رئیس مجلس تونس از سلب اعتماد نجات یافت

به گزارش مجله پیامک، مجلس تونس امروز (پنجشنبه) جلسه رای گیری جهت سلب رای اعتماد از راشد الغنوشی، رئیس مجلس را برگزار کرد که نهایتا به سقوط سلب رای اعتماد از الغنوشی منجر شد.

رئیس مجلس تونس از سلب اعتماد نجات یافت

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از اسکای نیوز، طارق الفتیتی، نماینده مستقل مجلس تونس و رئیس جلسه رای گیری سلب اعتماد از راشد الغنوشی، رئیس مجلس و رئیس جنبش النهضه گفت، آرا به نفع مخالفت با سلب اعتماد از او تمام شد.

الفتیتی اضافه نمود: تعداد آرا داده شده 133 رای بود که 97 تن به نفع سلب اعتماد و 16 تن رای مخالف دادند و به این ترتیب لیست سلب اعتماد از الغنوشی ساقط شد زیرا حدنصاب لازم برای سلب اعتماد 109 رای بود.

کمیته شمارش آراء فهرستی از نمایندگانی که برای مشارکت در این رای گیری معین نماینده سرنوشت الغنوشی حاضر شده اند، ارائه داده بود.

در همین حال، عبیر موسی، رئیس فراکسیون حزب قانون اساسی (مشروطه) آزاد گفت که نمایندگان کوشش می نمایند رای اعتماد را از الغنوشی بگیرند، چراکه او تهدیدی علیه امنیت ملی کشور است.

پس دریافت رای اعتماد از الغنوشی نیازمند 109 رای است و طبق گفته موسی، جلسه مجلس امروز به این حد نصاب رسید.

اختلافات بسیاری بر سر مکانیزم به جریان انداختن این جلسه و روش رای گیری وجود دارد.

این جلسه با جنجال و اختلافات دو فراکسیون النهضه و ائتلاف الکرامة (که جلسه رای گیری امروز را تحریم نموده است)، با فراکسیون هایی که درخواست سلب رای اعتماد را ارائه داده بودند، به ویژه فراکسیون دموکراتیک و زنده باد تونس و قانون اساسی آزاد شروع شد.

اختلافات در شروع بر سر زمان اختصاص یافته برای رای گیری بود. طارق الفتیتی تاکید نموده بود که دفتر مجلس تصمیم گرفته است فقط دو ساعت را برای رای گیری اختصاص دهد که این امر تعدادی از نمایندگان را واداشت تا نسبت به این امر اعتراض نمایند. آنها خواستار تمدید این زمان شده و تصریح کردند که رئیس جلسه اختیار تغییر زمان این جلسه را دارد.

بعضی از آنها نیز گفتند که کوششی برای سنگ اندازی در ورود نمایندگان وجود دارد. اما رئیس جلسه این مساله را تکذیب و تاکید نمود که تاخیر در ورود آنها به دلیل حضور گسترده رسانه ها در مقابل و داخل مجلس است.

این جلسه رای گیری به صورت محرمانه برگزار می گردد.

پیشتر فراکسیون الکرامه تونس گفت که جلسه امروز پنجشنبه مجلس این کشور برای آنالیز لایحه سلب رای اعتماد از راشد الغنوشی را تحریم نموده است. در مقابل سه فراکسیون مجلسی نسبت به هرگونه کوشش برای به شکست کشاندن جلسه امروز هشدار دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1151

به "رئیس مجلس تونس از سلب اعتماد نجات یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مجلس تونس از سلب اعتماد نجات یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید