قیمت واقعی خدمات پسماند از شهروندان دریافت نمی گردد ، بهاء خدمات پسماند یک واحد مسکونی 33 هزار تومان

به گزارش مجله پیامک، خبرنگاران: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با بیان اینکه قیمت واقعی خدمات پسماند از مردم دریافت نمی گردد، گفت: میزان بهاء خدمات مدیریت پسماند دریافتی از شهروندان حدود 50 درصد قیمت واقعی آن است.

قیمت واقعی خدمات پسماند از شهروندان دریافت نمی گردد ، بهاء خدمات پسماند یک واحد مسکونی 33 هزار تومان

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با مشاور ساخت در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، محمد فیاض با بیان این مطلب اظهارداشت: طبق قانون مدیریت پسماند شهروندان باید خودشان هزینه های مربوط به جمع آوری پسماندها را پرداخت نمایند اما در حال حاضر شهرداری بیشترین هزینه ها را پرداخت می نماید.

وی با بیان اینکه طبق قانون فعلی تعداد افراد خانواده نیز در میزان بهاء خدمات پسماند نقشی ندارند یعنی خانواده 2 نفره یا 5 نفره به یک میزان بهاء خدمات مدیریت پسماند را پرداخت می نمایند، گفت: فرمول محاسبه بهاء خدمات مدیریت پسماند واحدهای مسکونی و تجاری متفاوت با یکدیگر بوده که هر دو مورد نیز طبق آخرین مصوبه شورای اسلامی شهر به میزان 10 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اضافه نمود: این در حالی است که متوسط مبلغی که یک واحد مسکونی بابت خدمات مدیریت پسماند موظف است در یکسال پرداخت کند تنها 33هزار تومان است یعنی روزی کمتر از 100 تومان؛ اما متأسفانه اجباری برای پرداخت آن وجود ندارد و مکانیزمی نیز مانند قبوض آب و برق در خصوص بهاء خدمات پسماند معین نشده تا شهروندان موظف به پرداخت آن باشند.

وی بیشترین مشکل در بخش پسماندهای خانگی را عدم رعایت ساعت معین شده برای بیرون گذاشتن زباله دانست و گفت: شهروندان تصور می نمایند در هر ساعتی از روز می توانند زباله های خود را درون مخازن قرار دهند اما در واقع مخازن تعبیه شده اند تا زباله ها مقابل در منازل جمع نشوند. این عدم رعایت ازسوی شهروندان موجب می گردد بعضی از مخازن 2 تا 3 بار در روز تخلیه شوند که این خود موجب افزایش هزینه ها نیز خواهد شد.

فیاض بیشترین مشکل واحدهای تجاری را نیزحجیم بودن پسماند آنها دانست و اضافه نمود: به عنوان مثال سوپرمارکت ها، کارتن و جعبه های حجیم را داخل مخازن میگذارند و این مخازن در همان ابتدای صبح پر می گردد در حالی که می توانند این کارتن ها را تا نموده یا با شهرداری منطقه شان تماس بگیرند تا خودروهای ویژه بازیافت کارتن ها را تحویل بگیرد . این مشکل در مقابل دیگر واحدهای تجاری که مصرف جعبه آنها زیاد است نیز وجود دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 892

به "قیمت واقعی خدمات پسماند از شهروندان دریافت نمی گردد ، بهاء خدمات پسماند یک واحد مسکونی 33 هزار تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت واقعی خدمات پسماند از شهروندان دریافت نمی گردد ، بهاء خدمات پسماند یک واحد مسکونی 33 هزار تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید