الکاظمی: آمریکا و اروپا در فکر بستن سفارتخانه های خود در عراق هستند

به گزارش مجله پیامک، نخست وزیر عراق رسما اعلام نمود که آمریکا و کشور های عضو اتحادیه اروپا در اندیشه بستن سفارت خانه های خود در بغداد هستند.

الکاظمی: آمریکا و اروپا در فکر بستن سفارتخانه های خود در عراق هستند

با ما سفر کنید و با هزینه سفر اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، رسما از قصد بعضی کشور ها و در رأس آن ها ایالات متحده آمریکا برای بستن سفارتشان در بغداد در صورت تداوم حملات علیه هیأت های دیپلماتیک اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، نخست وزیر عراق در نشست دیروز (سه شنبه - 29 سپتامبر)، هیأت دولت گفت: حملات موشکی ادامه دارد و آخرین آن ها مربوط به دیروز است که به کشته شدن پنج نفر از حمله چند کودک منجر شد. این حملات بعضی از سازمان های هیأت های دیپلماتیک و در راس آن ها ایالات متحده و اتحادیه اروپا را به فکر بستن سفارت خانه ها انداخت.

الکاظمی اضافه نمود: اگر امنیت در منطقه تضمین نشود، آن ها نخواهند توانست در عراق فعالیت نمایند.

به نوشته پایگاه خبری السومریه عراق، وی در ادامه توضیح داد که دخالت در امور سرویس های امنیتی، اوضاع امنیتی را نابسامان می نماید. بعضی ادعا می نمایند که عراقی هستند و کوشش می نمایند خاک عراق را به کانون درگیری ها تبدیل نمایند در حالی که جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که نمی خواهند عراق عرصه درگیری های آن ها باشد.

وی اضافه نمود: اکنون مرحله تصحیح فعالیت سرویس های امنیتی بر اساس تخصص های آن ها است و دخالت در امور آن ها اوضاع امنیتی را به هم می ریزد.

این در حالی است که چند ماهی است فرودگاه بین المللی بغداد و منطقه سبز هدف حملات راکتی مشکوکی قرار می گیرد. چند روزی است که منابع رسانه ای احتمال بستن سفارت آمریکا در بغداد را با هدف اعمال فشار حداکثری بر دولت عراق برای کنترل احساسات ضد آمریکایی در کشور را بازنشر می دهند و از احتمال حمله واشنگتن به گروه های مقاومت به بهانه حملات راکتی به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد خبر می دهند امری که گروه های مقاومت هرگز مسئولیت آن را نپذیرفتند و با وجود تاکید بر ضرورت اخراج آمریکایی ها از عراق و پایگاه نظامی دانستن سفارتخانه آمریکا، می گویند که در شرایط کنونی کشور حمله به این سفارت با منافع ملی عراق در تضاد است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1243

به "الکاظمی: آمریکا و اروپا در فکر بستن سفارتخانه های خود در عراق هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی: آمریکا و اروپا در فکر بستن سفارتخانه های خود در عراق هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید