افزایش نرخ اجاره خانه تا 3 برابر نرخ تورم

به گزارش مجله پیامک، به گفته ی دبیرکانون سراسری انبوه سازان در بعضی نقاط پایتخت قیمت رهن یا اجاره تا سه برابر نرخ تورم افزایش یافته که نشان دهنده بی برنامگی در بازار اجاره مسکن است.

افزایش نرخ اجاره خانه تا 3 برابر نرخ تورم

جهت دریافت خدمات تخریب و بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش مجله ی دلتا به نقل از ایسنا فرشید پورحاجت اضافه نمود: به رغم اینکه بازارفروش مسکن هم اکنون در مقایسه با دوره های گذشته تا حدودی رشد مثبت داشته است، اما این بازارهمچنان عملکردی مثبت ندارد.

وی با بیان این که در بازاررهن و اجاره املاک شرایطی مطلوب دیده نمی گردد، توضیح داد: شرایط اجاره و رهن درتابستان سال جاری برای اجاره نشین ها بسیارسخت شده است. مردم برای تهیه مسکن مورد احتیاج مسائل خاص خود را دارند و افزایش قیمت اجاره و رهن نسبت به پیش بینی ها، بیشتر شده است.

پورحاجت با اشاره به اضافه نموده شدن حدود 40 درصد به آمار خانوارهای اجاره نشین ازسال 1390 تا اکنون، گفت : دراین مدت یک میلیون و 800 هزار خانواراجاره نشین به کشوراضافه شده است. افزایش این آمار به سبب بی نظمی عرضه و تقاضا در بازارمسکن است و به نظر می رسد این موضوع عامل اصلی افزایش قیمت اجاره در سال 96 است.

وی توضیح داد: سیستم بانکی به بخش های فراوری و صنعت بی توجه است که دراین باره باید در بانکهای کشورتحولی اساسی صورت گیرد،همچنین لازم است بانک ها انضباط اقتصادی را رعایت و نظارت ها را برسیستم خود بیشتر نمایند.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان خاطر نشان کرد: بانک ها خارج ازمصوبات و اعتبارات، اقدام به افزایش نرخ سپرده ها می نمایند که بخش فراوری را با خطر روبه رو نموده بنابراین لازم است با اهتمام ویژه سیستم بانکی اصلاح و برای تأمین نقدینگی سازندگان و خریداران مسکن اقدام و مسیربرای آن ها از این طریق هموارگردد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 702

به "افزایش نرخ اجاره خانه تا 3 برابر نرخ تورم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نرخ اجاره خانه تا 3 برابر نرخ تورم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید