درایوین سینما را باید بیشتر جدی بگیریم، مسولان و مراکز پیگیر صنعتی شدن سینما باشند

به گزارش مجله پیامک، کارگردان شانه دوست گفت: فیلمی که ساخته می گردد محکوم به دیدن است چه به وسیله اکران سینما باشد یا فضای مجازی و حتی ماهواره اما چه بهتر که مخاطب بلیط بخرد و هزیه کند تا فیلمساز متضرر نگردد.

درایوین سینما را باید بیشتر جدی بگیریم، مسولان و مراکز پیگیر صنعتی شدن سینما باشند

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، محسن محسنی نسب، فیلمساز سینمای ایران که پیش از این با فیلم های اکشنی مثل شیرهان جوان و یا یاس های وحشی به شکلی جدی در میان مخاطبان شناخته شده است، به تازگی فیلم شانه دوست را بعد از 9 سال از زمان ساخت وارد اکران آنلاین نموده است.

محسنی نسب در این باره به خبرگزاری خبرنگاران گفت: شانه دوست به نوعی جز اولین فیلم هایی است که وارد طرح سینمای آنلاین شد و حتی آن را خیلی قبل تر از خروج آقای حاتمی کیا وارد VOD کردم. منتها خروج تبلیغات خاصی برای اکرانش دارد.

به سازمان سینمایی پیشنهاد دادم این طرح را راه اندازی کنید

وی ادامه داد: همین طرح سینما ماشین با عنوان اصلی درایوین سینما را من سه هفته قبل طی پیشنهادی به سازمان سینمایی ارائه دادم که با توجه به شرایط تعطیل شده سینما، این ایده را راه اندازی کنید. سازمان اوج با توجه به بودجه ای که در اختیار دارد سراغ این طرح خوب رفت و آن را عملیاتی کرد.

قبول کنیم که اجرای بعضی طرح ها مثل درایوین سینما از توان بخش خصوصی خارج است. سینما هنر صنعت است. هنرش که به هنرمندان برمی گردد اما پیگیری صنعت آن به عهده مدیران و مراکز است.

این فیلمساز تأکید داشت: فیلم خروج با توجه به بودجه و هزینه های لازم برای راه اندازی درایوین سینما سودی نبرده اما بالاخره این نوع طرح های سینمایی را جدی تر گرفت. قبول کنیم که اجرای این طرح ها از توان بخش خصوصی خارج است. سینما هنر صنعت است. هنرش که به هنرمندان برمی گردد اما پیگیری صنعت آن به عهده مدیران و مراکز است.

مخاطب بلیط بخرد و هزیه کند تا فیلمساز متضرر نگردد

محسنی نسب اعتقاد داشت: من به عنوان کارگردان بخش خصوصی، بودجه خاصی برای تبلیغ ندارم بنابراین نمی توانم این ایده ها را علنی و اجرایی کنم. هرچند که می بینید از خیلی قبلتر نیز فیلم اکران نشده شانه دوست را با اندک تبلیغاتی وارد چرخه اکران آنلاین نموده ام.

محسنی نسب با بیان اینکه فیلمی که وارد VOD می گردد بالاخره دیده خواهد شد، گفت: فیلمی که ساخته می گردد محکوم به دیدن است چه به وسیله اکران سینما باشد یا فضای مجازی و حتی ماهواره اما چه بهتر که مخاطب بلیط بخرد و هزینه کند تا فیلمساز متضرر نگردد.

فیلمی که ساخته می گردد محکوم به دیدن است چه به وسیله اکران سینما باشد یا فضای مجازی و حتی ماهواره اما چه بهتر که مخاطب بلیط بخرد و هزیه کند تا فیلمساز متضرر نگردد.

احتیاج به یادآوری است که شانه دوست در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش درآمده بود. در این فیلم سینمایی که هم اکنون به شکل اینترنتی در دسترس علاقه مندان واقع شده است بازیگرانی همچون رز رضوی، منیره رئیسی، جهانبخش سلطانی، شهراد وثوقی، رضا آشتیانی، محمدرضا رهبری و ... ایفای نقش نموده اند.

فیلم داستان دو زن را که از زندان آزاد می شوند، روایت می نماید یکی از آن ها به جرم مواد مخدر و دیگری به جرم سرقت در زندان به سرمی بردند، آن ها پس از آزادی قصد دارند زندگی سالمی را آغاز نمایند که با مسائل متعددی روبرو می شوند.

انتهای پیغام /4143/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 990

به "درایوین سینما را باید بیشتر جدی بگیریم، مسولان و مراکز پیگیر صنعتی شدن سینما باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درایوین سینما را باید بیشتر جدی بگیریم، مسولان و مراکز پیگیر صنعتی شدن سینما باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید