ایران و ارمنستان دنبال تقویت حوزه های مالی مشترک

به گزارش مجله پیامک، پس از نشست سفیر ایران در ارمنستان با وزیر اقتصاد این کشور، وزارت اقتصاد ارمنستان بیان کرد: ایروان و تهران حوزه هایی را که می تواند روابط مالی دوجانبه را بیشتر کند، شناسایی و برای اجرای پروژه های مشترک نقشه راه ترسیم خواهند کرد.

ایران و ارمنستان دنبال تقویت حوزه های مالی مشترک

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، وزارت اقتصاد ارمنستان به دنبال نشست واهان کروبیان، وزیر اقتصاد این کشور با عباس بدخشان، سفیر ایران در ارمنستان بیان کرد: ایروان و تهران حوزه هایی را که می تواند روابط مالی دوجانبه را بیشتر کند، شناسایی کردند و برای اجرای پروژه های مشترک نقشه راه ترسیم خواهند کرد.

به گزارش آرکا، وزیر اقتصاد ارمنستان گفت: ایران یکی از کشور هایی است که محبت آمیز ترین روابط با ارمنستان را داشته و روابط مالی و تجاری قوی با یکدیگر داشته اند.

وی ابراز امیدواری کرد، چهارچوب همکاری ایران و ارمنستان همچنان توسعه یابد و تقویت گردد.

کروبیان گفت: وزارتخانه اش به آنالیز مشکلاتی می پردازد که مانع توسعه روابط دو جانبه شده و برای از بین بردن آن ها تدابیری اتخاذ می نماید.

سفیر ایران نیز اعلام نمود: پتانسیل های دست نخورده زیادی برای همکاری تجاری و مالی میان ایران و ارمنستان وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد، روابط مالی ایران و ارمنستان در آینده نزدیک تقویت گردد و توافق هایی که قبلا اجرا شده، پروژه های مشترک و سرمایه گذاری ها عملی شوند.

سفیر ایران به طرف ارمنستان پیشنهاد داد تا امکان ترسیم نقشه راه برای هر پروژه را آنالیز کند و برنامه اجرایی گام به گام شفاف تری معین نماید.

وی گفت که واقع گرایانه ترین جهت همکاری ارمنستان و ایران در حال حاضر پرورش گیاهان، دامداری و پرورش ماهی است.

سفیر ایران گفت که دو کشور باید برای آشنایی و تبادل تجربیات، نمایشگاه هایی را برای محافل تجاری ترتیب دهند. هر دو طرف بر لزوم افزایش تجارت میان ارمنستان و ایران تأکید کردند.

دو طرف، همچنین در خصوص همکاری میان مناطق آزاد مالی مِگری در ارمنستان و ارس در ایران و همچنین چشم انداز ایجاد سرمایه گذاری های مشترک صحبت کردند.

سفیر ایران با اشاره به عضویت ارمنستان در اتحادیه مالی اوراسیا (EEU) که فرصت های بزرگی را برای این کشور ایجاد می نماید، ابراز اطمینان کرد ایجاد شرکت های مشترک ارمنستان و ایران، نه تنها به توسعه مالی میان دو کشور یاری می نماید، بلکه سبب افزایش صادرات به کشور های اتحادیه مالی اوراسیا می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1340

به "ایران و ارمنستان دنبال تقویت حوزه های مالی مشترک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و ارمنستان دنبال تقویت حوزه های مالی مشترک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید