آنالیز همکاری تجاری تهران و آستانه در سنای قزاقستان

به گزارش مجله پیامک، معاون وزیر کشاورزی قزاقستان در نشست علنی این کشور همکاری تجاری بین آستانه و تهران را تشریح کرد.

آنالیز همکاری تجاری تهران و آستانه در سنای قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک، رستم کورمان اف معاون وزیر کشاورزی قزاقستان در نشست علنی سنای این کشور از چالش ها و فرصت ها در زمینه صادرات گندم به ایران اطلاع داد.

وی گفت: قزاقستان سالانه به ایران 1.5 میلیون تن جو صادر می نماید. 10 سال پیش دولت ایران تصمیم بر افزایش فراوری گندم گرفت و 3 سال پیش فراوری کنندگان محلی کاملا جوابگوی نیازهای داخلی شدند.

این مقام ادامه داد: از آن هنگام برای گفت وگو با همتایان ایرانی کوشش هایی می گردد تا تعرفه های گمرکی برای گندم فراوری قزاقستان کمتر گردد.

کوبان اف توضیح داد: در حال حاضر ایران آماده ادامه همکاری در زمینه صادرات گندم فراوری قزاقستان در چارچوب توافقنامه موقت ایجاد منطقه تجارت آزاد در قالب اتحادیه مالی اوراسیا است.

وی خاطر نشان کرد: همتایان ایرانی 3 مکانیزم همکاری از جمله مبادله گندم با محصولات دیگر یا اوراق گرانبها، ترانزیت گندم به وسیله قلمروی ایران و واردات موقت گندم برای فراوری آرد و صادرات آن به کشورهای دیگر را مطرح کردند اما این مکانیزم ها هنگام کمبود برداشت یا خشکسالی فعال می شوند.

این مقام گفت: در جواب به درخواست کاهش تعرفه های گمرکی برای گندم فراوری قزاقستان طرف ایرانی پیشنهاد ایجاد شرایط مطلوب برای صادرات گوشت مرغ فراوری ایران دادند اما با توجه به اینکه در قزاقستان فراوری گوشت مرغ نیز در حال توسعه است ما توانایی برای همکاری در این زمینه را نداریم و برنامه با 3 مکانیزم مذکور کافی می باشد.

باران اف گفت: وضعیت مبادلات جو با ایران مطلوب است.

امروز سنای قزاقستان توافقنامه موقت ایجاد منطقه تجارت آزاد بین اعضای اتحادیه مالی اوراسیا و ایران را آنالیز می نماید.

انتهای پیغام/ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 208

به "آنالیز همکاری تجاری تهران و آستانه در سنای قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز همکاری تجاری تهران و آستانه در سنای قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید