طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد

به گزارش مجله پیامک، اتاق نوزاد از جمله اتاق های منزل است که والدین برای طراحی دکوراسیون آن شوق و اشتیاق فراوان دارند. با وجود تمام ایده ها و گزینه هایی که به منظور طراحی این بخش از خانه ارائه می شوند، دکوراسیون اتاق نوزاد را می توان بر اساس سلیقه و ایده های ذهنی نیز طراحی نمود. گاهی ایده های خلاقانه منجر به ایجاد یک دکور جذاب و منحصر بفرد می شوند که چشم هر بیننده را به خود خیره می کند. اگر به دنبال ایده های دکوراسیون اتاق نوزاد هستید با ما همراه شوید. ما در این بخش مجموعه ای از بهترین طرح ها را گرد هم جمع آوری نمودیم تا انتخابی راحت تر داشته باشید و اتاقی راحت، جذاب و زیبا برای نوزاد خود طراحی کنید.

طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

هنگام طراحی یک اتاق نوزاد کاربردی و امن که همگام با رشد نوزاد همیشه راحتی و آرامش را برای او به ارمغان می آورد باید نکات زیر را مد نظر داشته باشید.
  • در نورپردازی اتاق از دیمر بهره ببرید. دیمرها باعث می شوند نور لامپ ها ملایم تر بتابد و نوزاد احساس راحتی بیشتری داشته باشد.
  • پارچه ها، روکش ها و قالیچه های قابل شستشو و مقاومی که به راحتی تمیز می شوند را خریداری کنید.
  • مبلی را انتخاب کنید که از زمان تولد نوزاد تا نوجوانی او قابل استفاده باشد.
  • در خصوص ایمنی مکان قرار گیری مبل فکر کنید. همچنین اشیاء را در بالاترین قفسه ها قرار دهید و سطح پریزهای برق را بپوشانید. انجام اینکارها می تواند خیال شما را بابت ایمنی اتاق راحت کند.
  • در اتاق نوزاد از اکسسوری ها و مکان های ذخیره سازی اشیاء بهره ببرید تا در حد ممکن از شلوغی و ایجاد هرج و مرج در فضا جلوگیری گردد.
  • در کف اتاق فضای کافی برای کودک خود بگذارید تا به راحتی بازی و حرکت کند.

ایده های طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد

ایده های طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد به توضیح زیر می باشند. با ما همراه باشید.

خرید تخت خواب نوزاد

هنگامی که می خواهید برای نوزاد خود تخت خواب بخرید با طرح ها و مدل های جدید و مدرنی رو به رو می شوید که به راحتی می توانید یک مدل خاص و متفاوت از بین آن ها انتخاب کنید. برای مثال، تخت خواب های بیضی شکل زیبایی بی نظیری به اتاق خواب نوزاد می بخشند. تخت خواب از جمله وسایلی است که کودک شما در چند سال اول زندگی خود از آن استفاده می نماید. به همین دلیل از همان ابتدا تخت خوابی انتخاب کنید که از مقاومت و راحتی لازم برخوردار باشد تا هنگامی که کودک بزرگ تر شد نیز بتواند در آن بخوابد. برای آشنایی با انواع تخت خواب می توانید به لینک مورد نظر مراجعه کنید.

انتخاب رنگ خاکستری

رنگ خاکستری از جمله رنگ های خنثی است که بهترین گزینه برای پالت رنگی اتاق خواب نوزاد به شمار می آید. از این رنگ هم در دکوراسیون اتاق نوزاد پسر و هم دکوراسیون اتاق نوزاد دختر مورد استفاده قرار می گیرد. به کار بردن رنگ های برجسته در کنار خاکستری حسی مدرن و یا کلاسیک به فضا می بخشد. سعی کنید با استفاده از تمام طیف های رنگ خاکستری در فضا لایه ایجاد کنید.

استفاده از الگوها و رنگ های برجسته

بهترین کاری که والدین می توانند برای تقویت دید کودک انجام دهند استفاده از خطوط سیاه و سفید و یا رنگ های متضاد تیره و روشن است. اما آیا رنگ های پاستیلی که رایج ترین رنگ ها در اتاق نوزاد هستند تاثیر خوبی بر کودک می گذارند؟ شاید این رنگ ها از نظر بزرگسالان جذاب باشند اما از نظر بصری برای نوزاد شما هیچ فایده ای ندارند. مطالعات نشان داده اند که رنگ های متضاد سیاه و سفید سیگنال های دیداری بسیار قوی به مغز کودک ارسال می نمایند. اما رنگ های سفید و سیاه تنها رنگ های تاثیرگذار بر نوزاد نیستند بلکه تمام رنگ های متضاد در الگوهای گرافیکی موثر خواهند بود. انواع کاغذ دیواری و فرش طرح دار از جمله المان هایی هستند که به فضا الگو اضافه می نمایند.

رنگ آمیزی سقف اتاق

اکنون که به اهمیت رنگ های متضاد و الگوها در اتاق نوزاد پی بردید، به رنگ آمیزی سقف که مهم ترین مکان جلب توجه کودک است بپردازید.

تزئین اتاق با نام کودک

از روش های خلاقانه برای نمایش دادن نام کودک بهره ببرید. یکی از این روش ها تزئین دیوار اتاق با حروف الفبا و نورپردازی حروف است. انجام اینکار نه تنها فضا را بسیار زیبا و دکوراتیو نشان می دهد بلکه نورپردازی اتاق جذاب تر خواهد شد.

ایجاد مکان دنج برای بزرگسالان

والدین کودک خصوصاً مادران هنگام تولد نوزاد بیشتر وقت خود را در اتاق برای نگهداری و مراقبت از کودک صرف می نمایند. شما می توانید در اتاق نوزاد خود یک کاناپه یا مبل راحتی قرار دهید تا هنگامی که خسته شدید بر روی آن استراحت کنید.

رعایت هارمونی رنگ ها

هنگامی که رنگ غالب اتاق نوزاد را انتخاب کردید سعی کنید آن رنگ را در طیف های مختلف در تم اتاق به کار ببرید. کفپوش، دیوارپوش، اکسسوری ها، پرده، مبل، تخت خواب و … از جمله المان هایی هستند که اگر در تمام آن ها از رنگ غالب به صورت سایه روشن استفاده گردد فضا بسیار جذاب به نظر خواهد آمد زیرا هارمونی که مهمترین فاکتور در انتخاب رنگ هاست رعایت شده است.

استفاده از جایگاه آویز

برای تامین آرامش و آسایش نوزاد خود می توانید از گهواره یا جایگاه آویز برای خواباندن او بهره ببرید. بعضی از نوزادان با تکان دادن آرام می شوند و به خواب فرو می فرایند، از این رو با قرار دادن یکی از این دو وسیله کاربردی راحتی و آرامش را در خانه به جریان در آورید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 663

به "طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید