گفت وگوی تلفنی رئیس جمهور قرقیزستان با اردوغان

به گزارش مجله پیامک، روسای جمهور قرقیزستان و ترکیه به مناسبت سومین سالگرد روابط دو کشور به صورت تلفنی با یکدیگر گفت وگو کردند.

گفت وگوی تلفنی رئیس جمهور قرقیزستان با اردوغان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک، روسای جمهور قرقیزستان و ترکیه به مناسبت سومین سالگرد روابط دو کشور به صورت تلفنی با یکدیگر گفت وگو کردند.

سادیر جباراف رئیس جمهور قرقیزستان با خرسندی خاطر نشان کرد که ترکیه اولین کشوری است که استقلال این کشور را به رسمیت شناخته و روابط دیپلماتیک برقرار کرده و سفارت خود را در بیشکک افتتاح کرده است.

جباراف گفت: ترکیه برای ما یک کشور برادر و یک دوست قابل اعتماد و یک شریک آزمایش شده است، از این رو قرقیزستان برای روابط با ترکیه اهمیت ویژه ای قائل است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز به نوبه خود تاکید کرد: از زمانی که روابط دو کشور در سطح مشارکت استراتژیک است در حدود 10 سال می گذرد.

وی در این راستا پیشنهاد کرد تلاش های متقابل بر اجرای توافق های حاصل از نشست شورای عالی همکاری های راهبردی در ژوئن 2021 متمرکز شود.

شایان ذکر است که رئیس ترکیه در این گفت وگو قصد خود را برای سفر به قرقیزستان برای شرکت در نشست بعدی این شورا در سال 2022 ابراز کرد.

گفته می شود که رئیس جمهور ترکیه در سال 2022 به عنوان بخشی از شرکت در نشست شورای عالی همکاری های استراتژیک به قرقیزستان سفر خواهد کرد.

یاد آوری می شود که ترکیه یکی از اولین کشورهایی است که پس از استقلال در 31 اوت 1991 با قرقیزستان روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

انتهای پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1940

به "گفت وگوی تلفنی رئیس جمهور قرقیزستان با اردوغان" امتیاز دهید

1 کاربر به "گفت وگوی تلفنی رئیس جمهور قرقیزستان با اردوغان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی رئیس جمهور قرقیزستان با اردوغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید