خبرنگاران سنگ نگاره های هزار ساله در داورزن کشف شد

به گزارش مجله پیامک، سبزوار- خبرنگاران- مدیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی داورزن گفت: سه مجموعه سنگ نگاره مربوط به عصر مفرغ و آهن در سه مکان تاریخی این شهرستان کشف شد.

خبرنگاران سنگ نگاره های هزار ساله در داورزن کشف شد

محمد عبدالله زاده ثانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: توجه به تکنیک به کار رفته در این سنگ نگاره ها قدمت آنها به عصر مفرغ تا عصر آهن می رسد.

وی اضافه کرد: این سنگ نگاره های بر روی صخره و سنگ از جمله اولین بومهای سنگی جهت معرفی طبیعت شهرستان و از جاذبه های دیدنی شهرستان داورزن به شمار می رود.

مدیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی داورزن گفت: نقوش روی این سنگ ها شامل حیوانات درنده، انسان، حیوانات علف خوار و صحنه شکار با تیر و کمان است.

وی آسیابهای آبی و بادی، کاروانسراهای تاریخی بین راهی، مساجد قدیمی، یخدان ها، آتشکده آذربرزین مهر، روستاهای قدیمی مزینان و باشتین، مناطق ییلاقی و آبشارهای منطقه بفره و کویر را از جمله آثار تاریخی و طبیعی داورزن برشمرد.

داورزن 150 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که 80 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند. مرکز شهرستان 21 هزار نفری داورزن در فاصله 310 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 867

به "خبرنگاران سنگ نگاره های هزار ساله در داورزن کشف شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران سنگ نگاره های هزار ساله در داورزن کشف شد" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سنگ نگاره های هزار ساله در داورزن کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید