دولت هزینه ای برای خرید اتوبوس شهری اصفهان پرداخت نمی کند

به گزارش مجله پیامک، به گزارش خبرنگاران، عباس حاج رسولی ها ظهر دوشنبه در جلسه بررسی آلودگی کلان شهر اصفهان گفت: در حال حاضر که قیمت سوخت افزایش یافته، دولت اعلام کرده است که از مابه التفاوت سوخت سهم دولت در راستای خرید اتوبوس ها پرداخت می شود اما تا به امروز این موضوع نیز عملیاتی نشده است.

دولت هزینه ای برای خرید اتوبوس شهری اصفهان پرداخت نمی کند

وی با اشاره به افزایش سن ناوگان اتوبوسرانی شرح داد: موتور سیکلت ها آلودگی بسکمک را در شهر ایجاد می کنند و باید با کمک وزارت وزارت صنایع زمینه تولید موتورسیکلت های برقی در کشور فراهم شود.

عضو کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بر اساس منشوری که در سال گذشته نوشته شده باید صنایع پتروشیمی براساس یک برنامه زمانبندی از اطراف اصفهان به مکان دیگری منتقل شوند، ادامه داد: هزینه رینگ سوم در مابه التفاوت سوخت جبران شده و ارزش افزوده نیز به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه 10 درصد از پخش فرآورده های نفتی باید به حمل و نقل عمومی اختصاص یابد که این موضوع سود بسکمک دارد و به صلاح کشور است، تاکید کرد: سرانه مصرف گاز شش متر مکعب است، در صورتی که می تواند چهار مترمکعب باشد.

صادقیان گفت: موتور سیکلت ها آلودگی بسکمک را در شهر ایجاد می کنند و باید با کمک وزارت وزارت صنایع زمینه تولید موتورسیکلت های برقی در کشور فراهم شود.

طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان باید بازنگری شود

عضو کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان باید با توجه به شاخص های جدید ایجاد آلودگی در شهر اصلاح و بازنگری شود.

وحید فولادگر با اشاره به موثر بودن اقدامات اجرا شده در راستای کاهش آلاینده های جوی اظهار کرد: از اقدامات اجرا شده در طول دو سال گذشته در راستای کاهش آلاینده های جوی به ویژه گازسوز کردن نیروگاه ها تشکر می کنیم.

وی با بیان اینکه شاخص های ایجاد آلاینده های جوی تغییر کرده است، افزود: طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان مربوط به دو سال گذشته است و طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان باید با توجه به شاخص های جدید ایجاد آلودگی در شهر اصلاح و بازنگری شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان شرح داد: خودرو های فرسوده در سطح شهر باید نو سازی شود و تسهیلاتی از سوی دولت در اختیار قرار گیرد.

وی ادامه داد: اقدامات اجرا شده در راستای اجرای طرح جامعه کاهش آلودگی هوای اصفهان باید توسط رسانه ملی اعلام شود و رسانه های شهرداری نیز باید اطلاع رسانی های لازم را در این زمینه انجام بدهند.

معاینه فنی خودرو ها در اصفهان باید به صورت دقیق انجام شود

عضو کمیسیون عمران، معماری و شهر سازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: باید از آلودگی خودرو های آلاینده در سطح شهر جلوگیری شود و معاینه فنی خودرو ها در اصفهان باید به صورت دقیق انجام شود.

نور الله صلواتی با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای کاهش آلاینده های جوی در اصفهان اجرا شده است، اظهار کرد: مقابله با آلودگی هوا باید در دستور کار تمام دستگاه های اجرایی قرار بگیرد و این مهم تنها وظیفه شهرداری نیست.

وی افزود: باید از آلودگی خودرو های آلاینده در سطح شهر جلوگیری شود و معاینه فنی خودرو ها در اصفهان باید به صورت دقیق انجام شود.

عضو کمیسیون عمران، معماری و شهر سازی شورای اسلامی شهر اصفهان شرح داد: جلوگیری از توسعه ذوب آهن، پتروشیمی و صنایع در اصفهان امری مهم و ضروری است.

وی ادامه داد: کارخانه های ریخته گری در غرب و خودرو های حمل زباله اصفهان نیز باید ساماندهی شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 823

به "دولت هزینه ای برای خرید اتوبوس شهری اصفهان پرداخت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت هزینه ای برای خرید اتوبوس شهری اصفهان پرداخت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید