سازمان ملل مانع تجاوز و بمباران ائتلاف سعودی علیه یمن گردد

به گزارش مجله پیامک، به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره، مجلس یمن حملات ائتلاف سعودی به شهرهای مختلف یمن را محکوم و این حملات را باعث کشته و زخمی شدن غیرنظامیان و نابودی اموال عمومی و خصوصی عنوان نمود.

سازمان ملل مانع تجاوز و بمباران ائتلاف سعودی علیه یمن گردد

نمایندگان مجلس یمن این موضع گیری را در نشست روز چهارشنبه خود عنوان نمودند و همزمان از سازمان ملل متحد، شورای امنیت و نهادهای مرتبط خواستند تا به مسئولیت های خود در برابر یمن عمل کند.

مجلس یمن بعلاوه خواهان آن شده که سازمان ملل از ادامه تجاوز و نقض حاکمیت این کشور و کشتار یمنی ها از سوی ائتلاف سعودی جلوگیری کند.

موضع گیری مجلس یمن در حالی صورت گرفته که ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنان به پیشروی های خود در شهر مأرب در نبرد با عناصر وابسته به عربستان سعودی ادامه می دهند. بر اساس این گزارش، نیروهای یمنی روز چهارشنبه دستاوردهای جدیدی را در نبرد با عناصر وابسته به سعودی خلق کردند. یمنی ها پیروز شدند بر منطقه ها شقه مَی و عِرق مَی مسلط شوند.

منابع مطلع اعلام کردند که ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از تحقق دستاوردهای مذکور پیروز شدند به 5 کیلومتری مرکز شهر مأرب برسند. این درحالی است که نیروهای یمنی پیشتر در 8 تا 10 کیلومتری مأرب بودند.

همزمان با پیشروی های گسترده ارتش و کمیته های مردمی یمن در شهر مأرب، جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی حملات خود به نقاط مختلف این شهر را بیش از پیش تشدید نموده اند تا از سرعت پیشروی یمنی ها جلوگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1911

به "سازمان ملل مانع تجاوز و بمباران ائتلاف سعودی علیه یمن گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل مانع تجاوز و بمباران ائتلاف سعودی علیه یمن گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید