ایرلاین KLM قدیمی ترین هواپیمایی دنیا

به گزارش مجله پیامک، معرفی ایرلاین KLM

ایرلاین KLM ایرلاین سلطنتی هلند است که هواپیمایی پرچمدار این کشور نیز به شمار می رود. هواپیمایی کی ال ام با یک قرن سابقه در صنعت هوانوردی، قدیمی ترین ایرلاین فعال دنیا به شمار می رود. مقر این ایرلاین در شهر آمستردام است و بیشتر پروازهای آن نیز از فرودگاه اسخیپول آمستردام انجام می گردد؛ فرودگاهی که در سال های اخیر به عنوان یکی از بهترین فرودگاه های دنیا نامیده شده است.

ایرلاین KLM قدیمی ترین هواپیمایی دنیا

تاریخچه ایرلاین KLM

هواپیمایی کی ال ام سال 1919 میلادی به عنوان هواپیمایی سلطنتی هلند تاسیس شد و اولین پرواز خود را در سال 1920 از لندن به آمستردام انجام داد. در سال نخستین شروع به کار، که پرواز با هواپیما هنوز مقوله تازه و متفاوتی در صنعت حمل و نقل به شمار می رفت، KLM توانست 345 مسافر و بیش از 40 هزار کیلومتر را طی کند. آماری که اگرچه در مقایسه با سال های اخیر رقم کمی است و معادل تعداد مسافرانی است که بوئینگ 747 حمل می نماید، اما برای 100 سال پیش بسیار متمایز است.

این شرکت در سال های نخستین پروازهایی به مرکز های اروپایی داشت و اولین پرواز بین قاره ای آن نیز در سال 1924 رقم خورد؛ پرواز به باتاویا مرکز اندونزی که مستعمره هلند بود و امروزه جاکارتا نامیده می گردد. پرواز بر فراز اقیانوس اطلس از سال 1934 شروع شد و در سال 1946، ایرلاین KLM اولین ایرلاین اروپایی بود که از بالای اقیانوس به مقصد نیویورک پرواز کرد. در سال های بعد و با استفاده از هواپیماهایی همانند بوئینگ 747، کی ال ام توانست مسافت های طولانی تر را سریعتر و با تعداد بیشتری مسافر بپیماید.

این ایرلاین در سال 2004 با ایرفرانس ادغام شد اما پروازهایش هنوز با نام تجاری شناخته شده خود، KLM، انجام می گردد.

هواپیماهای KLM

ایرلاین کی ال ام از هواپیماهای مجهز بوئینگ و ایرباس بهره می برد که در این میان سهم بوئینگ بسیار بیشتر از ایرباس است. این شرکت اکنون 119 هواپیما دارد که شامل 13 فروند هواپیمای ایرباس A330 و 106 فروند هواپیمای بوئینگ 737، بوئینگ 747، بوئینگ 777 و بوئینگ 787 است. کی ال ام 19 هواپیمای ایرباس و بوئینگ دیگر نیز سفارش داده که تا سال 2023 به ناوگان هوایی این شرکت اضافه خواهند شد. میانگین سن هواپیماهای کی ال ام 11 سال است؛ بوئینگ های 787 با میانگین سن 1.5 سال جوان ترین هواپیماها و بوئینگ های 747 با میانگین سن 22 سال قدیمی ترین هواپیماهای این ایرلاین هستند.

کلاس های پروازی KLM

هواپیمایی کی ال ام سه کلاس پروازی در سفرهای بین المللی خود دارد؛ کلاس ورد بیزنس، کلاس اکونومی کامفورت و کلاس اکونومی. کلاس ورد بیزنس در پرواز های کوتاه اروپایی با نام کلاس بیزنس اروپایی ارائه می گردد. کلاس بیزنس این ایرلاین صندلی هایی تخت شو با قابلیت بازشدن 180 درجه ای و طول دو متر در اختیار مسافران قرار می دهد. این صندلی ها مجهز به نمایشگر 16 اینچی برای تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی اند.

خرید بلیط KLM

خرید بلیط هواپیما کی ال ام نیز همانند بلیط دیگر ایرلاین ها، در خبرنگاران فراهم شده است و شما تنها کافی است به صفحه ایرلاین کی ال ام مراجعه کنید و پرواز مورد نظر خود را جستجو کنید. خوب است بدانید که برای خرید بلیط کی ال ام در خبرنگاران حتما نیازی نیست که مبدا یا مقصد شما ایران باشد و بدون هیچ دغدغه ای می توانید بلیط پروازهای کی ال ام از هر نقطه از جهان به هر نقطه دیگری در جهان را به راحتی و با چند کلیک به صورت آنلاین بخرید.

حوادث پروازی KLM

قدیمی ترین ایرلاین جهان که با نسل های ابتدایی هواپیماها در جهان شروع به کار نموده از سال های ابتدایی تا دهه 70 میلادی حوادث هوایی تلخی را پشت سر گذاشته است؛ حوادثی که منجر به مرگ سرنشینان هواپیما شده است و تلخ ترین حادثه هوایی در جهان را هم شامل می گردد. اما از دهه 70 به بعد حادثه ای که منجر به مرگ تعداد زیادی از سرنشینان گردد برای این ایرلاین ثبت نشده، هرچند حوادثی برای هواپیماهای کوچکتر اتفاق افتاده است. این موضوع نشان از تجربه بالا و ایمنی پروازهای کی ال ام دارد.

با این حال مرگبارترین حادثه تاریخ هوانوردی مربوط به هواپیمایی KLM در سال 1977 میلادی است. در این حادثه بوئینگ 747 کی ال ام در فرودگاه تنریف جزایر قناری اسپانیا بدون اخذ اجازه پرواز اقدام به تیک آف کرد که با بوئینگ 747 پن امریکن ورد برخورد کرد و منجر به مرگ 583 نفر از سرنشینان دو هواپیما شد.

در سال 1958 پرواز آمستردام به نیویورک روی اقیانوس سقوط کرد و همه 99 سرنشین آن کشته شدند.

لینک های مرتبط:

خرید بلیط کی ال ام

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 آذر 1401 بروزرسانی: 18 آذر 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2174

به "ایرلاین KLM قدیمی ترین هواپیمایی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرلاین KLM قدیمی ترین هواپیمایی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید