راهکارهای رسیدگی به پوست

به گزارش مجله پیامک، پوست خوب، نشانه داشتن سلامتی و اهمیت ما به آن است. در نگاه اول، پوست خوب نشانه زیبایی است اما برای داشتن پوست مناسب با چهره باید راهکارهای مختلفی را رعایت کنیم.

راهکارهای رسیدگی به پوست

در این مقاله، راه حلهای مختلفی برای داشتن پوستی زیبا ارائه می گردد، از خوردن میوه و سبزیجات، تا داشتن زندگی سالم و به دور از فست فود.

رسیدگی به پوست و زیبایی ما

بدون شک اولین و مهمترین عضوی که با آلودگی ها، نور خورشید و هر آنچه که در محیط وجود دارد، برخورد خواهد داشت، پوست ماست. همان طور که می دانید پوست مهم ترین بخش بدن به شمار میرود و در واقع محافظ تمام بدن است؛ پس باید بکوشیم تا پوست شاداب و سالم داشته باشیم. تقریباً اکثریت مردم جامعه به خصوص خانم ها پوست شاداب، سالم و زیبا برایشان بسیار اهمیت دارد. هر شخصی دوست دارد زیبایی و جذابیت چهره اش منحصر به فرد باشد و برای رسیدن به این هدف باید نکاتی را رعایت کنیم. در ادامه با ما باشید تا بعضی از این نکات را آنالیز کنیم.

رژیم غذایی و پوست سالم

رژیم غذایی اهمیت بسزایی در داشتن پوست سالم و شاداب دارد. خیلی مهم است که شما چه رژیم غذایی گرفته باشید، گاهی اوقات رژیم غذایی غلط و غیر اصولی می تواند به زیبایی پوست آسیب بزند. حتما برای گرفتن رژیم به متخصص های ورزشی مراجعه کنید و از گرفتن رژیم خود سرانه خودداری کنید.

آفتاب و رسیدگی به پوست

هیچ شکی نیست که نور خورشید برای پوست و بدن مفید است و یکی از منبع های مهم فراوری ویتامین D می باشد؛ امّا بخشی از لکه ها و چروک صورت از طریق اشعه های مضر نور خورشید تشکیل می گردد. پس برای جلوگیری از چروک شدن و پیری زود رس پوست صورت، تمام مردم می توانند از کرم های ضدآفتاب استفاده نمایند.

عرق کردن در فصل گرما یا حتی زمستان!

گرمای تابستان موجب فعالیت بیش از حد عروق به خصوص نواحی زیر بغل می گردد. از این رو برای برطرف بوی بد عرق دست به راه حلهای متفاوتی می زنیم، از آسان ترین کارها استفاده از مام و ضد تعریق هاست. شاید این کار برای شما حس خوشایندی داشته باشد، اما باید از برندها و محصولات معتبر مانند مام میچام بهره ببرید و اگر مسائل پوستی یا کلیه دارید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

میوه هایی که به شادابی و سلامت پوست یاری می نمایند

در کل باید گفت که تمام میوه ها می توانند به شادابی و سلامت پوست شما یاری نمایند، ولی قصد دارم میوه هایی را معرفی کنم که بیشترین تاثیر را بر روی پوست دارند.

انبه و پوست

انبه خواص بسیار زیادی دارد و به شادابی و جوان سازی پوست یاری می نماید. این میوه را به دو روش مستقیم و غیر مستقیم می توان استفاده کرد تا به جذابیت پوست اضافه کرد. روش مستقیم، به دو بخش تقسیم می گردد. بخش اول آن است که میوه را میل کنید. بخش دوم، مقداری از میوه را له نموده و آن را به مدت 20 دقیقه روی صورتتان بمالید و بعد صورتتان را بشوید. امّا روش غیر مستقیم استفاده از لوازم ها آرایشی مانند کرم ها می باشد که از عصاره انبه در آن استفاده شده است.

به یاد داشته باشید که در مورد استفاده از کرم های مناسب باید به اصل بودن آن و مناسب بودنش برای خود آگاهی داشته باشید. یکی از کرم های معروفی که این روزها بسیار استفاده می گردد کرم ترمیم نماینده اون است، این محصول برای جای جوش و زخم بسیار راه حل مناسبی است. اما قبل از استفاده از آن حتما از فروشگاه های معتبر یا داروخانه ها تهیه کنید.

خیار و پوست

خیار یکی از میوه هایی است که به وفور یافت می گردد و در تمام فصل ها به راحتی در دسترس است. این میوه، مرطوب نماینده ای عالی و خنک نماینده و شاداب نماینده پوست است و با تمام پوست ها هم سازگاری دارد. احتمالاً تا الان درباره ماسک خیار شنیده باشید و یا خیلی از شما عزیزان آن را در خانه تهیه نموده باشید. روش تهیه آن بسیار ساده است، دو عدد خیار را کاملاً له و یا رنده کنید و مقداری به آن گلاب بزنید و آن را روی صورت و نواحی چشم خود بگذارید. افرادی که از کانسیلرهای مختلف مانند کانسیلر تارت برای آرایش خود استفاده می نمایند می توانند در طول هفته و با مشورت پزشک خود، از پوست خیار برای خنک نگه داشتن نواحی زیر چشم استفاده نمایند.

آلوئه ورا و پوست

آلوئه ورا گیاهی با خاصیت اعجاب انگیز است که نه تنها از آن برای تغذیه و نوشیدنی ها استفاده می گردد، بلکه می تواند نقش مهمی در زیبایی و شادابی پوست ایفا نماید. بدون علت نیست که از آلوئه ورا به عنوان گیاهی فوق العاده یاد می گردد، وجود مواد معدنی ای از جمله منیزیم، زینک و پتاسیم و یا ویتامین هایی مثل A ،B ،C ،D ،E آلوئه ورا را به گیاهی منحصر به فرد تبدیل نموده است. الوئه ورا پیشنهادی عالی برای خانم هایی است که بسیار به زیبایی و سلامت پوستشان می اندیشند. این گیاه فوق العاده را به راحتی می توان از عطاری ها تهیه کرد و از ژل داخلش برای ماسک صورت استفاده کرد.

لوازم آرایشی و رسیدگی به پوست

استفاده بیش از حد و مداوم از لوازم آرایشی می تواند ضررهای بسیاری برای پوست خانم ها داشته باشد. خانم ها باید به هنگام بازگشت به خانه و یا قبل از خواب حتماً و حتماً با شونیده مناسب پوست آرایش روی صورتشان را به خوبی بشویند تا، از آسیب جدی و خطرناک به پوستشان جلوگیری نمایند. خیلی مهم است که ما از چه نوع کرم ها و لوازم بهداشتی استفاده می کنیم. باید هنگام خرید کرم ها به مارک و تاریخ آنها توجه کنیم. جمله طلایی؛ یادتان باشد که پیشگیری بهتر از درمان است.

عفونت چشم ها و رسیدگی به پوست

یکی از حساس ترین قسمت های بدن چشم ها هستند، بویژه زمانی که لوازم آرایشی با پلک و پوست نزدیک به چشم ها در تماس باشند. باید توجه داشته باشید که از خط چشم و ریمل های کهنه و قدیمی که در خانه دارید و یا برندهای نامعتبر استفاده نکنید تا چشمانتان عفونت نکند. ریمل نامناسب و استفاده افراطی از ریمل می تواند باعث ریزش مژه ها و آسیب تماشا بافت پوست گردد و زیبایی شما را بگیرد.

ارتباط غذای چرب و فست فود با پوست

این روزها غذاهای چرب و فست فود بین مردم رواج پیدا نموده است، غذاهایی لذیذ که کمتر کسی به نحو پخت آن توجه می نماید. باید به آن دسته از عزیزانی که از هواداران غذاهای بیرون از خانه هستند هشدار بدهیم که اگر همچنان زیبایی، سلامت، طراوت و شادابی پوستشان برایشان مهم است، کمتر از فست فودها استفاده نمایند. کربوهیدرات های موجود در این غذاها باعث جهش قند خون و به وجود آمدن جوش بر روی پوست می گردد.

استرس و پوست

تأثیرات استرس را بر پوست خود جدی بگیرید. وقتی استرس و عصبانیت وجودتان را فرا می گیرد، هورمون کورتیسول در بدن تشکیل می گردد؛ این هورمون زیر بافت های صورتتان جا خوش می نماید و باعث خشکی بافت صورت می گردد و بعد از مدتی تأثیر استرس بر روی صورت به شکل چروک ظاهر می گردد.

نکته مهم

حفظ طراوت و شادابی پوست بسیار مهم است و اگر پوستی سالم داشته باشیم راحت تر می توانیم با اطرافیان و اجتماع ارتباط برقرار کنیم. پس بر حفظ سلامت و شادابی پوستتان کوشا باشید تا احساس ضعف نکنید. با رعایت نکات ساده همیشه مراقب پوست خود باشید.

منبع: مجله زیبایی نت اف

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1402 بروزرسانی: 13 شهریور 1402 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2288

به "راهکارهای رسیدگی به پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای رسیدگی به پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید