باغ تاریخی آسیاب فریمان به واحد گردشگری تبدیل می گردد

به گزارش مجله پیامک، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فریمان گفت: باغ تاریخی آسیاب احیا و به واحد گردشگری تبدیل می گردد.

باغ تاریخی آسیاب فریمان به واحد گردشگری تبدیل می گردد

جهت دریافت خدمات طرح باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، حسن گیاهی امروز چهارشنبه 7 خردادماه 1399 به همراه مدیر شرکت گردشگری کارخانه قند و جانشین معاون میراث فرهنگی استان، در بازدید از باغ تاریخی آسیاب اظهار کرد: باغ آسیاب از جمله باغ هایی است که در چارچوب مکتب باغ های کهن ایرانی طراحی و در دهه 1310 شمسی ساخته شده است.

او اضافه نمود: مذاکرات لازم با مدیر شرکت گردشگری کارخانه قند برای بازسازی و احیای مشارکتی باغ صورت گرفته و به زودی فعالیت اجرایی آن شروع می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فریمان اضافه نمود: در تلاشیم باغ به بهترین شکل بازسازی و احیا و به فضای دل پذیری برای گردشگران تبدیل گردد.

او گفت: منابع آب فروان باغ، عمارت ها، فضای جنگلی و درختان کاج سربه فلک کشیده در اطراف مسیرهای چهارگانه، استخر زیبای سنگی تصفیه آب، چشم انداز و منظر طراحی شده و با اصالت، درختان میوه و … فضای بسیار دل نشینی را برای باغ به وجود آورده که می تواند یک مرکز گردشگری مطلوب برای گردشگران فراهم کند.

گیاهی یادآور شد: اقدام لازم برای ثبت ملی این باغ تاریخی در فهرست آثار ملی ایران در جریان است.

شهرستان فریمان در فاصله حدود 80 کیلومتری از جنوب مشهد، مرکز استان خراسان رضوی واقع شده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 925

به "باغ تاریخی آسیاب فریمان به واحد گردشگری تبدیل می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "باغ تاریخی آسیاب فریمان به واحد گردشگری تبدیل می گردد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ تاریخی آسیاب فریمان به واحد گردشگری تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید