نتایج آخرین تحقیقات: کویر لوت ایران؛ گرم ترین نقطه زمین

به گزارش مجله پیامک، اغلب گفته می شود که دره ای در ایالت کالیفرنیای آمریکا موسوم به دره مرگ کالیفرنیا گرمترین مکان کره زمین است اما اطلاعات جدید نشان می دهد که این گرمترین نقطه سیاره ما نیست.

نتایج آخرین تحقیقات: کویر لوت ایران؛ گرم ترین نقطه زمین

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل ، در حالی که گرمای هوا در دره مرگ می تواند به 134.1 درجه فارنهایت (56.7 درجه سانتیگراد) برسد در دو مکان دیگر یعنی صحرای لوت ایران و صحرای سونوران آمریکای شمالی درجه حرارت سطح در واقع بسیار بالاتر است.

محققان از دانشگاه کالیفرنیا ایروین دریافتند که دمای سطح در این دو مکان می تواند تا 177.4 درجه فارنهایت (80.8 درجه سانتیگراد) برسد.

در این گزارش آمده که کویر لوت در ایران به صورت دائمی گرم است.

در همین حال ، قطب جنوب عنوان سردترین مکان سیاره را به خود اختصاص داده است. دمای آن تا -199.6 درجه فارنهایت (-110.9 درجه سانتیگراد) کاهش می یابد.

در این تحقیق محققان داده های ماهواره ای با وضوح بالا از سازمان زمین شناسی ایالات متحده را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و دمای سطح جهانی طی دو دهه گذشته را بررسی کردند.

تجزیه و تحلیل آنها نشان داد که صحرای لوت گرمترین سطح زمین را دارد و بین سالهای 2002 و 2019 به طور مرتب به دمای بسیار بالایی می رسد. این صحرا بین یک رشته کوه واقع شده است ، به این معنی که هوای گرم به راحتی در تپه های شنی گیر می کند.

یک مطالعه قبلی ، که در سال 2011 منتشر شده بود ، حاکی از آن بود که دما در صحرای لوت می تواند به 159.3 درجه فارنهایت (70.7 درجه سانتیگراد) برسد اما داده های جدید نشان می دهد که توانایی داغ شدن این نقطه از کره زمین احتمالاً دست کم گرفته شده بود.

محققان می گویند درجه حرارت در صحرای لوت در واقع 10 درجه بالاتر از حد تصور است.

همچنین کویر سونوران که در مرز مشترک ایالات متحده و مکزیک است نیز می تواند به دمای بسیار بالایی برسد؛ هرچند این اتفاق کمتر از کویر لوت رخ می دهد. احتمالاً این به دلیل ارتفاع کم آن است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1655

به "نتایج آخرین تحقیقات: کویر لوت ایران؛ گرم ترین نقطه زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج آخرین تحقیقات: کویر لوت ایران؛ گرم ترین نقطه زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید