افزایش همسرآزاری در خراسان جنوبی

به گزارش مجله پیامک، مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان اینکه طی سال گذشته خراسان جنوبی در زمینه ثبت پرونده های همسر آزاری نسبت به سال گذشته 1.6 درصد افزایش داشته است، گفت: طی سال گذشته 32 پرونده کمیسیون قصور پزشکی ثبت شده است.

افزایش همسرآزاری در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگاران، مصطفی جعفرزاده، امروز 3 تیر، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال گذشته 18 هزار و 571 مورد پرونده معاینات بالینی بررسی شده که منجر به صدور نظریه کارشناسی برای ارائه به مراجع قضایی شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر معاینات بالینی در خراسان جنوبی مربوط به تصادفات و نزاع می شود، افزود: اگرچه آمار نزاع در خراسان جنوبی در مقایسه با کشور پایین است، اما افزایش درصد رشد در مقایسه با کشور نگران کننده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با اشاره به رشد مصدومان ناشی از تصادقات، شرح داد: 4169 مورد مصدومین حوادث ترافیکی در پزشکی قانونی استان معاینه شده اند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه خراسان جنوبی به لحاظ رشد آمار مصدومین ناشی از حوادث ترافیکی در کشور رتبه اول را داشته است، اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تلفات ناشی رانندگی 50 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته 246 مورد فوتی ناشی از حوادث ترافیکی داشته ایم، شرح داد: مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی بیان نمود: 176 مورد از فوتی های سال 97 مربوط به تصادفات جاده های برون شهری، 36 مورد مربوط به حوادث درون شهری و 34 مورد موبوط به حوادث جاده ای و خاکی بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی بیان نمود: 139 مورد از فوتی ها در محل حادثه رخ داده، 92 مورد در بیمارستان و 12 مورد حین انتقال به بیمارستان فوت شده اند.

جعفر زاده با بیان اینکه بیشترین عامل فوت از نظر خودرو با 45 مورد موبوط به پراید است، شرح داد: در سال 96 یک مورد فوت در پژو 206 داشته ایم که طی سال گذشته به 11 مورد افزایش یافته است.

وی افزود: فوتی های حوادث ترافیکی درون شهری در سال 97 نسبت به سال قبل آن 44 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان اینکه شایع ترین علت فوت در تصادفات، بوده است، شرح داد: در سال گذشته 467 مورد ارجاع از مراجع قضایی برای معاینه جسد، صدور گواهی فوت و جواز دفن داشته ایم.

جعفرزاده با اشاره به اینکه مرگ ناشی از حوادث با وسایل نقلیه را در صدر فوتی ها دانست و افزود: 57.9 درصد علل فوت مشخص شده توسط پزشکی قانونی در سال گذشته مرتبط با حوادث رانندگی بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی بیان نمود: طی سال گذشته 244 مصدوم ناشی از کار به پزشکی قانونی استان ارجاع شده اند که این میزان نسبت به سال قبل 44 درصد افزایش داشته است.

جعفرزاده با بیان اینکه متوفیان ناشی از غرق شدگی، 11 مورد، چهار مورد در سدها و بندهای استان، دو مورد در استخر کشاورزی، یک مورد در حوض و چهار مورد در سایر مکان ها بوده است، اظهار کرد: 10 متوفی ناشی از حوادث کار ثبت شده است.

جعفرزاده کمبود پزشک را یکی از دغدغه های پزشکی قانونی استان دانست و افزود: طی سال گذشته توانستیم هفت دانشجوی سال آخر پزشکی را به پزشکی قانونی جذب کنیم.

وی ادامه داد: طی سال گذشته 32 پرونده کمیسیون قصور پزشکی ثبت شده که نسبت به سال قبل 39 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: طی سال گذشته 148 مورد پرونده سقط درمانی تشکیل شده که از این تعداد 98 مورد قابلیت دریافت مجوز سقط را داشته اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 259

به "افزایش همسرآزاری در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش همسرآزاری در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید