تصویری از مریخ نورد استقامت در دهانه Jezero

به گزارش مجله پیامک، جرثقیلی که مریخ نورد استقامت را تا دهانه ای در مریخ برای انجام ماموریت علمی همراهی می کرد، تصویری از این مریخ نورد را ثبت و به زمین مخابره کرد.

تصویری از مریخ نورد استقامت در دهانه Jezero

به گزارش خبرنگار ، به نقل از ساینس مگ و براساس گزارشات ناسا، دوربین های نصب شده بر روی جرثقیل ناسا که دیروز مریخ نورد استقامت را به سطح مریخ منتقل کرد، تصاویری را از فرود این مریخ نورد روی سطح دهانه Jezero ثبت کرد.

تصویر زیر، مریخ نورد را که برای فرود در منطقه ای صخره ای، 2 کیلومتری جنوب دلتای باستانی در دهانه Jezero سیاره سرخ محلی که با سیستم ناوبری اتوماتیک پیدا شده، نشان می دهد. مریخ نورد شاید 2 متر با سطح فاصله داشته باشد و گرد و غباری که در تصویر دیده می شود به وسیله موتور های آن ایجاد شده است. انتظار می رود عکس های بیشتری از محیط Perseverance، از جمله ویدئو، آخر هفته جاری یا اوایل هفته آینده منتشر شود.

لازم به ذکر است که مریخ نورد استقامت، چند روز پیش محل فرود خود در سطح مریخ را به مقصد دهانه Jezero در سیاره سرخ با هدف انجام ماموریت اصلی خود که یک ماموریت علمی بود شروع کرد. دهانه Jezero محلی است که نشانه هایی از حیات بر بستر دریاچه ای خشک و قدیمی در آن دیده می شود. این مریخ نورد پس از انجام ماموریتش، هشت لوله از 43 نمونه برداری را پر از سنگ و غبار مریخ می نماید و به محل فرود اولیه خود بر می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1775

به "تصویری از مریخ نورد استقامت در دهانه Jezero" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویری از مریخ نورد استقامت در دهانه Jezero"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید