آخرین روند اسکان موقت و بازسازی خانه های مناطق زلزله زده

به گزارش مجله پیامک، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت : با وضعیت آب و هوایی موجود، پیوند بین اسکان دائم و اسکان موقت را برقرار نموده ایم و اگر شرایط آب و هوایی اجازه دهد، روند اسکان دائم سریع تر می گردد.

آخرین روند اسکان موقت و بازسازی خانه های مناطق زلزله زده

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

حافظ باباپور در حاشیه بازدید از روستای زلزله زده ورنکش شهرستان میانه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه زلزله ماه گذشته موجب تخریب 100 درصدی 3000 خانه در روستاهای شهرستان های میانه و سراب شد، اظهار کرد: 1500 واحد مسکونی احتیاج به تعمیر داشته و نزدیک به 2000 واحد دامی نیز بر اثر وقوع این زمین لرزه آسیب دیده اند.

وی در ادامه با اشاره به راه های یاری به زلزله زدگان برای اسکان موقت توسط بنیاد مسکن گفت: نزدیک به 300 نفر از ما درخواست اتاقک های 12 متری و کانکس نموده بودند که خوشبختانه همگی را کامل نموده و به مردم تحویل داده ایم.

وی بیان نمود: نزدیک به 2700 نفر نیز اجاره بهای بلاعوض 10 میلیون تومانی درخواست داده بودند که مرحله اول آن پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگاران، باباپور با بیان اینکه پرداخت مرحله دوم وام بلاعوض به عنوان اجاره بها برای تامین اسکان موقت زلزله زدگان، مشروط بر تحویل چادر و اعلام محل سکونت است، گفت: مرحله دوم این وام بلاعوض به حدود 400 تا 500 نفر پرداخت شده و مابقی نیز با اجرای شرط مذکور پرداخت می گردد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت روند آواربرداری در مناطق زلزله زده توسط اداره کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی اظهار کرد: از 3000 واحد مسکونی، آوار نزدیک به 1600 واحد تاکنون برداشته شده است، اما با توجه به عبور از مرحله اسکان موقت، عجله ای برای آواربرداری نداریم.

وی با بیان این که اسکان دائم در روستاها آغاز شده است، اظهار کرد: 120 نفر پی کاری واحدهای مسکونی شان را انجام داده و در نزدیک به 20 واحد مسکونی، فونداسیون ریخته شده و در نزدیک به 10 واحد مسکونی نیز اسکلت نصب شده است.

باباپور در ادامه با اشاره به تعداد نفرات معرفی شده به بانک گفت: از مجموع 3000 واحد احداثی، 2600 واحد به بانک ها معرفی شده اند که جا دارد در این راستا از همکاری سیستم بانک ها نیز قدردانی کنیم که در محل حضور پیدا نموده و متقاضیان بدون احتیاج به مراجعه حضوری به بانک ها اقدام به درخواست وام می نمایند.

وی در سرانجام از صدور پروانه برای 360 واحد اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 532

به "آخرین روند اسکان موقت و بازسازی خانه های مناطق زلزله زده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین روند اسکان موقت و بازسازی خانه های مناطق زلزله زده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید