شیب نزولی موج چهارم کرونا در قم کند است

به گزارش مجله پیامک، قدیر گفت: شیب نزولی ما واقعا آسانسوری نیست و حدود 2 هفته است که مراجعه های سرپایی تقریبا ثابت مانده و به نوعی افزایش داشته است.

شیب نزولی موج چهارم کرونا در قم کند است

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

به گزارش از،محمد رضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم در تالار کرامت استانداری گفت: هم اکنون حدود 300 بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم بستری هستند که 80 تَن از آن ها در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه شیب صعودی کرونا در قم کاملا آسانسوری بود و به ناگاه تعداد مراجعه های سرپایی و بستری افزایش پیدا کرد، ولی شیب نزولی ما واقعا آسانسوری نیست و حدود 2 هفته است که مراجعه های سرپایی تقریبا ثابت مانده و به نوعی افزایش هم داشته است.

قدیر اضافه کرد: در این هفته 2 هزار و 600 مراجعه سرپایی داشتیم که این آمار در هفته قبل 2 هزار و 500 مورد بود، این شرایط می طلبد که اوضاع را به دقت رصد کنیم و از ویروس غافل نشویم.

او بیان نمود: با توجه به جهش های اجرا شده بیشتر ویروس ها هیبرید و مخلوطی از ویروس های انگلیسی، هندی و آفریقای جنوبی هستند که امکان تفکیک آن ها وجود ندارد.

قدیر توضیح داد: چرخش های زیادی در کل جهان صورت می گیرد و نمی توان جلوی ویروس تنفسی دیوار کشید و هر چقدر فرودگاه ها را ببندیم و مراسلات و مراودات را هم به حداقل برسانیم، جلوی انتقال ویروس گرفته نخواهد شد.

او توضیح داد: با توجه به شرایط ویژه قم که یک شهر بررگ با تراکم و تجمع های خیلی زیاد و محور مواصلاتی 17 است، باید مراقبت بیشتری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم موج چهارم کرونا را یکی از سهمگین ترین امواج کرونا توصیف کرد و اضافه کرد: 90 درصد آزمایش هایی که به انیستو پاستور فرستادیم، نتیجه آن ها کرونای انگلیسی بود.

قدیر بیان نمود: با درایت بهداشت و درمان قم و سد و خاکریز بسیار قوی که داشتیم، پیک چهارم نسبتا پشت سر گذاشته شد.

او اضافه کرد: در بعضی از هفته ها بیش از چهار هزار و 500 مراجعه به مراکز منتخب سلامت داشتیم، و بستری موقت به اسم خاکریزی دومی که ایجاد کردیم باعث شد این بیماری کنترل، و بر خلاف موج های قبلی تعداد بستری ها در اوج پیک به 600 تَن نرسید در صورتی که استان های مجاور قم بیش از یکهزار و 400 بستری داشتند از این رو باید قطعا خاکریز های پیشگیری را کنترل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بعلاوه گفت: در حال حاضر حدود 31 هزار دوز واکسن در قم تزریق شده که 26 هزار دوز آن دوز اول می باشد.

قدیر گفت: رده های سنی که برای واکسیناسیون اعلام می گردد، در اولین فرصت مراجعه نمایند، هدف از واکسیناسیون کاهش مرگ و میر است و حدود 88 درصد مرگ و میر کرونا در افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای است که باید واکسیناسیون آن ها جدی گرفته گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: تزریق واکسن در قم فقط بر اساس اولویت ها و شیوه نامه های وزارت بهداشت است که در سند ملی واکسیناسیون هم قید شده است.

او اضافه کرد: به همت استانداری قم 2 خودروی حمل واکسن هم در شُرف خریداری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ایجاد 2 مرکز تجمعی واکسیناسیون در راستای توسعه مراکز واکسیناسیون استان را مورد توجه قرار داد و گفت: بخشی از مصلای قدس هم به اسم مرکز واکسیناسیون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده شده و واکسیناسیون یک بحث ملی است که همه باید در آن مشارکت داشته باشند.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1771

به "شیب نزولی موج چهارم کرونا در قم کند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیب نزولی موج چهارم کرونا در قم کند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید