طراحی آیپد پرو 2018 مثل آیفون 5 خواهد بود

به گزارش مجله پیامک، دو روز تا معرفی آیپد پرو جدید باقی مانده و حالا در خبری جدید، تغییر طراحی در این نسل از آیپد، تایید شده است. با این خبر جدید، درک بهتری از طراحی این آیپد به دست آورده ایم.

طراحی آیپد پرو 2018 مثل آیفون 5 خواهد بود

آنطور که مارک گارمن در بلومبرگ گزارش داده، در مراسم 30 اکتبر، آیپد پرو جدید، لبه های گرد در بدنه را از دست خواهد داد و مثل طراحی آیفون 5، شاهد کناره های تیز و جعبه مانند خواهیم بود. به این ترتیب کناره های آیپد کاملا تخت و صاف شبیه به آیفون 5، 5اس و SE خواهد بود.

این گزارش تصاویر شماتیکی که از آیپد پرو جدید لو رفته بود را هم تایید می نماید. در عکس زیر، رندری که بر اساس تصویر شماتیک لو رفته از آیپد پرو ساخته شده نیز طراحی جدید آیپد را نشان می دهد.

اگر این رندر با آیپدی که در مراسم سه شنبه شب معرفی می گردد، یکی باشد، این بزرگ ترین تغییر طراحی در آیپد در چند سال گذشته خواهد بود.

به طور خلاصه اگر بخواهیم طراحی آیپد ها را آنالیز کنیم، به این ترتیب خواهد بود:

  • 2010: نسل اول آیپد با برآمدگی در بخش پشتی، معرفی گردید
  • 2011: آیپد 2 توانست 32 درصد باریک تر از آیپد نسل اول باشد
  • 2012: آیپد 3 کمی ضخیم تر و سنگین تر شد اما نمایشگر با کیفیت رتینا را به آیپد ها آورد
  • 2013: آیپد ایر با طراحی متفاوت نسبت به آیپد 2 و آیپد 3 عرضه شد و حاشیه های نمایشگر آن نازک تر شد. همچنین لبه های بدنه دستگاه در این نسل گرد شد
  • 2014: آیپد ایر 2 با بدنه سبک تر و نازک تر نسبت به نسل قبلی عرضه شد
  • 2015: اپل برای اولین بار آیپد پرو 12.9 اینچی را با پشتیبانی از اپل پنسل، عرضه کرد. این تبلت از نظر طراحی شبیه به یک آیپد ایر 2 بسیار بزرگ تر بود
  • 2016: آیپد پرو 9.7 اینچی معرفی گردید. این آیپد نسخه کوچک تر آیپد پرو 12.9 به حساب می آمد
  • 2017: آیپد پرو 10.5 اینچی با حاشیه های نازک تر معرفی گردید
  • 2018: حالا نوبت به یک باز طراحی مجدد از زمان آیپد ایر و سال 2013 رسیده است

با این شرایط دیگر تقریبا می توانیم بگوییم می دانیم آیپد پروهای جدید چه ویژگی هایی خواهند داشت. تنها چیزهایی که باقی مانده، این است که آیپد 11 اینچی جدید که جایگزین آیپد پرو 10.5 می گردد، ضخامتی به اندازه 5.8 میلی متر خواهد داشت که 0.3 میلی متر از آیپد پرو 10.5 کنونی، نازک تر است. همچنین هر دو آیپد جدید به Face ID مجهز بوده که در هر دو حالت عمودی و افقی، می توانند چهره کاربر را تشخیص دهند.

همچنین این دو آیپد پرو اولین آیپد هایی خواهند بود که پورت 3.5 میلی متری هدفون نخواهند داشت. حذف جک 3.5 میلی متری شاید نشانه ای باشد که در مراسم پس فردا شب، شاهد معرفی ایرپادز جدید هم خواهیم بود. انتظار داریم ایرپادز جدید به ویژگی دسترسی صوتی به سیری هم مجهز شده باشد.

تغییر بعدی آیپد پرو در زمینه پورت خواهد بود که پورت لایتنینگ با پورت USB Type-C جایگزین می گردد. با اضافه شدن USB Type-C، آیپد پروهای جدید راحت تر می توانند جایگزین لپ تاپ شوند. نسل دوم اپل پنسل نیز عرضه خواهد شد که در انتهای آن شاهد کانکتور USB Type-C خواهیم بود.

جدا از تمام این شایعات، انتظار داریم آیپد پرو های جدید به یک نسخه خاص از پردازنده A12 Bionic استفاده نمایند که در حال حاضر شاهد آن در آیفون XS، XS مکس و آیفون XR هستیم. احتمالا پردازنده A12 استفاده شده در آیپد پرو جدید، به یک چیپست جدید گرافیکی مجهز خواهد شد.

البته آیپد پرو های جدید تنها محصولاتی نیستند که پس فردا شب معرفی می شوند. در کنار این دو تبلت، اپل ممکن است یک مک بوک 13 اینچی با نمایشگر رتینا معرفی کند تا جایگزین لپ تاپ MacBook Air بگردد. Mac Mini جدید و iMac جدید را هم به لیست محصولاتی که پس فردا شب معرفی می شوند، اضافه کنید. هرچه باشد، آیپد پرو های جدید، ستاره های مراسم 8 آبان خواهند بود. شما درباره آیپد پروهای جدید چه فکر می کنید؟

منبع: Mashable

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 107

به "طراحی آیپد پرو 2018 مثل آیفون 5 خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی آیپد پرو 2018 مثل آیفون 5 خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید