باستی هیلز ؛ شهرک گردشگری لوکس نشین های تهرانی ، گیت نگهبانی باستی هیلز با دستور قضایی حذف شد

به گزارش مجله پیامک، گیت نگهبانی شهرک لاکچری باستی هیلز لواسان که مانع تردد عموم بود با دستور رئیس حوزه قضایی لواسانات جمع آوری شد.

باستی هیلز ؛ شهرک گردشگری لوکس نشین های تهرانی ، گیت نگهبانی باستی هیلز با دستور قضایی حذف شد

خبرنگاران: باستی هیلز منطقه ای چند هکتاری در لواسان است که آن را بِوِرلی هیلز ایران نیز می گویند. بِوِرلی هیلز (Beverly Hills) شهری در حومه غربی لس آنجلس واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکاست. بورلی هیلز همیشه به عنوان یکی از گرانقیمت ترین شهرهای ایالات متحده شناخته می گردد. بسیاری از مشهورترین بازیگران سینمای هالیوود، خوانندگان و دیگر هنرمندان آمریکایی در این شهر اقامت دارند.

باستی هیلز یا شهرک باستی شهرکی لاکچری در لواسان است که شهروندان عادی اجازه تردد در آن را ندارند و تبدیل به لوکس ترین شهرک گردشگری ایران برای عده ای خاص شده است.

شهرک باستی هیلز در ارتفاعات لواسان و مجاورت خیابان باستی و ساختمان شورای شهر با دیواره های بلند محصور و در ورودی این شهرک عبارت (Busty Hills) حک شده است.

لواسان شهر دره ای ییلاقی که در دامنه های جنوبی کوه البرز قرار گرفته است به علت آب و هوای مناسب و چشم اندازهای دیدنی از دریاچه سد لتیان و رودخانه جاجرود به یکی از نقاط گردشگری تهرانی ها تبدیل شده است.

فارس دیروز خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه گیت نگهبانی شهرک لاکچری باستی هیلز لواسان که مانع تردد عموم بود با دستور رئیس حوزه قضایی لواسانات جمع آوری شد.

ایرنا نیز نوشته است: پس از برداشته شدن گیت نگهبانی وارد شهرک شدیم. بلواری با پیچ های ملایم، سرسبز و با درختکاری زیبا و منظم در کنار دیوارهای زیبا، متقاوت و بلندقامت، پیش رویتان نمایان می گردد؛ فضایی آرام که فقط گاهی آواز گنجشک ها سکوتش را برهم می زند.

کوچه های فرعی باستی هیلز با نام های یاس شرقی و غربی، مریم شرقی و غربی و … مانند کوچه های دیگری که در شهرها می بینید نیست؛ پهنای آنها بیشتر از خیابان های شهری هستند. ویلاها میان حیاط هایی مجلل که البته فقط قسمتی از آنها از لابه لای نرده ها قابل رویت است و از سه نبش ویو دارند آنقدر بزرگ و بلند هم هستند که از دیوارهای اطرافشان دیده نگردد.

هر ویلای باستی معماری، طرح و رنگ مختص به خود دارد؛ زیبایی و ترکیب معماری کلاسیک و مدرن کنار هم در این شهرک در حالی چشم نواز است که تقریباً قدمت بعضی از آنها بیش از 16 سال تخمین زده می گردد.

یک مسئول سابق شهری لواسان که از مسائل ساخت و سازهای این شهر آگاه است می گوید: باستی نام منطقه ای در بالادست محله شورکاب لواسان است که در گذشته 90 درصد کاربری آن باغات و 10 درصد فضای سبز و جنگل مصنوعی بود و طی جریان طرح جامع از محدوده شهری لواسان خارج شد.

به گفته وی، اوایل سال 80 فردی که با عنوان به نام غ. م 128 هزار مترمربع از اراضی باستی را طی مزایده ای برنده می گردد. این فرد همان زمان برای تفکیک و ساخت و ساز در زمین های خود توافقنامه ای با شهرداری منعقد می نماید که طبق آن مجوز تفکیک در 50 قطعه 2 هزار متری (با توجه به کاربری ملک باغات که در طرح هادی قابل تفکیک بود) را در ازای پرداخت مبلغی وجه نقد، یک قواره زمین به مساحت معین در ورودی شهر و نیز میزان معینی از همین زمین های باستی که شامل عقب نشینی ها و معابر شده اند، اخذ می نماید. تجاوز در ساخت نسبت به متراژ معین، همان زمان، جریمه های کمیسیون ماده 100 را ایجاد کرد اما مالکان پس از پرداخت جریمه سال 82 پیروز به کسب خاتمه کار شدند.

تا مادامی که به این راحتی می توان همه چیز را دور زد و با پول موانع و محدودیت های شهری را از سر راه برداشت، سودجویان از لواسان و سایر مناطق دیدنی و بکر کشور دست برنمی دارند.

منبع: چمدان
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 291

به "باستی هیلز ؛ شهرک گردشگری لوکس نشین های تهرانی ، گیت نگهبانی باستی هیلز با دستور قضایی حذف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باستی هیلز ؛ شهرک گردشگری لوکس نشین های تهرانی ، گیت نگهبانی باستی هیلز با دستور قضایی حذف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید