نکاتی درباره قیمت و نحوه خرید خانه (آپارتمان) در ترکیه (تور ارزان ترکیه)

به گزارش مجله پیامک، سیاست های باز ترکیه در خصوص مهاجران سبب شده افراد تبعه کشورهای دیگر ملک مسکونی و مغازه خریداری نموده و از این طریق اقامت این کشور را دریافت نمایند. کسانی که شخصا برای خرید ملک در ترکیه اقدام می نمایند، اغلب به علت عدم آگاهی به رویه انجام کارها و نداشتن تسلط به زبان، علاوه بر اینکه وقت شان در این راه تلف می گردد، متاسفانه از نظر اقتصادی هم متضرر می شوند. برای صرفه جویی در وقت تان و جلوگیری از ضرر و زیان اقتصادی خبرنگاران در کنار شما خواهد بود. مشاوره و خرید ملک در ترکیه را با ما تجربه کنید.

نکاتی درباره قیمت و نحوه خرید خانه (آپارتمان) در ترکیه (تور ارزان ترکیه)

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

قیمت خانه در ترکیه چطور است؟

قیمت خانه در کشور ترکیه و شهر استانبول، در مقایسه با قیمت خانه در تهران، بسیار پایین است. مثلا با همان پولی که در تهران یک خانه کوچک با امکانات بسیار کم می خرید، در ترکیه می توانید ملک نسبتا مناسب تر همراه با امکانات بهتری تهیه کنید. کلا خرید خانه در ترکیه، به خصوص در مقایسه با تهران، مقرون به صرفه تر است.

با 150 هزار لیر در ترکیه صاحب خانه شوید:

حقیقت این است که 150 هزار لیر حداقل مبلغ برای خرید یک خانه با امکانات مناسب است. با این مبلغ در محله های اروپایی مانند اسن یورت و باهچه شهیر، در مجتمع با امکانات رفاهی خوب، ملکی با متراژ 35 متر مربع خواهید یافت. البته با این مبلغ می توان خانه ای با دو برابر متراژ در محله های پایین تر در شهر استانبول هم پیدا کرد؛ اما به دلیل شرایط فرهنگیِ متفاوتِ این محله ها معمولا ایرانی ها متراژ کمتر اما محله بهتر را ترجیح می دهند.

خرید ملک با 300 هزار لیر در ترکیه چه مزایایی دارد؟

اگر مبلغ خرید را تا دو برابر افزایش دهید امکان خرید از مجتمع های بزرگ همراه مشاعات و امکانات رفاهی بسیار خوب را دارید. یک ملک 70 متری در ترکیه، در مجتمعی مسکونی با کلیه امکانات نظیر استخر، سونا، آرایشگاه، سالن بدنسازی، درمانگاه داخل شهرک و غیره،حدود 300 هزار لیر خواهد بود. به خانه هایی که در مجتمع های بزرگ و شهرک ها قرار گرفته به زبان ترکی سیته می گویند. حتما در خرید خود این نکته را به خاطر داشته باشید که در سیته متراژ مشاعات جز متراژ سند ملکی محسوب می گردد و معمولا 30% آن است. مثلا در یک ملک 70 متری حدود 20 متر مربع مشاعات در نظر گرفته شده و متراژ واحد مسکونی 50 متر و یک خوابه است.

خرید از آپارتمان های داخل مجتمع که معمولا نوساز هستند یا تا 5 سال سن دارند، این حسن را دارد که فرایند دریافت سند برای آنها حدود 3 روز است. اگر به سراغ آپارتمان های دیگر در محله های استانبول، به جز سیته ها، بروید احتمال این که بتوانید خانه بزرگ تری خریداری کنید بیشتر است. در صورتیکه مشاعات برای تان چندان اهمیت ندارد و متراژ واقعی بنا مدنظرتان است، با همین پول می توانید بنایی با 20 سال عمر و با متراژ حدود 60 متر واقعی خریداری کنید. یک نکته مهم این که ممکن است فرایند صدور سند برای این قبیل املاک با عمر بالا بیش از 2 ماه طول بکشد. دلیل هم این است که معمولا خرید از این املاک قبلا برای هیچ فرد خارجی انجام نشده یا بسیار کم بوده است.

اما اگر چندان به امکانات رفاهی اهمیت نمی دهید و عمر بنا هم برای تان مهم نیست و مسئله مهم برای تان متراژ بناست، در محله هایی از استانبول به سراغ خانه های غیر مجتمع یا به قول ترک ها دایره بروید.

چه کسانی با خرید ملک اقامت دائم می گیرند؟

خرید ملک در ترکیه فقط یکی از شاخص های آنالیز درخواست اقامت به وسیله وزارت کشور جمهوری ترکیه است و به تنهایی تضمین نماینده اخذ اقامت دائم و یا کوتاه مدت خریدار نیست. تصمیم اعطای اقامت در اختیار وزارت کشور است و بر اساس معیارهای متفاوتی صورت می گیرد. خریدار باید، قبل از اقدام به خرید ملک با نیت اخذ اقامت یا تابعیت کشور ترکیه، شرایط دریافت اقامت در ترکیه را از وزارت کشور ترکیه و یا سفارت جمهوری ترکیه در کشور مبدا جویا گردد و در صورتی که تنها با خرید ملک می توانست اقامت دائم دریافت کند، اقدام به خرید کند.

تنها کسانی فقط با خرید ملک و بدون در نظر گرفتن شرایط دیگر می توانند اقامت دائم ترکیه دریافت نمایند که قیمت خانه ای که خریداری می نمایند بیش از یک میلیون دلار باشد.

شرایط، محدودیت و عقود لازم برای خریدار خارجی

  • هر شهروند خارجی می تواند تا مرز 30 هکتار از اراضی جمهوری ترکیه را بخرد.
  • شهروندان خارجی که اقدام به خرید زمین برای ساخت ملک می نمایند، باید طی 2 سال اقدام به آغاز ساخت پروژه ای نمایند که به وزارتخانه معرفی نموده اند.
  • شهروند خارجی حق تملک و یا اجاره اراضی جمهوری ترکیه را که در منطقه ها نظامی-امنیتی واقع شده اند ندارد.
  • شهروند خارجی می تواند تنها تا 10 درصد از اراضی و املاک هر ناحیه یا شهر را بخرد.
  • شهروندان خارجی و یا شخصیت های حقوقی ثبت شده در خارج از ترکیه می توانند از مالکین و موسسات اقتصادی (بانک) معتبر درخواست خرید اعتباری داشته باشند و قانون محدودیتی در این مورد ندارد.

شرایطی که باعث می گردد ملک و عقود مربوطه کان لم یکن تلقی شوند عبارت است از:

  • اگر عقود و ملک مورد معامله باعث نقض و شکسته شدن قانونی شده باشد
  • عدم تایید ملک یا معامله از سوی وزارتخانه و ارگان های امنیتی
  • خاتمه یافتن مهلت قانونی برای آغاز پروژه (یا پروژه های) معرفی شده به وزارتخانه مربوطه
  • عدم خاتمه کار طبق برنامه ارائه و ثبت شده به وزارتخانه مربوطه

قانون ارث در فرایند خرید ملک در ترکیه

دولت ترکیه بر اساس اینکه قانون ارث هر کشور در خصوص شهروندانش چگونه است به وضع قانون ارث اتباع خارجی می پردازد؛ به عبارت دیگر، دولت ترکیه بر اساس اصل عمل متقابل قانون ارث اتباع خارجی را وضع می نماید. این قانون برای ایرانیان مقیم ترکیه مطابق قانون ارث ایران است. یعنی ارث به همسر و بچه ها مالک تعلق می گیرد. هم چنین اگر وصیت نامه قانونی و رسمی در دست باشد، دولت ترکیه براساس وصیت نامه عمل خواهد نمود.

گردآوری و تنظیم: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 28 شهریور 1401 بروزرسانی: 28 شهریور 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2141

به "نکاتی درباره قیمت و نحوه خرید خانه (آپارتمان) در ترکیه (تور ارزان ترکیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی درباره قیمت و نحوه خرید خانه (آپارتمان) در ترکیه (تور ارزان ترکیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید