شرایط خرید ویلای اقساطی در شمال کشور چگونه است؟

به گزارش مجله پیامک، ویلای اقساطی، یکی از راه های رسیدن به آرزوی خرید ویلا در شمال کشور است. مناطق شمالی کشور با داشتن آب وهوای بسیار مطبوع و مطلوب و مناظر بکر و زیبا، هواداران بسیاری دارد. شاید آرزوی بسیاری از ما شهر نشین ها، سکونت در آرامش و زیبایی شمال ایران باشد. پیدا کردن ویلای اقساطی در شمال کشور کار سختی نیست. از کنار بنگاه ها و آژانس های املاک مختلف که عبور می کنید انواع تبلیغات فروش ویلای قسطی در شمال را می بینید.

شرایط خرید ویلای اقساطی در شمال کشور چگونه است؟

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلاهای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

برای خرید ویلای اقساطی در شمال کشور اطلاعات مهمی را باید داشته باشید که آن ها را به توضیح زیر دسته بندی می کنیم.

  • تعیین کردن منطقه مورد نظر
  • سنددار بودن ویلا
  • تعهدات شرکت سازنده
  • شرایط اقساط
  • بهره
  • تعداد اقساط
  • زمان تحویل ویلا
  • ضرر و زیان

تعیین کردن منطقه مورد نظر

قبل از اقدام برای خرید ویلای قسطی در شمال، بهتر است منطقه مورد نظر خود را تعیین کنید. نوع ویلا نیز در جستجو به شما یاری بزرگی می نماید. ویلای خود را در منطقه جنگلی دوست دارید یا ساحلی؟ تمایل به خرید ویلای اقساطی در شهرک دارید یا ساختمان مجزا می خواهید؟ تعداد طبقات، امکاناتی از قبیل استخر، باغ گل یا میوه و… نیز در تعیین قیمت ویلا مؤثر است. برای خرید ویلا همانند خرید هر نوع ملک دیگری باید احتیاج خود را از خرید آن تعیین کنید. خرید ویلا ازآنجایی که نوعی سرمایه گذاری محسوب می گردد باید با دقت انتخاب گردد.

مناطق خوش آب و هوا و مناسب ویلا در شمال کشور بیشتر در استان های گیلان و مازندران واقع شده اند. در استان مازندران شهرهای بسیاری ازجمله: چالوس، کلاردشت، نور، رویان، نوشهر، فریدون کنار، متل قو و… مناسب خرید ویلا هستند. در استان گیلان نیز شهرهای: لاهیجان، بندرانزلی، آستارا، تالش، ماسال، اسالم و… مناطق مختلف خرید ویلا هستند.

نکات مهم قبل از اقدام به خرید

خرید ویلای اقساطی به صورت پیش فروش نیز گزینه دیگری برای تحقق رؤیای خرید ویلا است. گرچه در چنین موقعیت هایی اطمینان از اتمام پروژه مسئله دیگری است.

  • راه های دسترسی به ویلا از قبیل جاده ماشین رو یا آسفالت نیز در طول زمان اهمیت خود را نشان می دهد.
  • قبل از خرید ویلا میزان مشاعات و متراژهای واقعی زمین را با سند مطابقت دهید.
  • موارد مهم دیگری که قبل از خرید باید آنالیز گردد کاربری زمین است.
  • ویلا ممکن است چند سال ساخت باشد و امکانات ضروری همچون آب، برق یا گاز تکمیل نباشد.
  • مهم ترین مسئله اطمینان از استحکام این ویلاها است.

سنددار بودن ویلا

برای خرید ویلای اقساطی در شمال کشور سند دار بودن ویلا مسئله حائز اهمیتی است که قبل از اقدام به خرید باید چک گردد. بسیاری از معاملات املاک در شمال کشور به صورت قول نامه ای انجام می شوند. با توجه به تعداد بسیار بالای پفراینده های شکایت ملکی ناشی از معاملات قول نامه ای، بهتر است قبل اقدام به خرید از سنددار بودن ملک اطمینان حاصل کنید.

در سال های اخیر متأسفانه تعداد ساخت وسازهای غیرمجاز در مناطق حفاظت شده و جنگلی افزایش یافته است. با توجه به عدم صدور جواز قانونی برای این نوع املاک سند آن ها نیز با مشکل روبرو خواهد شد. بنابراین قبل از پرداخت هرگونه پیش پرداختی تمام مسائل مربوط به سند را آنالیز کنید.

صحت تعیینات واقعی صاحب سند را نیز با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی می توانید آنالیز کنید.

تعهدات شرکت سازنده

در زمان عقد قرارداد خرید ویلای قسطی به صورت پیش فروش شرکت های سازنده قول های بسیاری را برای جذب مخاطب می دهند. علاوه بر درج تمامی این موارد در قرارداد به طور رسمی اجرای کامل آن ها را نیز از شرکت ها درخواست کنید.

بعضی از این موارد برای آشنایی بیشتر شما در زیر لیست شده اند:

  • پیگیری اخذ جواز ساختمانی
  • طراحی نما و دکوراسیون داخلی
  • مقاوم سازی سازه های ساختمانی
  • بهینه سازی طراحی سازه ها به منظور سبک سازی و مدیریت هزینه های پروژه
  • طراحی و اجرای گود برداری
  • انجام آزمایش های ژئوتکنیک جوش و بتن
  • تأمین متر یال و مصالح به صورت عمده
  • تأمین متر یال لاکچری و خاص و نوین ساختمانی
  • اجرای هوشمند سازی و تجهیزات ساختمان و پوشش بیشتر پروتکل های هوشمند سازی و انرژی های پاک و سولار

شرایط اقساط

شرایط اقساط و بازپرداخت وجه خرید ویلای قسطی با توجه به بودجه شما قابل تنظیم است. به طورمعمول برای فروش ویلا به صورت قسطی حدود 30 تا 40 درصد کل ثمن معامله را به صورت یکجا و به عنوان پیش پرداخت دریافت می نمایند. نوع دیگر فروش ویلای اقساطی در شمال کشور به صورت ازدم قسط است. در این روش خرید ویلا، فروشنده مبلغی را در فاصله های زمانی مختلف وجه ملک را دریافت می نماید. مبلغ پیش پرداخت دیگر در این روش کاربردی ندارد.

روش اول:

مابقی مبلغ مورد معامله را می توانید هم به صورت چند قسط در دوره های زمانی تعیین پرداخت کنید. مثلاً اگر مانده مبلغ خرید ویلای اقساطی 400 میلیون تومان باشد طبق توافق طرفین می توانید در 5 قسط بافاصله 3 ماه و مبلغ 80 میلیون تومان پرداخت گردد.

روش دوم :

پرداخت مابقی اقساط به صورت ماهانه با مبلغی تعیین. در این نوع پرداخت اقساط معمولاً با هماهنگی با بانک های معتبر شیوه پرداخت، ضمانت پرداخت، سند و … تعیین می گردد. گرچه می توانید برای خرید ویلا اقساطی در شمال کشور نیز از بانک ها وام خرید ملک را دریافت کنید.

سود و بهره

خرید ویلای قسطی بدون پرداخت بهره یکی دیگر از تبلیغاتی است که بسیاری برای فروش ویلای خود انجام می دهند. گرچه تعداد واقعی چنین ملک هایی بسیار کم است، اما وجود دارند. شرایط اقساط این ویلاها را قبل از خرید به خوبی آنالیز کنید. هیچ شرایط خوبی بی علت نیست. قیمت مناسب و اقساط بدون بهره می تواند فقط برای رهایی ازملک کم ارزش یا غیرقابل فروش عرضه شوند. البته که همواره این طور نیست و ملک های خوب با شرایط استثنایی نیز یافت می شوند.

احتمال دیگری که در این نوع فروش بدون بهره می رود جبران این بهره به نوعی در قرارداد است. مبلغ کلی که از بهره اقساط در این نوع معاملات نصیب فروشنده می نماید، کم نیست. چشم پوشی از این مبلغ می تواند دلیل منطقی ساده ای داشته باشد. تعدادی از فروشنده ها این مبلغ را به قیمت ویلا اضافه نموده و آن را درنهایت از شما می گیرند.

در موارد دیگر به اقساط پرداختی و میزان زمانی که الباقی مبلغ خرید ویلای قسطی پرداخت می گردد بهره تعلق می گیرد. مقدار این بهره هم بسته به شرایط اقساط بانک یا مالک ملک تعیین می گردد. معمولاً قبل از عقد قرارداد خرید درصد بهره و نحوه بازپرداخت آن تعیین می گردد. بهتر است که تمام شرایط پرداخت ازجمله بهره را جزو شروط قرارداد ذکر کنید.

با محاسبه میزان بهره در طول پرداخت اقساط و وجه کلی ملک ارزش ملک را پس ازآن محاسبه کنید. این کار به شما برای تصمیم درست خرید ویلای اقساطی در شمال کشور یاری بزرگی می نماید. ملکی که خریداری می کنید مبلغ قابل توجهی از سرمایه شما را در خود دارد. بنابراین از سودآوری و ارزش واقعی آن قبل از خرید مطلع شوید.

تعداد اقساط

در خرید ویلای اقساطی در شمال کشور با توجه به مبلغ آن مابقی وجه ملک به صورت اقساط کوتاه مدت یا بلند مدت قسط بندی می گردد.

اقساط کوتاه مدت: معمولاً به صورت 2 تا 6 قسط کل مبلغ را در بازه های زمانی تعیین مثلاً 3 یا 6 ماهه پرداخت می گردد.

اقساط بلند مدت: در این روش پرداخت به صورت اقساط ماهانه و در بازه زمانی تعیینی انجام می گردد. نکته مهمی که در این روش بازپرداخت مهم است میزان بهره ای که به اقساط تعلق می گیرد. درست است که با طولانی شدن اقساط مبلغ کمتری را به عنوان اقساط پرداخت می کنید. اما در صورت تخصیص بهره در سرانجام وجه بیشتری را برای خرید ویلای قسطی خواهید پرداخت.

زمان تحویل ویلا

درصورتی که قصد ویلای قسطی به صورت پیش ساخت یا در حال ساخت رادارید، باید زمان تقریبی تحویل آن را در قرارداد ذکر کنید. این مسئله در خصوص زمان ثبت سند رسمی نیز حائز اهمیت است. درصورتی که قرارداد خرید ویلای اقساطی در شمال کشور برای پس از تسویه کامل مبلغ معامله تنظیم شده باشد باید نکات قانونی آن در قرارداد تعیین گردد. چنانچه خدای ننموده پس از پرداخت اقساط ملک صاحب فعلی، قبل از ثبت سند فوت کند شما دچار دردسر می شوید. توصیه می گردد قبل از اقدام به خرید با مشاورین و وکلای مطلع در این زمینه مشورت های لازم را به عمل آورید.

پروژه های در حال ساخت معمولاً سند را پس از دریافت سرانجام کار و طی کردن مراحل قانونی ارائه می دهند. در طول این فرایند هرگاه مشکل قانونی یا ثبتی اگر به وجود آید زمان تحویل سند و ملک با تأخیر روبرو می گردد.

ضرر و زیان

در خرید ویلای قسطی چنانچه طرف حساب شما بانک باشد در صورت تأخیر در پرداخت اقساط مبالغ تعیینی به عنوان جریمه در نظر گرفته می گردد . جریمه های بانکی مبلغ تعیین و تاریخ پرداخت تعیینی دارند که تقریباً در تمام بانک ها یکسان است.

درصورتی که ویلای قسطی در شمال خود را از افراد یا شرکت های سازنده خریده اید، در قرارداد خرید حتماً شرایط دیرکرد قسط را آنالیز کنید. اتفاق و تغییرات مالی برای هرکسی ممکن است پیش آید. با پیش بینی این تغییرات و جلوگیری از ضررهای آینده را می توانید تا حدود زیادی کاهش دهید.

مالک نیز در قبال شما مسئول است که پس از پرداخت یا طبق توافق در زمان تعیین سند را به نام شما منتقل کند. در تاریخ تعیین از قبل حضور هر دو طرف معامله در دفتر اسناد رسمی لازم است. چنانچه هرکدام قصور نمایند، طرف مقابل می تواند گواهی عدم حضور از دفتر اسناد رسمی را دریافت کند. بنابراین گواهی شکایت نامه رسمی خود را تنظیم و درخواست غرامت کند.

همواره خرید ملک به صورت نقد و یکجا امکان پذیر نیست. اگر ملک موردنظر ویلایی در شمال کشور برای سرمایه گذاری و استفاده شخصی باشد امکان خرید اقساط نیز وجود دارد. شما می توانید ویلای قسطی خود را پس از تعیین منطقه دلخواه خریداری کنید. شرایط و موارد بسیاری در خرید ویلای اقساطی در شمال کشور وجود دارد که با رعایت آن ها از دردسرهای احتمالی پیشگیری کنید. خرید ویلای قسطی در شمال امروزه بسیار متداول شده است و آگهی های آن همه جا قبل رؤیت هستند. قرارداد خرید ویلای قسطی را به دقت آنالیز کنید . بهتر است از قبل با وکلا و مشاورین باتجربه در این زمینه مشورت کنید.

به این مقاله از خبرنگارن چه امتیازی می دهید؟

منبع: هومینگ
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 905

به "شرایط خرید ویلای اقساطی در شمال کشور چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط خرید ویلای اقساطی در شمال کشور چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید