برترین رستوران های رشت کدامند؟

به گزارش مجله پیامک، گیلان مرکز غذای ایران است، جایی که سفره های رنگینی انداخته می گردد و انواع و اقسام طعم ها پیش رویت قرار می گیرد. گیلان جایی است که فکر کردن به هر غذایش، از ماهی گرفته تا کباب ترش و میرزاقاسمی و باقالاقاتوق می تواند هوس سفر را به جان آدم بیاندازد. اما موقع سفر به گیلان و به خصوص شهر رشت، سوالی که پیش می آید این است که برترین رستوران شهر کدامند. ما در اینجا برترین رستوران های رشت را معرفی می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

برترین رستوران های رشت کدامند؟

شورکولی

می گویند رستوران شورکولی در رشت لنگه ندارد و حقیقت را هم می گویند. شورکولی که به معنی ماهی کولی شور است و جزو سه رستوران محبوب رشت از دید مردم این شهر، در خانه ای با حیاط باصفا قرار گرفته و محیط داخلی اش هم با کاشی کاری ها، اشیای عتیقه و میز و صندلی چوبی دلنشین تر هم شده است.

غذاها در ظرف های سفالی و چینی قشنگ سرو می گردد و همه چیز دست به دست هم می دهد که خاطره اش از یاد نرود. شورکولی منوی گسترده ای دارد و انواع و اقسام خورشت ها، کباب ها و شامی ها در آن پخته می گردد.

برترین غذاهای شورکولی از دید مشتریانش ماهی اوزن برون، کباب ترش، شامی رودباری، گمج کباب و میزرا قاسمی است. برای اینکه شانس غذا خوردن در شورکولی را داشته باشید باید ساعت 12 آنجا باشید. نکته مثبت دیگر این رستوران قیمت های بسیار معقول آن است.

ساعات کار: 12 ظهر تا 4 بعد از ظهر ناهار و از ساعت 8 تا 12 شب شام

آدرس شورکولی: چهارراه گلسار، پلاک 78

رازقی

اگر در رشت سراغ رستورانی شیک و لوکس را بگیرید پیشنهاد خیلی ها رستوران رازقی است. رستوران رازقی که از رستوران های محبوب رشت است، محیط خیلی مدرنی دارد. اجرای پیانو به صورت زنده در آن برقرار است و منویش طیف وسیعی از غذاهای ایرانی، فرنگی و گیلانی را دارد و جدا از آن صبحانه های مفصلی را هم می گردد اینجا خورد.

شیشلیک بره، پلوکباب محلی، استیک، ماهی قزل آلا و ماهی سفید رازقی را باید حتما امتحان کرد. فقط اینکه رازقی، رستوران گرانی است.

ساعات کار: 9 صبح تا 12 شب

آدرس رستوران رازقی: گلسار، نبش خیابان 123

کبابی حاج حسین

شهر رشت را علاوه بر کباب ترش به کباب دوش هم می شناسند. روی گرده گاو نر (ورزا) برآمدگی وجود دارد که به آن دوش کول یا دوش یا کول (موج) می گویند. در گاوهای نر پیر این بخش فایده چندانی ندارد، اما در ورزاهای جوان این قسمت شامل لایه لایه گوشت قرمز و چربی است. این کباب برعکس سایر کباب ها ریزتر خرد شده و در پیاز خلال ریز شده ساعتی خوابانده می گردد.

نکته ای که در خصوص گوشت کبابی حائز اهمیت است، این است که گوشت بیات یا مدتی از زمان ذبح گذشته بهتر از گوشت تازه است و طعم و نرمی آن قابل قیاس با هم نیست. این کباب باید با باد زدن مداوم پخته گردد تا چربی های آن ذغال را خفه نکند.

اگر مسافر رشت بودید نباید خوردن دوش کباب را از دست بدهید. یکی از برترین جایی هم که می گردد دوش کباب خورد، کبابی حاج حسین و اطراف میدان شهرداری است.

به نظر بسیاری کبابی حاج حسین در طی سالیان به کیفیت ثابتی رسیده است. در اینجا که محیطی صمیمی و خودمانی دارد، انواع و اقسام کباب ها سرو می گردد، اما به عقیده مشتریان حاج حسین، دوش کباب آن یک سر و گردن از بقیه بالاتر است، چنجه و کوبیده هایش هم حرف ندارد. قیمت ها در کبابی حاج حسین منصفانه است فقط اینکه جای پارک سخت پیدا می گردد.

آدرس کبابی حاج حسین: میدان صیقلان، خیابان شریعتی، نرسیده به پل

دیگر برترین رستوران های رشت

رستوران تک در بلوار گلسار

رستوران شکم الملوک در منظریه

کافه رستوران چلو شیش در خیابان امام، کوچه 15 خرداد، 200 متر بعداز هتل پامچال

بعلاوه شب ها در دو طرف خیابان شریعتی رشت، دکه دارها، سیخ های جگر و کباب را روی آتش می گذارند و بویش همه خیابان را پر می نماید.

کبابی احمد در سبزه میدان

رستوران یاسر در خیابان شریعتی نرسیده به پل

بعد از آشنایی با برترین رستوران های رشت، شاید از خودتان می پرسید سوغات رشت را از کجا بخریم؟ ما در این نوشته به این سوالتان جواب داده ایم.

راهنمای سفر به رشت؛ شهر باران و غذاهای ترش!

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 24 آذر 1401 بروزرسانی: 24 آذر 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2177

به "برترین رستوران های رشت کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین رستوران های رشت کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید