انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری های کرمان و شیراز

به گزارش مجله پیامک، به گزارش خبرنگاران، سید مهران عالم زاده در مراسم بزرگداشت خواجوی کرمانی در شهر شیراز با بیان اینکه امروز هویت فرهنگی ما می تواند باعث رشد و توسعه معماری و ساخت و ساز گردد، اظهار کرد: علاوه بر آن همچنین معماری که نشات گرفته از هویت فرهنگی ما باشد، می تواند باعث رشد و توسعه حوزه فرهنگی و اجتماعی سرزمینمان گردد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری های کرمان و شیراز

عالم زاده با تاکید بر اینکه ظرفیت های مشترکی بین شهرهای کرمان و شیراز وجود دارد که قطعا متخصصان امر به آن توجه دارند، ادامه داد: برگزاری مراسم بزرگداشت خواجوی کرمانی ابتکار بسیار جالبی بود که به همت شهرداری شیراز در راستای انعقاد تفاهم نامه با شهرداری کرمان برگزار گردید که از مهندس اسکندرپور شهردار شیراز به جهت برگزاری این اقدام با ارزش شهراری تشکر و قدردانی می کنم.

وی از اعلام آمادگی کامل شورای شهر و شهرداری کرمان برای استفاده از ظرفیت های مشترک کرمان و شیراز اطلاع داد و اضافه نمود: در خصوص چگونگی برگزاری آیین نکوداشت خواجوی کرمانی با شهرداری شیراز به تفاهم نامه مشترک خواهیم رسید تا بتوانیم به صورت سالانه و یا یک سال در میان این مراسم را در یکی از این دو شهر در قالب بزرگداشت برگزار کنیم.

شهردار کرمان ابراز امیدواری کرد: در راستای توسعه تعاملات فرهنگی، یادمان ها و المان هایی از خواجوی کرمانی، سعدی و حافظ نیز در کرمان داشته و نیز در سال های آتی همزمان با شیراز شاهد برگزاری اینگونه بزرگداشت ها در شهر کرمان باشیم.

وی تاکید نمود: توسعه فرهنگی مبنای هر توسعه ای است و اگر بخواهیم به مرحله توسعه یافتگی برسیم باید از توسعه فرهنگی و اجتماعی آغاز کنیم.

لازم به ذکر است این مراسم با رونمایی از تمبر یادبود خواجوی کرمانی همراه بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 151

به "انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری های کرمان و شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری های کرمان و شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید