رستوران های ارزان بمبئی با غذاهای دانشجویی

به گزارش مجله پیامک، شهر بمبئی تنها به خاطر قرارگیری در کنار دریای عربی مشهور نیست؛ بلکه به خاطر مردم شاد و عاشق سینمایش هم پرتوریست شده است. دانستن رستوران های ارزان بمبئی به شما در سفر به هند، امکان داشتن سفری مقرون به صرفه می دهد. بسیاری از این رستوران ها، به دلیل اینکه مردم محلی یا قشر متوسط جامعه هند از آن استفاده می نمایند، ارزان هستند. اما این ارزانی به معنی بی کیفیت بودن یا سالم نبودن غذاهای آن ها نیست.

رستوران های ارزان بمبئی با غذاهای دانشجویی

یکی از دغدغه هایی که در سفر به بمبئی با آن روبرو هستیم، خوردن غذاهای سالم هندی و پیدا کردن رستوران های مطمئن است. بسیاری از گردشگران چنین سوال هایی را از خود می پرسند. چه غذایی را در ستوران بمبئی سفارش دهیم که طعم دلچسبی داشته باشد یا چه رستورانی به جاذبه ها نزدیک است؟ به سراغ رستوران های لوکس برویم یا غذاهای خیابانی بمبئی سالم هستند؟

در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران شما را با بهترین رستوران های ارزان بمبئی آشنا می کنیم. رستوران هایی که غذاهای سالم را بسیار ساده و دانشجویی سرو می نمایند.

1- رستوران بومبای در کافه کتابخانه بارسلونا

همانطور که از نام آن پیداست، یکی از جذاب ترین کافه رستوران ها در بمبئی است. فضایی که نه تنها برای عاشقان کتاب بلکه برای خانواده ها و بچه ها هم دیدنی است؛ محلی که هم خواندنی و هم خوردنی در آن پیدا می گردد. در این رستوران می توان از خوشمزه ترین غذاهای هندی که بدون هیچ گوشتی پخته می شوند، سفارش داد. فضاهای متعددی برای نشستن در Bombay to Barcelona Library Cafe وجود دارد. دوست دارید در کنار قفسه های کتاب بنشینید و کتاب هایی به خط هندی ورق بزنید؟ یا ترجیح می دهید در فضای باز بیرون رستوران و در حیاط غذای خود را سفارش دهید. با سفارش غذا در این رستوران، از هزینه های سفر به بمبئی بکاهید و البته کمی به زبان انگلیسی مطالعه کنید.

بهترین قهوه های فرانسوی و لاته به همراه کیک ها و شیرینی های محلی در این کافه رستوران سرو می شوند. صبحانه، ناهار، شام، میان وعده و انواع نوشیدنی های خوشمزه برای انتخاب در منوی رستوران بومبای دیده می گردد. برندی که توانسته به خوشنامی نام خود را در میان بهترین رستوران های ارزان بمبئی قرار دهد. سعی شده با تعدادی گلدان و کتاب فضای ساده اما صمیمی خوبی برای پذیرایی از مهمانان ایجاد نماید.

  • آدرس: Golden Nest Co - Op Hsg Soc 3 & 4 Mapkhan Nagar Marol Naka, Mumbai 400069 India

2- خانه کافه المپیا روبروی رستورانی ایرانی در بمبئی

ابتدا بهتر است که به محله کولابا در بمبئی بروید. محله ای در جنوب بمبئی و نزدیک به جاذبه های بی شمار این شهر که پر رفت و آمد است. بنابراین کافه رستورانی که در این فضا واقع شده است، هر روز مشتری های فراوانی خواهد داشت. خانه کافه المپیا (Olympia Coffee House) از آن رستوران ها و غذاخوری هایی است که همواره شلوغ است. بنابراین تمام غذاها داغ و تازه هستند. این رستوارن دقیقا روبروی کافه لئوپولد (Leopold) قرار گرفته است. مکانی که به عنوان رستوران های ایرانی بمبئی بسیار مشهور است. بهترین غذاهای ایرانی را در لئوپولد سفارش دهید یا اینکه به خانه کافه المپیا بروید.

این دو رستوران، از بهترین رستوران های ارزان بمبئی بوده و غذای تند ماسالا کیما (masala keema) معروفی دارند. اینجا از رستوران هایی است که قیمت یک غذا کمتر از 100 روپیه خواهد بود. به طور مثال قیمت غذای گوشت سرخ شده با ادویه ماسالا 70 روپیه خواهد شد. قیمتی که در هند بسیار ارزان است. غذای دو نفر مهمان در این رستوران، 600 روپیه خواهد بود.

  • آدرس: Rahim Mansion 1, Scindia Society, SBS Marg, Colaba, Mumbai

3- رستوران سروی، رستورانی کبابی

در میان رستوران های ارزان بمبئی رستوران سروی (Sarvi) نامش با غذاهای پر از گوشت عجین شده است. در حقیقت رستوران سروی در بمبئی نوعی رستوران سیرابی و کبابی است. اگر به سیرابی و کله پاچه علاقه دارید یا غذاهای کبابی می پسندید، آدرس رستوران سروی بمبئی را در ادامه بخوانید. افرادی که رژیم گیاهخواری دارند، در منوی این غذاخوری کمتر غذایی پیدا خواهند کرد. بنابراین به این اشخاص توصیه می کنیم به این رستوران نروند. انواع غذاهای هندی و کبابی را با سبزی نعنا و ریحان تازه در این رستوران سفارش دهید.

قیمت غذاهای هندی کبابی در این مکان ساده و صمیمی، زیر 100 روپیه هند خواهد شد. در نتیجه هزینه خورد و خوراک شما در هند بسیار پایین می آید. این موضوع بمبئی را به یکی از پرطرفدارترین شهرهای توریستی هند برای ایرانیان تبدیل نموده است. بیشترین هزینه سفارش غذا برای دو نفر در این رستوران 350 روپیه می گردد که به ریال ایران بسیار ناچیز است.

برای هر سیخ کباب ایرانی در این رستوران 28 روپیه هند و برای مرغ های سوخاری ماسالا 125 روپیه خواهد بود. هزینه ای بسیار ارزان که شما را به تعجب می اندازد.

  • آدرس رستوران سروی: 184/196, Dimtimkar Road, Nagpada, Byculla, Mumbai

4- رستوران های خائو گالیس با 10 شعبه در بمبئی

یکی از معروف ترین و بهترین رستوران های ارزان بمبئی که در هر گوشه شهر یافت می گردد، خائو گالی نام دارد. خائو گالی Khao Galli در طی سال های فعالیت خود، شعبه های بسیاری را در بمبئی تاسیس نموده است. شعبه هایی که انواع غذاهای هندی، فست فودی، کبابی، کافی شاپی، انواع پیتزاها و ساندویچ ها را سرو می نماید. برای هر ذائقه و سلیقه در رستوران های خائو گالی غذا پیدا می گردد. حتی حلیم های این رستوران هم بسیار مشهور است.

اگر به یکی از شعبه های آن بروید، صفی طولانی از عاشقان طعم غذاهای آن را خواهید دید. هنگامی که به تماشای جاهای دیدنی بمبئی می روید، وارد محله ای به نام فورت (قلعه) خواهید شد. محله ای که بیشتر جاذبه های شهر در آن قرار دارند. در این محله، چندین شعبه از این غذاخوری پیدا خواهید کرد.

غذاهایی مانند پانی پوری و بهل اینجا را حتما امتحان کنید. چرا که از بهترین های بمبئی است. این اسنک ها که نوعی از غذاهای خیابانی بمبئی هستند، سفر شما را خوشمزه تر می نمایند. قیمت پانی پوری 25 روپیه و بهل 30 روپیه خواهد بود.

  • آدرس یکی از شعبه ها: در پشت اداره بورس بمبئی
  • آدرس دوم در محله فورت بمبئی: Behind BSE Institute Limited, 18th & 19th Floor, PJ Tower, Kalaghoda, Fort, Mumbai
  • سایت معرفی دیگر شعبه های خائو گالی بمبئی: thebetterindia.com

5- رستوران مدرن جویس سنتر

هندی ها به داشتن انواع غذاهای تهیه شده با مرغ مشهور هستند. بهترین غذاهای تهیه شده با مرغ را در رستوران مدرن جویس سنتر (Modern Juice Centre) خواهید یافت. مخصوصا امتحان کردن ساندویچ مرغ شاورما در این مکان را پیشنهاد می دهیم. ساندویچی سبک که با مواد غذایی بسیاری پر شده و به راحتی برای یک روز گردش به شما انرژی می دهد. اگر به سراغ نکات سفر به بمبئی بروید، خواهید خواند که بایستی به سراغ رستوران های خوب با غذاهای سالم بروید.

مخصوصا که آب بمبئی قابل استفاده نیست. پس غذاهای سرخ شده و ترجیحا ساندویچ هایی که در آن کمتر از سبزیجات استفاده شده، شما را از مریض شدن می رهاند. با این حال، به غذاهای این رستوران اعتماد داشته باشید. کسانی که به این رستوران می روند، حتما شیر ماسالای آن را امتحان نمایند. قیمت یک ساندویچ مرغ شاورما در رستوران مدرن جویس سنتر نهایت 85 روپیه خواهد بود که قیمتی ارزان است.

  • آدرس: Ground Floor, Puran Nivas Building, AV Road, Near Radio Club, Apollo Bandar, Colaba, Mumbai

6- بهترین پنیر هندی در رستوران کانون پاو بهاجی

در یکی از رستوران های ارزان بمبئی غذاهایی پیدا می کنید که با پنیری مشهور تهیه می شوند. پنیر سنتی پاو بهاجی که با کره محلی تهیه می گردد، در رستوران کانون پاو بهاجی استفاده می گردد. رستوران کانون پاو بهاجی (Cannon Pav Bhaji) یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی هندی را تهیه می نماید. در راهنمای سفر به بمبئی پیشنهاد می دهیم حتما به سراغ این رستوران محلی بروید.

هر گردشگری که غذاهای خوشمزه این رستوران را امتحان نموده، خرسند و راضی از آن تعریف نموده است. با دیدن صف طولانی جلوی رستوران پا پس نکشید. مطمئن باشید که کل صف در مدت زمان 5 دقیقه تمام می شوند و شما غذای مورد علاقه خود را خواهید گرفت. قیمت غذای مشهور این رستوران (پنیر پاو بهاجی)، 120 روپیه خواهد شد. بیشترین وعده غذایی شما هم هزینه ای در حدود 200 روپیه برای دو نفر تمام خواهد شد.

  • آدرس: Opp. CST Station, Hazarimal Somani Road, Fort, Mumbai

7- رستوران و نانوایی یزدانی، قدیمی ترین نانوایی ایرانی در بمبئی

تعجب نکنید. در بمبئی رستوران ها و مغازه های بسیاری از ایرانیان خواهید یافت. در میان رستوران های ارزان بمبئی نام قدیمی ترین نانوایی ایرانی هم دیده می گردد. رستورانی که نان های تازه در کنار یک وعده غذا قرار می دهد. همین موضوع در کنار قیمت های ارزان غذاهای ایرانی و هندی، رستوران یزدانی را مشهور نموده است. اگر به بمبئی سفر کردید، به هیچ عنوان تجربه سفارش یک وعده غذایی را در این فضا از دست ندهید. نان هایی که با انواع سبزیجات پخته می شوند؛ نان سیر و حتی کیک های مخصوص این رستوران بسیار خوشمزه هستند.

یکی از غذاهای قدیمی ایرانی هندی به نام برون ماسکا (brun maska) را در این رستوران خواهید یافت. از ارزان ترین رستوران های بمبئی که غذاهای از یاد رفته را همچنان زنده نگه داشته است. بسیاری از مردم شهر و البته گردشگران خارجی این رستوران ایرانی را افسانه بمبئی می دانند. پیشنهاد می دهیم پس از ساعت 9 صبح برای صرف صبحانه به این رستوران و نانوایی یزدانی در بمبئی بروید. دو نفر مهمان با 200 روپیه می توانند یک وعده غذایی کامل را در این رستوران بمبئی سفارش دهند.

  • آدرس: Fountain Akbar Ally, Saint Thomas Cathedral, Fort, Mumbai

8- جوییز پیتزا برای غذاهای فست فودی

گردشگرانی که عاشق غذاهای فست فودی و پیتزایی هستند، رستوران جوییز پیتزا (Joeys Pizza) را انتخاب نمایند. رستورانی ارزان قیمت در بمبئی که انواع پیتزاها را سرو می نماید. این رستوران حتی برای دانشجویان هم عالیست. در حقیقت بیشتر غذاهای دانشجویی بمبئی در این رستوران خواهد بود. همچنین هیچ عاشق پیتزایی را در بمبئی نخواهید یافت که نام این رستوران را نشنیده باشد یا به دیگر گردشگران پیشنهاد ندهد.

میانگین قیمت سفارش پیتزا برای دو نفر در این رستوران، 800 روپیه خواهد بود. فضایی برای نشستن در رستوران وجود دارد. با این حال اگر هتل شما در نزدیکی این رستوران است، می توانید به صورت تلفنی هم سفارش پیتزا دهید. تلفن رستوران جوییز پیتزا را در ادامه برای شما می آوریم.

  • تلفن های رستوران: 26304809 و 26304808 با کد شهری بمبئی 022
  • آدرس: Shop 6-9, Upvan Building, Near Indian Oil Colony, Azad Nagar, Mumbai

هر یک از رستوران های ارزان بمبئی که به شما در این مقاله معرفی کردیم، غذاهای مخصوص به خود را دارند. غذاهایی که برای هر ذائقه و سلیقه خوشمزه هستند. با این وجود بهتر است سفر خود را به هند با غذای مورد علاقه خود تکمیل کنید. به سراغ رستوران هایی بروید که غذای مورد علاقه تان را در منو دارند. اگر از تند بودن غذاهای هندی واهمه دارید، به سراغ رستوران های ایرانی بمبئی بروید.

بیشتر رستوران های ارزان قیمت را در جنوب بمبئی پیدا می کنید. بیشتر غذاخوری ها و رستوران هایی که اطراف دانشگاه بمبئی وجود دارند، ارزان هستند. بیشتر رستوران های بمبئی در این مقاله، رستوران های دانشجویی هستند. رستوران هایی در بمبئی که غذاهای خوشمزه و مقرون به صرفه ای را به مشتریانشان ارائه می دهند. شاید ترجیح می دهید که سفری ارزان داشته باشید یا حتی در این شهر دانشجو باشید. در این صورت پیشنهاد می دهیم که به سراغ این غذاخوری ها بروید. اگر قبلا به این شهر سفر نموده و در این رستوران ها، تجربه امتحان کردن غذاهای هندی را داشته اید برای ما در کامنت بنویسید.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 346

به "رستوران های ارزان بمبئی با غذاهای دانشجویی" امتیاز دهید

2 کاربر به "رستوران های ارزان بمبئی با غذاهای دانشجویی" امتیاز داده اند | 3.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستوران های ارزان بمبئی با غذاهای دانشجویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید