اعلام آموزش 10 هزار شاغل گردشگری در 6 ماه اول سال

به گزارش مجله پیامک، ایسنا/ براساس سخنان مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری، آموزش 10 هزار شاغل گردشگری در 6 ماه اول سال انجام شد.

اعلام آموزش 10 هزار شاغل گردشگری در 6 ماه اول سال

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

قضیه چیست؟

زاهد شفیعی با اشاره به دستاوردهای پروژه توانمندسازی نیروی انسانی شاغل و مرتبط با حوزه گردشگری یادآور شد: آموزش و تربیت نیروی انسانی شاغل، مورد احتیاج و مرتبط با صنعت گردشگری به طور مستمر جز سیاست های اصلی دفتر مطالعات و آموزش گردشگری بوده است، لیکن به دنبال آنالیز و ارزیابی های مستمر بر تقویت مهارتی و آموزشی این نیروها، توجه و تمرکز بیشتری شده و پس از احتیاجسنجی و شناسایی اولویتهای آموزشی استانها، برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام گرفته تا این موضوع به عنوان پروژه توانمندسازی، تعریف گردد و مورد تعقیب قرار گیرد.

او افزود: در حقیقت هدف و ماموریت این پروژه ارتقای سطح دانش، آموزش و مهارت منابع انسانی شاغل و مورد احتیاج صنعت گردشگری است و با پیشبرد آن بر تقویت بنیان های علمی، رفتاری، اقتصادی و فکری مخاطبان تاکید می گردد.

مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه خروجی ها و دستاوردهای اجرای این پروژه از نوع کیفی و کمی و بر مبنای استراتژی های توسعه منابع انسانی بوده، افزود: درمجموع در نیمه سال اول سال 99، نزدیک به 10 هزار نفر از ذی نفعان و شاغلان صنعت گردشگری استانهای سیویک گانه کشور از آموزشهای هفده گانه ارائه شده در قالب طرح توانمندسازی بهره مند شده اند.

شفیعی گفت: این دوره ها شامل آموزش عوامل و دست اندکاران اقامتگاه های بومگردی، آموزش مدیریت کیفیت در تاسیسات گردشگری، آموزش بلدهای محلی، آموزش مدیریت اکوتوریستم و توسعه پایدار، آموزش عوامل اجرایی طرح های ساماندهی دریا، آموزش آداب معاشرت و رفتار حرفه ای در گردشگری، آموزش کاربرد فناوری های نوین در گردشگری، آموزش مدیریت کیفیت در تاسیسات گردشگری، آموزش تشریفات برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی، آموزش مدیریت اقتصادی برای تاسیسات گردشگری، آشنایی با مبانی و ارکان گردشگری سلامت، آموزش اصول و آداب پذیرایی و بازآموزی راهنمایان گردشگری ایرانگردی و جهانگردی بوده است.

مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری ادامه داد: 10 استان اول از لحاظ تعداد فراگیران و تنوع دوره های آموزشی در این پروژه به ترتیب خراسان رضوی، مرکزی، مازندران، هرمزگان، گلستان، یزد، کرمان، فارس، زنجان و همدان بود.

او افزود: در این دوره ها افرادی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران، شهرداران، فروشندگان سوغات و صنایع دستی، راهنمایان محلی و سراسری، مدیران واحدهای اقامتی و پذیرایی شهری و بین راهی، کادر پلیس، نیروهای امدادرسان و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر (شاغل در دستگاه ها و ادارات گوناگون) به عنوان تصمیم گیرندگان، معتمدین محلی و مرتبطین و ذینفعان این صنعت، آموزش و مهارتهای لازم را فراگرفتند.

شفیعی بیان نمود: آموزش نیروی انسانی ضامن ارتقای کیفیت خدمات گردشگری و در نتیجه افزایش صندلی و رتبه گردشگری کشورمان در رتبه بندی کشورهای صاحب عنوان در حوزه گردشگری خواهد بود؛ از همین رو توانمندسازی نیروی انسانی با حمایت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جز اولویت های اصلی سال جاری بشمار می آید.

منبع: همگردی
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1269

به "اعلام آموزش 10 هزار شاغل گردشگری در 6 ماه اول سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آموزش 10 هزار شاغل گردشگری در 6 ماه اول سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید