هوای مرکز، ناسالم برای گروه های حساس

به گزارش مجله پیامک، بر اساس پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پایداری جو و انباشت آلاینده ها سبب شده است صبح امروز (21 مهر ماه) هوای مرکز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گیرد.

هوای مرکز، ناسالم برای گروه های حساس

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، بنابر پیش بینی های صورت گرفته در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح امروز (21 مهرماه) همزمان با شروع تردد خودرو ها کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از پایداری و سکون جو طی ساعات گذشته و انباشت آلاینده ها است.

تداوم شرایط پایدار جو در طول روز پراکندگی آلاینده ها را محدود خواهد نمود. حاکمیت جو آرام و عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت چهارشنبه (21 مهرماه) ادامه خواهد داشت و همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق و تجمع آلاینده ها خواهد شد که برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا در بعضی منطقه ها پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

با استمرار این شرایط جوی و انباشت آلاینده ها تا صبح روز پنجشنبه (22 مهرماه) همراه با ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در منطقه ها پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت. با رشد ناپایداری جوی در طول روز به تدریج شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده ها تسهیل خواهد شد بعلاوه با وزش باد نسبتاً شدید در بعضی ساعات بعدازظهر احتمال گسیل گردوخاک در منطقه ها مستعد وجود خواهد داشت.

علاوه بر این وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده ها تا شامگاه پنجشنبه (22 مهرماه) سبب خواهد شد که از غلظت ذرات معلق کاسته گردد و به تبع آن کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 104 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 113 و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه های حساس است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1854

به "هوای مرکز، ناسالم برای گروه های حساس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای مرکز، ناسالم برای گروه های حساس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید