تفویض اختیار تصویب تشکل های گردشگری به سازمان میراث فرهنگی

به گزارش مجله پیامک، یحیی نقی زاده به خبرنگاران گفت: قرار بود طبق آئین نامه اصلاح، ایجاد و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری، فعالیت های بخش خصوصی حوزه گردشگری بر مبنای یک تشکل واحد باشد. این بحث و تصویب چنین آئین نامه ای به عهده شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری گذاشته شده بود. آئین نامه اصلی آن در سال 84 مصوب شده بود اما از آن زمان دیگر هیچ تغییری در آئین نامه صورت نگرفت تا اینکه یک ماه پیش این آئین نامه اصلاح شد.

تفویض اختیار تصویب تشکل های گردشگری به سازمان میراث فرهنگی

اگر علاقمند به سفر با بهترین خرید تور تورنتو ارزان هستید و میخواهید از زیباترین شهر کانادا دیدن کنید با ما همراه شوید.

وی گفت یکی از این تغییرات مربوط به تاسیسات گردشگری، تشکل ها و شکل گیری آنها میشد. به این ترتیب اختیار تصویب تشکل های گردشگری که تا به امروز بر عهده شورای عالی میراث فرهنگی بود، به ریاست سازمان میراث فرهنگی تفویض شد.

نقی زاده اعلام کرد: درباره این اتفاق جلسات متعددی برگزار گردید و نظرات فعالان بخش خصوصی در حوزه های اقامتی، آژانس های مسافرتی و راهنمایان گردشگری را گرفتیم. اکنون در حال تدوین دستورالعمل نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های گردشگری هستیم که در روزهای آینده به تصویب می رسد.

نقی زاده گفت: اختلافی بین تشکل ها وجود داشت، بعضی می خواستند تشکل ها از اساس مشمول قانون نظام صنفی باشند، اما ما استنادمان به این بود که خودمان در این حوزه قانون داریم. تشکل های گردشگری نیز تشکلی وابسته به سازمان میراث فرهنگی هستند و امیدواریم هرچه زودتر این مباحث به تصویب برسد چون فعالان گردشگری خواهان وجود تشکل حرفه ای در این حوزه هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 717

به "تفویض اختیار تصویب تشکل های گردشگری به سازمان میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفویض اختیار تصویب تشکل های گردشگری به سازمان میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید