10 مورد از آبشارهای معروف اروپا

به گزارش مجله پیامک، آبشارهای معروف اروپا

هزاران آبشار زیبا در سراسر دنیا وجود دارد که هر یک از آن ها زیبایی خاص خود را دارد. اما اروپا دارای بعضی از زیباترین و تاثیرگذارترین آن هاست. از ویژگی هایی که آبشارهای معروف اروپا را متفاوت ساخته است، ارتفاع زیاد، شکل ظاهر منحصر به فرد، دمای زمین در آن نقطه و … است. البته صدها آبشار زیبا در اروپا وجود دارد که انتخاب را سخت می نماید و بستگی به سلیقه شخصی افراد دارد و ممکن است شما در هر منبعی فهرستی متفاوت ببینید، در ادامه فهرست انتخابی خبرنگاران را ببینید.

10 مورد از آبشارهای معروف اروپا

10- آبشار راین در سوئیس | Rhine Falls, Switzerland

این آبشار قدرتمند که بر روی رودخانه راین در کشور سوئیس قرار گرفته است تمام ویژگی های لازم برای قرار گرفتن در فهرست را در خود داشت. تاریخ کهن، ابعاد وسیع، دسترسی آسان و حتی یک قوس طبیعی بر روی تخته سنگ های سمت چپ آن قرار گرفته است که مورد هجوم حملات رودخانه قرار می گیرد. آبشار راین با این که در یک منطقه روستایی قرار گرفته است شهرتش موجب شده توجه زیادی را به خود جلب کند و هنگامی که از آن تماشا می کنید فکر می کنید در یک شهر بزرگ هستید.

9-آبشار هایفوس در ایسلند | Haifoss, Iceland

از میان آبشارهای کشور ایسلند که دارای آبشارهای بسیار زیبا و متعددی است، هایفوس توانسته جایگاه نهم را در فهرست کسب کند. آبشار از ارتفاع حیرت برانگیز 122 متری جاری می گردد و یک آبشار دیگر با ارتفاعی نزدیک به خودش آن را همراهی می نماید. طبیعت پیرامون آن نیز بکر و دست نخورده است، ارتفاعات سخت و ناهموار در عین حال زیبای ایسلند آن را فرا گرفته است. در بیشتر مواقع می توانید قوس پر رنگ رنگین کمان را در کنار آن مشاهده کنید.

8- آبشار ماردولافوسن در نروژ | Mardalsfossen, Norway

آبشار جادویی مادولافوسن جایی نیست که بتوانید آن را فراموش کنید. آبشار بر روی رودخانه ماردولا در کشور نروژ قرار گرفته و با ارتفاع 655 متر یکی از مرتفع ترین آبشارهای دنیا است. محل قرار گرفتن آن نیز بی نهایت زیباست. یک دره به شکل یو که با درختان بلند پوشیده شده است. منظره آن به قدری زیباست که انحراف آب رودخانه برای استفاده هیدروالکتریکی ازآن در فصل زمستان (که موجب شده آبشار ماردولافوسن یک آبشار فصلی در تابستان باشد) نیز نتواسته است مانع راهیابی آن به فهرست آبشارهای معروف اروپا گردد. آبشار در سال 1973 قربانی پیشرفت های هیدروالکتریکی شد و اجتماعات و مخالفت های مردم نتوانست مانع از جلوگیری آن گردد.

7- آبشار استاباخ در سوئیس | Staubbach Falls, Switzerlan

ممکن است آبشارهای زیادی با ارتفاع یا حجم آب بیشتر از استاباخ وجود داشته باشند، گاهی برای دسته بندی می توان منظره را اولویت اول قرار داد. استاباخ 297 متری که روی دهکده Lauterbrunnen می ریزد توانسته است که در این دسته قرار بگیرد. رشته کوه های جادویی آلپ نیز کمی دورتر نظاره گر آبشار استاباخ هستند. قله های Eiger، Mönch و Jungfrau هنگام تماشای آبشار قابل تماشا هستند. دیگر در کجا می توانید چنین زیبایی از طبیعت را به همراه کوه های اروپایی در یک جا ببینید؟

6- آبشار گاوارنیه در فرانسه | Cascade de Gavarnie, France

آبشار در میان حقله ای از یخچال های طبیعی قرار گرفته است. در نتیجه این جایگاه یکی از زیباترین منطقه ها طبیعی نه تنها فرانسه بلکه اروپا پدید آمده است. چرا که این حلقه از کوه هایی پوشیده از برف و دیوارهایی با شیب زیاد که در میان آن ها آبشارهای متعدد شکل گرفته است دیده می گردد. آبشار گاوارنیه نزدیکی مرز کشور اسپانیا (در کوه های ممنوعه Pyrenees) است. برای رسیدن به آن باید منتظر هوای مناسب باشید و تا جاده ایمن گردد و سپس یک پیاده روی سخت در پیش دارید. پس اگر قصد بازدید از آن را دارید تجهیزات لازم را همراه داشته باشید.

5- آبشار اسکگوافوس در ایسلند | Skogafoss, Iceland

حوضه آبریز این آبشار، رود اسکگو است. آبشاری بزرگ که شکل آن به طور عجیبی از نظر هندسی یک مستطیل کامل است. دسترسی به آبشار بسیار آسان است و می توانید پیاده به سادگی تا پای آن بروید. اگر دنبال هیجان بیشتری هستید می توانید از راستا کنار آبشار بالا بروید و در سطح بالایی آن قرار بگیرید. از آن بالا می توانید به ساحل دریاچه تشکیل شده در پایین آبشار و طبیعت زیبایی ایسلند در آرامش کامل نگاه کنید. آبشار اسکگوافوس آخرین آبشاری است که در راستا روز اسکگو قرار گرفته است.

4- آبشار لانگ فالز در نروژ | Langfoss, Norway

ریشه نام آن از کلمه Long Falls به معنی آبشارهای بلند است. آبشار لانگ فالز تمام طول کوه را طی می نماید و ارتفاع آن به 612 متر می رسد که آن را به یکی از مرتفع ترین آبشارهای نروژ و دنیا تبدیل می نماید. در کنار آبشار دریاچه و آبگیرهایی وجود دارند که با آب شدن توده های برفی پر آب می شوند. آبشار لانگ فالز نمونه ای از رویایی ترین آبشاریی است که می توانید در دل طبیعت تصور کنید. این آبشار به Åkrafjorden می ریزد که یکی از فلات های زیبا و عمیق غرب نروژ است.

3- آبشار پلیتویچ در کرواسی | Plitvice Waterfalls, Croatia

آبشار پلیتویچ مجموعه ای از یک شبکه کامل و منسجم آبشارها و دریاچه هاست. برخی ها به تنهایی ایستادگی می نمایند. اما هنگامی که به تمامی آن ها می نگریم یک شبکه بی سرانجام به نظر می رسد که با قدم زدن به اطراف آن می توانید به کشف کامل آن بپردازید. قطعا یکی از متفاوت ترین آبشارهایی خواهد بود که دیده اید . ویژگی هایی مانند رنگ آب (که بسیار زلال است و می توان ماهی ها را در آن دید) به همراه عمق دریاچه آن را در جایگاه سوم فهرست آبشارهای معروف اروپا قرار می دهد.

2- آبشار دتیفوس در ایسلند | Dettifoss, Iceland

ابشار دتیفوس آبشاری است به پهنای 100 و ارتفاع 45 متر که در کشور ایسلند قرار گرفته است. حوضه این آبشار رود یوکولسا آ فیولوم است که آب با سرعت میانگین 193 متر مکعب بر ثانیه از آن عبور می نماید. وسعت آن به قدری زیاد است که هنگامی که در کنار آن می ایستید احساس می کنید که زلزله می آید!

1- آبشار گولفوس در ایسلند | Gullfoss, Iceland

شاید این آبشار به تند و تیزی سایرین نباشد اما قطعا یکی از منحصر به فردترین آبشارهایی خواهد بود که در زندگی دیده اید. در این محل دو رود پهناور و وسیع دقیقا با یک زاویه به یک جا سرازیر می شوند. به این ویژگی خاص یخچال هایی طبیعی که پشت آن دیده می شوند را هم اضافه کنید. علاوه بر آن رسیدن به آن آسان است و به راحتی می توانید تا لبه آبشار قدم بزنید. احتمالا هنگامی که در حال تماشای آن هستید چندین رنگین کمان نیز پدیدار می شوند. با در نظر گرفتن تمام این نکات آبشار گولفوس توانسته در صدر فهرست آبشارهای معروف اروپا قرار بگیرد.

منبع: world-of-waterfalls.com

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1976

به "10 مورد از آبشارهای معروف اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مورد از آبشارهای معروف اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید