با برترین دیدنی های استانبول در فصل بهار آشنا شوید!

به گزارش مجله پیامک، دیدنی های استانبول در بهار

استانبول، شهر زیبا و افسانه ای ترکیه در هر فصل و زمانی جذابیت های خاص خود را دارد. این شهر یکی از محبوب ترین مقاصد جهانگردی در جهان است و سالانه میلیون ها جهانگرد از سرتاسر جهان به وسیله تور استانبول یا به صورت شخصی به این شهر زیبا سفر می نمایند. در هر فصلی می توان به استانبول سفر کرد و تجربه ای لذتبخش و به یاد ماندنی رقم زد. در فصل بهار اما استانبول حال و هوای خاصی دارد و خیلی ها این موقع از سال را برای سفر انتخاب می نمایند. در این مطلب دیدنی های استانبول در بهار را به شما معرفی می کنیم تا بدانید در فصل بهار و در این شهر جادویی چه چیزی در انتظار شما خواهد بود. با خبرنگاران همراه باشید.

با برترین دیدنی های استانبول در فصل بهار آشنا شوید!

قدم زدن در کوچه پس کوچه های شهر

با فرا رسیدن بهار دیگر خبری از سوز سرمای زمستان نیست و هوا بسیار دلپذیر و مطبوع می گردد. اگر در فصل زمستان به علت سرمای شدید هوا زیاد نمی شد فعالیت های فضای باز زیادی داشت در بهار می توانید حسابی در خیابان ها و کوچه های سنگفرش استانبول قدم بزنید. خیابان مشهور استقلال و منطقه تاریخی استانبول برترین انتخاب ها برای گشت و گذار و پیاده روی هستند. به این ترتیب می توانید هم در شهر قدم بزنید و هم در جهت از جاذبه های تاریخی و تماشای های استانبول در بهار تماشا کنید.

فستیوال گل های لاله

حیف است در فصل بهار به استانبول سفر کرد و سری به طبیعت زیبا و پارک های سرسبز و پر از گل شهر نزد! این فصل موسمِ باز شدن گل های لاله است و از تاریخ 9 تا 30 آوریل فستیوال باشکوه و زیبای گل های لاله در استانبول برگزار می گردد. بنابراین برای کسانی که به گل و گیاه علاقه مندند این فستیوال یکی از برترین تماشای های استانبول در بهار به شمار میرود. این فستیوال در بیشتر پارک های شهر برگزار می گردد. اما از جمله برترین منطقه ها برای تماشا گل های لاله، پارک امیرگان با 2 میلیون گل لاله در شمال تنگه بسفر و همین طور پارک ییلدیز با 800000 گل لاله است که بین منطقه بشیکتاش و اورتاکوی قرار گرفته است.

مینیاتورک | Miniaturk

مینیاتورک یا پارک مینیاتوری ترکیه مجموعه پارک فضای باز است که در سواحل شاخ طلایی استانبول قرار گرفته است. در این پارک بیش از 105 اثر و جاذبه گردشگری استانبول و ترکیه در ابعادی بسیار کوچک و مینیاتوری ساخته شده و در معرض نمایش قرار گرفته اند. مینیاتورک با بیش از 15000 مساحت پارک و 60000 مساحت کلی بزرگ ترین پارک مینیاتوری جهان به شمار می رود. تماشای جاذبه های استانبول، جاذبه های تاریخی آناتولی و بناها و سازه های امپراتوری عثمانی که در مقدار هایی بسیار کوچک ساخته شده اند مطمئنا برای همه به ویژه بچه ها مجذوب نماینده خواهد بود. در فصل بهار هوا بسیار مطبوع و دلپذیر است و به همین علت هم برترین زمان برای بازدید از پارک مینیاتورک محسوب می گردد.

کشف جزایر رویاییِ پرنس

پرنس آیلندز یا جزایر پرنس بدون شک یکی از برترین تماشای های استانبول در بهار محسوب می گردد. این جزایر زیبا و رویایی در فاصله یک ساعت از شهر و در دریای مرمره قرار گرفته اند و بهشتی واقعی برای استراحت و آرامش هستند. هرگونه اتومبیل یا وسایل موتوری حق ورود به این جزایر را ندارند و تردد مسافران با کالسکه و دوچرخه یا پای پیاده صورت می گیرد. اگر در فصل بهار به استانبول سفر کردید حتما سری به پرنس آیلندز بزنید و از یکی از بی نظیرترین تماشای های استانبول در بهار لذت ببرید. این جزایر هنوز به شلوغی تابستان نیستند و به ویژه اگر در روزهای هفته به این منطقه بروید شلوغی آنقدرها هم آزاردهنده نیست.

تماشای فوتبال در ورزشگاه

بله، شاید به نظرتان کمی عجیب باشد اما یکی از تماشای های استانبول در بهار تماشای مسابقات فوتبال است! اواخر فصل بهار زمان رقابت سه تیم بزرگ شهر استانبول (گالاتاسرای، بشیکتاش و باشاک شهر) است که در ورزشگاه بزرگ شهر با هم مسابقه می دهند. روز مسابقه در محله بشیکتاش شور و هیجان زایدالوصفی به پا می گردد که مطمئنا برای هواداران ورزش فوتبال جالب توجه خواهد بود. به این ترتیب همین علت کافیست تا بهار را به برترین زمان برای سفر به ترکیه و استانبول تبدیل کند.

فستیوال های موسیقی و رویدادهای بهاری

در طول فصل بهار، فستیوال های فضای باز در سرتاسر شهر برگزار می شوند که بسیار هیجان انگیز و تماشایی هستند. البته از قلم نیاندازید که این فستیوال ها هواداران زیادی هم دارند و افراد زیادی از استانبول، شهرهای مختلف ترکیه و حتی سرتاسر جهان برای شرکت و حضور در این رویدادهای بهاری به استانبول سفر می نمایند. بنابراین اگر می خواهید در یک یا چند فستیوال بهاری شرکت کنید حتما از قبل هماهنگی های لازم و رزرو را انجام دهید. برای اطلاع از فستیوال های بهاری استانبول به این آدرس مراجعه کنید.

تور هلیکوپتر سواری

یکی دیگر از هیجان انگیزترین فعالیت های فضای باز که می توانید در استانبول تجربه کنید هلیکوپترسواری است! تورهای هلیکوپتر سواری در بیشتر مواقع سال برگزار می گردد، اما مطمئنا تجربه تماشای استانبول بهاری از آسمان لذتی تمام نشدنی خواهد داشت. تور هلیکوپتر البته کمی گران است اما با توجه به تجربه بی نظیری که به شما می دهد ارزشش را دارد. اگر طالب هیجان و ماجراجویی هستید، تور استانبول با هلیکوپتر سواری یکی از برترین تماشای های شهر در بهار برای شما خواهد بود. برای رزرو و خرید تور هلیکوپتر سواری می توانید به این لینک مراجعه کنید.

تور کشتی کروز در بسفر

تنگه بسفر مرزی آبی است که شهر استانبول را به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می نماید. تور کشتی کروز اگرچه در تمام طول سال برپاست، اما مطمئنا در این فصل بسیار دلچسب و دلپذیر خواهد بود و یکی از برترین تماشای های استانبول در بهار به شمار میرود. از داخل کشتی می توانید تصور بهتری از منظره و ابعاد شهر داشته باشید و همچنان که در آب حرکت می کنید از تماشای قصرها و کاخ های عثمانی، آسمان خراش های شمال استانبول و همین طور گل های لاله در کناره بسفر لذت ببرید.

خرید در خیابان بغداد | Bağdat Caddesi

خیابان بغداد یکی از معروف ترین خیابان های استانبول برای خرید است که در بخش آسیایی قرار گرفته است. این بلوار طولانی و عریض مملو از درختانی است که در فصل بهار غرق در شکوفه می شوند و فضایی بسیار زیبا برای قدم زدن، خرید و تفریح به وجود می آورند. قدم زدن زیر شاخه های پر شکوفه درختان، لذت بردن از هوای مطبوع بهاری و نسیمی که از بسفر می وزد و صد البته خرید در یکی از مشهورترین خیابان های استانبول مطمئنا می تواند یکی از مجذوب نمایندهترین تماشای های استانبول در بهار باشد.

فستیوال های غذا

غذا همواره مجذوب نماینده است و در سفر به ترکیه هم بخش مهمی از تجربه سفر را شامل می گردد. در فصل بهار خوشبختانه چندین فستیوال غذا در سرتاسر شهر برگزار می گردد که در آن ها می توانید غذاهای خوشمزه استانبول و ترکیه و همین طور غذاهای بین المللی را امتحان کنید.

  • در طول ماه های مارچ و اپریل هر یک شنبه در هتل فور سیزن Four Seasons Hotel Istanbul فستیوال غذا برگزار می گردد که بسیار مجذوب نماینده و سرگرم نماینده است. در این فستیوال انواع غذاهای بین المللی مثل پیتزا، پاستا، سوشی و ساشیمی و انواع کباب ترکی به وسیله تیمی آشپزهای متبحر هتل تهیه و به سبک سلف سرویس و بوفه ارائه می گردد.
  • فستیوال پنیر هم از تاریخ 18 تا 21 اپریل در مرکز کنگره استانبول برگزار می گردد و یکی از خوشمزه ترین تماشای های استانبول در بهار به شمار میرود. علاوه بر نمایش و ارائه انواع پنیرها در این فستیوال، برنامه های مفرحی مثل اجرای کنسرت، تفریح های مخصوص بچه ها، نمایش های مختلف و ساخت مجسمه های غول پیکر پنیری نیز برگزار می گردد.
  • اگر هوادار وافل هستید هم می توانید در سفر به استانبول در یکی از فستیوال های بهاره این شهر شرکت کنید. فستیوال وافل کادیکوی از تاریخ 31 مارچ تا 2 ژوئن در خیابان Cem محله کادیکوی برگزار می گردد. در این فستیوال انواع وافل در طعم ها، مقدار ها و ترکیبات مختلف ارائه می گردد.

بازدید از طبیعت بهاری استانبول

گشت و گذار در روستای پولونزکوی | Polonezköy

اگر در فصل بهار به ترکی و استانبول سفر نموده اید پیشنهاد می کنیم تماشای طبیعت بی نظیر بهاری را از دست ندهید. یکی از برترین منطقه های که در نزدیکی استانبول هم واقع شده است روستای سرسبز و زیبای پولونزکوی است. این روستا تنها 15 کیلومتر از استانبول فاصله دارد و با طبیعت بکر و بی نظیری که دارد برای پیک نیک و تفریح آخر هفته بسیار مناسب است. بازدید از روستای پولونزکوی یکی از برترین تماشای های استانبول در بهار است که پیشنهاد می کنیم از دستش ندید.

روستای Kıyıköy

یکی دیگر از تماشای های استانبول در بهار سفری کوتاه و یک روزه به روستایی به نام Kıyıköy است که با شهر استانبول تنها 2 ساعت فاصله دارد. این روستا یکی از توابع استان قرقرایلی ترکیه است و بهشتی برای طبیعت گردان و کوهنوردان به شمار میرود. اگر می خواهید یک روز از شلوغی و هیاهوی استانبول دور شوید و کمی هوای تازه بهاری استشمام کنید به این منطقه بیایید. علاوه بر کوهنوردی و طبیعت گردی، ماهیگیری نیز یکی از معروف ترین تفریحات این منطقه ییلاقی است.

پارک ملی یدیگولر | Yedigöller National Park

گفتیم که از جمله برترین مکان ها و تماشای های استانبول در بهار بدون شک بازدید از پارک ها و طبیعت زیبای منطقه است. پارک ملی یدیگولر اگرچه در استانبول قرار ندارد اما با 3-4 ساعت رانندگی می توان به آن رسید و از یکی از زیباترین و بزرگ ترین پارک های ملی ترکیه تماشا کرد. این پارک که به عنوان پارک هفت دریاچه هم شناخته می گردد در بخش شمالی استان بلو در ترکیه واقع شده است و با استانبول حدود 300 کیلومتر فاصله دارد.

  • آدرس: Yedigöller, 14030 Merkeşler Köyü/Bolu Merkez/Bolu, Turkey

منبع: tooistanbul.com

منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2133

به "با برترین دیدنی های استانبول در فصل بهار آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برترین دیدنی های استانبول در فصل بهار آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید