شرایط ذخایر خون کشور بالاخره قرمز است یا سبز؟

به گزارش مجله پیامک، مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر در حالی امروز 17 اسفند ماه در توئیتی اظهار داشت که ذخیره خون کشور در شرایط قرمز است سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفته است ذخایر خون کشور قابل قبول است و در این زمینه مسئله ای نداریم و خون مورد احتیاج بیمارستان و مراکز درمانی تامین شده است.

شرایط ذخایر خون کشور بالاخره قرمز است یا سبز؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون کشور که خود چند روز پیش از کمبود ذخایر خون کشور گلایه نموده بود و از مردم خواسته بود که از ترس کرونا دور اهدای خون را خط نکشند و به مراکز اهدای خون مراجعه نمایند، امروز گفت: سازمان انتقال خون در زمینه ذخایر خون تعاریف مخصوص به خود را دارد و همچنین هر کدام از شرایط های ذخایر خون (شرایط سبز، زرد و قرمز) تعریف خاص به خود را دارند و در این تعریف اگر میزان ذخیره خون به زیر 3 روز برسد، در شرایط قرمز تعریف می گردد. ما هنوز در کشور از نظر سطح ذخایر خون به این و ضعیت نرسیده ایم و ذخایر خون در کشور قابل قبول است.

حاجی بیگی اضافه نمود: البته احتیاج به خون و فرآورده های آن همیشگی است و مردم شریف کشور نباید به خاطر فضای روانی که بر اثر ورود کرونا به ایران ایجاد شده، اهدای خون را که تنها درمان بیماران احتیاجمند به خون است، فراموش نمایند.

او تاکید نمود: موج های بیماری مقطعی است و بزودی این موج نیز مانند دیگر بیماری ها مهار خواهد شد، اما مهم است که نگذاریم جو روانی آن آسیب های بیشتری به جامعه تحمیل کند.

  • ذخیره خون کشور در شرایط قرمز! | مردم خون اهدا نمایند

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 840

به "شرایط ذخایر خون کشور بالاخره قرمز است یا سبز؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط ذخایر خون کشور بالاخره قرمز است یا سبز؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید