اعطای وام به فعالان اکوتوریسم، گردشگری سلامت استان نابسامان است

به گزارش مجله پیامک، به گزارش خبرنگاران، حوزه گردشگری به طور حتم یکی از سودآورترین و در عین حال کم هزینه ترین بخش های مالی است که در صورت برنامه ریزی و اجرای سیاست های درست می تواند پلی محکم برای گذر کشور از اقتصاد بیمار و مفتی به سمت توسعه اقتصاد همه جانبه و توانمندسازی صنایع غیرنفتی در حوزه های مختلف باشد.

اعطای وام به فعالان اکوتوریسم، گردشگری سلامت استان نابسامان است

بهترین تجربه سفر را با کارگزار تور کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

آذربایجان شرقی نیز اط جمله مناطق مستعد کشور است که با داشتن جاذبه های گردشگری در حوزه هایی چون تاریخی و طبیعی و نیز برخورداری از شرایط و زیرساخت های لازم برای گردشگری از نوع سلامت، می تواند نقشی عمده در شکل گیری این وجه از اقتصاد غیرنفتی در منطقه شمال غرب و کشور باشد، موضوعی که ابعاد مختلف آن در نشست مشترک مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان شرقی مطرح و آنالیز شد.

فعالان طبیعت گردی آذربایجان شرقی وام یک میلیارد ریالی دریافت می نمایند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ظهر چهارشنبه در نشستی مشترک با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان شرقی گفت: در شرایط کنونی راه نجات اقتصاد کشور توجه به گردشگری و صنایع دستی و جایگزین مناسبی برای اقتصاد تک محصولی و درآمد نفتی است.

فرزین حق پرست با ابراز تاسف از نوع نگاه به گردشگری گفت: با وجود کوشش های بسیار، هنوز هم گردشگری به عنوان یک صنعت کم ضرر و پر بازده در اقتصاد کشور نهادینه نشده و حمایت همه جانبه از صنف خدمات گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد و این صنف نه تنها باید از معافیت های مالیاتی بهره مند گردد، بلکه باید یارانه هم بگیرند.

وی در ادامه اهمیت اکو توریسم را یاد آور شد و از اعطای یک میلیارد ریال وام کم بهره برای فعالین حوزه اکو توریسم اطلاع داد و اضافه نمود: ارتقا کیفیت خدمات، بازاریابی و تبلیغات و حضور در بازار بین المللی ضامن موفقیت صنعت گردشگری و فعالین این حوزه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با تاکید بر توسعه گردشگری حلال به عنوان هدف و جهت صنعت گردشگری کشور گفت: به همین دلیل گردهمایی وزرای گردشگری کشورهای اسلامی اردیبهشت سال آینده در تبریز برگزار می گردد که انتظار داریم مدیران دفاتر خدماتی برنامه ریزی لازم را برای بهره مندی حداکثری از این فرصت انجام دهند.

وی از تمهیدات اتخاذ شده برای پرواز چارتری تبریز- نجف نیز اطلاع داد و ابراز امیدواری کرد: بزودی شاهد این این اتفاق خوب در بخش گردشگری مذهبی آذربایجان شرقی باشیم و علاوه بر این درصدد هستیم تا با تامین اعتبار در بخش مشارکتی برای مرمت یکی از خانه های تاریخی آن را در اختیار صنوف مرتبط با حوزه گردشگری قرار دهیم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان در سرانجام با اشاره به اینکه در امسال 21 محل فعالیت غیر مجاز در حوزه گردشگری شناسایی و پلمپ شده اند، خاطر نشان شد: هر گونه افزایش خود سرانه قیمت ها در خدمات سفر غیرقانونی است و در صورت گزارش برخورد خواهد شد.

مدیریت و کنترل مناسبی در حوزه گردشگران سلامت آذربایجان شرقی وجود ندارد

رییس هییت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان شرقی نیز در این نشست از تشکیل 300 پرونده و درخواست برای تاسیس دفاتر خدمات مسافرتی در استان اطلاع داد و گفت: دور نمای کار چشم گیر است ولی در عمل با مسائل متعددی روبرو هستیم و برای همین هم با صدور بی رویه مجوز ها مخالف هستیم.

ستار تبریزی در مورد شرایط گردشگری سلامت در آذربایجان شرقی اذعان داشت: مجموعه استان نتوانسته مدیریت و کنترلی بر فرآیند ورود و درمان گردشگران سلامت داشته باشد و در نتیجه نتوانستیم آمار 80 درصد گردشگران سلامت را حفظ کنیم.

رییس هییت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان شرقی در سرانجام توضیح داد: متاسفانه به دلیل زیاده خواهی بعضی پزشکان و سوداگری های افراد غیر متخصص و فرصت طلب فرصت بهره مندی از توریسم سلامت را از دست دادیم.

لازم به ذکر است برگزاری تور توسط افراد غیر متخصص و به صورت غیر مجاز در قبال قیمت های پایین از دغدغه های فعالین حوزه خدمات سفر استان بود که مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نسبت به برخورد جدی با افراد متخلف در این حوزه اطمینان داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 737

به "اعطای وام به فعالان اکوتوریسم، گردشگری سلامت استان نابسامان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای وام به فعالان اکوتوریسم، گردشگری سلامت استان نابسامان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید