تصمیم کره جنوبی به پرواز گلوبال هاوک های خریداری شده از آمریکا

به گزارش مجله پیامک، کره جنوبی به دنبال به پرواز درآوردن هواپیماهای بدون سرنشین گلوبال هاوک است که به تازگی از آمریکا خریداری نموده است.

تصمیم کره جنوبی به پرواز گلوبال هاوک های خریداری شده از آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یونهاپ، یک منبع اطلاعاتی بیان کرد که نیروی هوایی درحال برنامه ریزی برای عملیاتی کردن هواپیمای گلوبال هاوک تا ماه آینده است.

طبق توافق کره جنوبی با آمریکا در سال 2011، سئول 4 فروند هواپیمای بدون سرنشین گلوبال هاوک از واشنگتن خریداری نموده که تا به امروز به سه فروند کاهش یافته و اولین هواپیمای در دسامبر سال گذشته تحویل داده شد.

یک منبع نظامی درباره این خبر گفت: ما قصد داریم هواپیمای گلوبال هاوک را برای نیمه دوم امسال عملیاتی کنیم. این هواپیماها پس از تحویل آخرین مورد (که به زودی اتفاق خواهد افتاد) عملیاتی خواهند شد.

این خبر درحالی منتشر شده که تنش بین کره شمالی و همسایه جنوبی اش بر سر توزیع اعلامیه های تبلیغاتی در منطقه مرزی بین دو کشور به شدت بالا گرفته است و پیونگ یانگ از سکوت سئول در قبال تحرکات بعضی اتباع خود به شدت ناراضی است.

کره شمالی امروز (دوشنبه) بیان کرد که هزاران بالون و میلیون ها اعلامیه تحت عنوان مجازات تلافی جویانه علیه کره شمالی آماده نموده است.

جزئیات این تصمیم یک روز پس از آن در رسانه رسمی کره شمالی مطرح شد که برای آغاز کمپین علیه کره جنوبی اعلام آمادگی نموده بود.

پناهندگان کره شمالی که در کشور همسایه به سر می برند رژیم کیم جونگ اون را به نقض حقوق بشر و جاه طلبی های هسته ای متهم می نمایند. این اعتراضات به وسیله اعلامیه هایی که به بالن متصل شده از مرز دو کره به پرواز درمی آیند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی درباره این خبر نوشت: آماده سازی برای بزرگترین توزیع اعلامیه علیه دشمن تقریبا تکمیل شده است.

کره شمالی هفته گذشته دفتر مشترک ارتباطی شمال و جنوب منفجر کرد که در واکنش به ارسال بالن های اهانت آمیز توسط چند فراری افراطی کره شمالی انجام گرفت. دفتر مشترک ارتباطی در 27 آوریل 2018 در پی توافق سران دو کره تاسیس شد. در این دفتر از سال 2018 بین 15 تا 20 نفر نماینده از طرف شمال و جنوب به طور مداوم حضور داشتند که نمایندگان کره جنوبی در طبقه دوم و نمایندگان کره شمالی در طبقه چهارم مستقر بودند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1083

به "تصمیم کره جنوبی به پرواز گلوبال هاوک های خریداری شده از آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم کره جنوبی به پرواز گلوبال هاوک های خریداری شده از آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید