تصاویر ، سیاره ای که در آن برف قرمز می بارد! ، حکایتی تازه با انتشار تصاویر تقویت شده از توپ یخی

به گزارش مجله پیامک، پلوتون یک سیاره کوتوله در کمربند کویپر (Kuiper belt) است، منطقه ای به شکل دونات از اجرام یخی فراتر از مدار نپتون.

تصاویر ، سیاره ای که در آن برف قرمز می بارد! ، حکایتی تازه با انتشار تصاویر تقویت شده از توپ یخی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از وب سایت ناسا، ممکن است میلیون ها مورد از این اجرام یخی که در مجموع به عنوان اجرام کمربند کویپر (KBOs) یا اجرام فرانپتونی (TNOs) شناخته می شوند، در این منطقه دوردست از منظومه شمسی ما وجود داشته باشد.

پلوتون یا پلوتو که کوچک تر از ماه است، یخچالی قلبی شکل دارد که به مقدار تگزاس و اوکلاهما وسعت دارد. این دنیای شگفت انگیز، آسمان های آبی، ماه های در حال چرخش، کوه هایی به ارتفاع کوه های راکی دارد و برف می بارد، اما برفش قرمز است!

در 14 ژوئیه 2015، فضاپیمای نیو هورایزنز ناسا پرواز تاریخی خود را به وسیله منظومه پلوتون انجام داد. در این راستا، اولین تصاویر نزدیک از پلوتون و قمرهای آن و جمع آوری داده های دیگر، درک ما را از این دنیا های مرموز در مرز بیرونی منظومه شمسی تغییر داده است.

در سال هایی که از آن پرواز پیشگامانه می گذرد، تقریبا هر حدس و گمان در خصوص پلوتون به عنوان یک توپ یخی بی اثر شکل گرفته است.

این تصاویر که به وسیله فضاپیمای نیو هورایزنز ناسا ثبت شده است، داستان دیگری از تنوع ویژگی های زمین شناسی و ترکیبی پلوتون را بازگو می نماید؛ این بار اما رنگی و تقویت شده از ناحیه قطب شمال.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 7 شهریور 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2129

به "تصاویر ، سیاره ای که در آن برف قرمز می بارد! ، حکایتی تازه با انتشار تصاویر تقویت شده از توپ یخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، سیاره ای که در آن برف قرمز می بارد! ، حکایتی تازه با انتشار تصاویر تقویت شده از توپ یخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید