شورایاری ها در شورای ششم قزوین تقویت می شوند

به گزارش مجله پیامک، خبرنگاران/قزوین رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: با توجه به نتایج مثبت حضور شورایاری ها در کنار شورای شهر، ضرورت توجه به شورایاری باید در دستور کار شورا قرار بگیرد، حُسن حضور شورایاری این است که مسائل شهری به صورت محلی آنالیز و احصا می گردد و مردم خودشان در حل مسائل محله مشارکت فعال خواهند داشت.

شورایاری ها در شورای ششم قزوین تقویت می شوند

قاسم اللهیاری در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به شکل گیری مجدد شورایاری ها، توضیح داد: شورای چهارم از شروع به کار خود تقویت شورایاری ها را در دستور کار خود قرارداد و اتفاقات خوبی تا به امروز رقم خورده است؛ در دوره چهارم، شورای شهر با همکاری شورایاری ها مسائل شهری را آنالیز، احصا و اولویت بندی می کرد که این امر در دوره پنجم ضعیف شد.

وی اضافه نمود: با توجه به نتایج مثبت حضور شورایاری ها در کنار شورای شهر، ضرورت توجه به شورایاری باید در دستور کار شورا قرار بگیرد، حسن حضور شورایاری این است که مسائل شهری به صورت محلی آنالیز و احصا می گردد و مردم خودشان در حل مسائل محله مشارکت فعال خواهند داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین بیان نمود: مردم خودشان می توانند مسائل و چه بسا راهکارهای حل آن را به مسئولان شهری منتقل نمایند، بنابراین حضور شورایاری ها باعث می گردد مردم دغدغه مند باشند و با تعصب مسائل و چالش های محله را شناسایی نمایند، برای مثال وقتی چراغ پارکی در یک محله سوخته باشد شهروندان مسائل را آنالیز و اطلاع می دهند و بعلاوه در حفظ و نگهداری منابع کوشش می نمایند.

وی تأکید کرد: در بازدید از محلاتی مانند چوبیندر، ناصرآباد، جنوب شهر، راه آهن مردم بیان می کردند که شورایاری به صورت کلی تعطیل شده است به خصوص همین اواخر هیچ اتفاقی نیفتاده است درحالی که شورایاری می تواند در حل و شناسایی مسائل همراه شورای شهر باشد.

وی اظهار کرد: در شورای چهارم اعضای ش.رای شهر در هر مقطعی با شورایاری جلسه به صورت مستمر برگزار کردند، مسائل محلات ساماندهی شده بود و اهالی محل بسیار راضی بودند، لذا در شورای ششم نیز باید موضوعات شهری را به وسیله شورایاری ها حل وفصل کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1895

به "شورایاری ها در شورای ششم قزوین تقویت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورایاری ها در شورای ششم قزوین تقویت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید