اجرای 1537 مورد سرکشی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی ایلام از آثار تاریخی

به گزارش مجله پیامک، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از 1537 مورد سرکشی از آثار تاریخی از ابتدای فروردین ماه تا به امروز اطلاع داد.

اجرای 1537 مورد سرکشی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی ایلام از آثار تاریخی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده روز اول تیرماه 99 با اعلام این خبر اضافه نمود: بر اساس انجام 1537 مورد سرکشی و بازدید نظارتی محسوس و غیرمحسوس توسط نیروهای یگان حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی استان از ابتدای فروردین ماه تا به امروز، 42 نفر از حفاران غیرمجاز دستگیر شدند.

او اضافه نمود: همچنین در این مدت تعداد 46 قلم شیء تاریخی در شهرستان ایلام و دیگر شهرستان ها از حفاران غیرمجاز کشف و ضبط شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام بیان کرد: در مورد جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم آثار تاریخی، 11 مورد حفاری غیرمجاز در محوطه های آثار تاریخی از دیگر فعالیت های یگان حفاظت میراث فرهنگی استان در این مدت بوده است.

او اضافه نمود: با توجه به وجود آثار تاریخی فراوان در استان اقدام به تشکیل انجمن های میراث فرهنگی با هدف نظارت و مراقبت بیشتر از آثار تاریخی اجرا شده است.

شنبه زاده آثار فرهنگی و تاریخی را شهود تمدن، سندهویت و افتخار ملی دانست و خواهان صیانت از آن ها توسط همه اقشار اجتماع شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1093

به "اجرای 1537 مورد سرکشی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی ایلام از آثار تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 1537 مورد سرکشی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی ایلام از آثار تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید