کلیسای تاریخی کانادا در آتش سوخت

به گزارش مجله پیامک، وقوع یک آتش سوزی در صبح روز یکشنبه (20 خرداد 1403) در یکی از کلیساهای تورنتو به نابود شدن ساختمان تاریخی و نقاشی های هنرمندان برجسته کانادایی، منجر شد.

کلیسای تاریخی کانادا در آتش سوخت

گاردین نوشت، آتش نشان ها در روز یکشنبه گزارش یک آتش سوزی در کلیسای سن آن آنجلیکا را که یک مکان تاریخی ملی این شهر محسوب می گردد، دریافت کردند.

به گفته مسئولان آتش نشانی، ساختمان این کلیسا به همراه تمام اشیاء آن به طور کامل نابود شده است و هنوز نمی توان دلیل آتش سوزی را تشخیص داد.

از جمله مهمترین آثار هنری که روی دیوارهای این کلیسا وجود داشت، به حدود 20 اثر هنری، تصویرگر زندگی مسیح می توان اشاره نمود که به وسیله اعضاء گروه هفت ، یک گروه از نقاشان برجسته کانادایی در دهه 20 میلادی خلق شده بود.

آثار این گروه هنری در دهه های اخیر به یکی از محبوب ترین آثار هنری این کشور تبدیل شده بود.

در سال 2016 یک نقاشی از چشم انداز یک کوهستان که به وسیله یکی از اعضاء این گروه هنری کشیده شده بود، در یک حراجی به مبلغ 8 میلیون دلار آمریکا فروخته شد.

این کلیسا که در ساخت آن تاحدی از ایاصوفیه در استانبول الهام گرفته شده است و در سال 1908 میلادی ساخته شده است، در نهایت در سال 1995 به عنوان یکی از مکان های تاریخی ملی کانادا به رسمیت شناخته شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 خرداد 1403 بروزرسانی: 23 خرداد 1403 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2312

به "کلیسای تاریخی کانادا در آتش سوخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای تاریخی کانادا در آتش سوخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید