دژپسند: در بورس محاسبات لحظه ها نیست محاسبات دوره هاست

به گزارش مجله پیامک، وزیر اقتصاد با بیان اینکه برخی می گفتند اگر بازار بورس بالا برود روی قیمت سایر کالاها اثرگذار خواهد بود، اما عملاً ثابت شد که اینطور نیست، گفت: در بورس محاسبات لحظه ها نیست بلکه محاسبات دوره هاست.

دژپسند: در بورس محاسبات لحظه ها نیست محاسبات دوره هاست

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به التهابات اخیر بازار بورس، گفت: شرایط بازار سرمایه با شرایط کلی اقتصاد متناسب است، یک دوره رونق داشتیم و چند هفته ای است که نوسان بیشتر شده است.

به گفته وزیر اقتصاد، نوسان در ذات بورس است و فعالان بورس هم باید بازار را میان مدت و بلند مدت ببینند. در شرایط فعلی صنایع بورسی رشد واقعی شأن در مرداد ماه بالغ بر 2 درصد بوده است، برای بازار سرمایه در همین مدت، بهترین مصوبات را اخذ کردیم.

وی افزود، اگر شرکت های بورسی افزایش سرمایه بدهند، با سلب حق تقدم، می توانند 20 درصد از درآمد مشمول اقتصادیات را با نرخ صفر حساب کنند. این یک امتیاز بسیار عالی و یک سیگنال مثبت است. ما از نظر قوانین و مقررات و تسهیل ورود و خروج در بازار سرمایه، بهترین حالت را در چند سال اخیر ایجاد کردیم.

وزیر اقتصاد گفت: شرکت های دولتی و بخش عمومی موظف هستند تا 25 درصد سهام خود را برای افزایش شناوری عرضه کنند.

دژپسند با اشاره به اینکه، فعالان بازار سرمایه و مردم نگرانی دارند ولی با کمی تأمل برخورد کنند، گفت: باید حساب و کتاب در بازار سرمایه داشته باشیم؛ در بورس محاسبات لحظه ها نیست بلکه محاسبات دوره هاست. اقتضای پایداری بورس این است که همه با تأمل حرکت کنیم. امروز یکی از ضروریات اجتناب ناپذیر اقتصاد ایران، پایداری و تعمیق بازار سرمایه است، اقتصاد به یک بازار عمیق سرمایه نیاز دارد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه، یکی دیگر از تصمیمات اخیر اختصاص یک درصد از ورودی های صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه است، گفت: این موضوع از سال 94 در قانون رفع موانع تولید تصویب شده بود و بالاخره قرار شد که این مصوبه اجرایی شود.

دژپسند در سرانجام گفت: برخی می گفتند اگر بازار بورس بالا برود روی قیمت سایر موارد اثرگذار خواهد بود، اما عملاً ثابت شد که اینطور نیست. چرا این هفته ها که شاخص از 2 میلیون به 1 میلیون 600 هزار رسیده، قیمت سایر موارد پایین نیامده است؟ برخی این سخنان را بی جهت مطرح می کنند. اگر بازار سرمایه قوام پیدا کند، اشتغال و تولید بالا می رود و برای رونق اقتصاد مفید است.

وزیر اقتصاد گفت : نه فقط دولت که حکومت و قوای دیگر هم از بازار سرمایه حمایت خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1211

به "دژپسند: در بورس محاسبات لحظه ها نیست محاسبات دوره هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دژپسند: در بورس محاسبات لحظه ها نیست محاسبات دوره هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید