اپل در حال آماده سازی اپلیکیشن Sleep برای اپل واچ است

به گزارش مجله پیامک، بدون شک اپل واچ را می توانیم پرفروش ترین ساعت هوشمند در سراسر جهان معرفی کنیم. بسیاری این ساعت را به واسطه ویژگی هایش در زمینه سلامتی و فیتنس تحسین نموده اند. اما یک چیزی که در این ساعت وجود ندارد، اپلیکیشنی است از طرف خود اپل که قابلیت دنبال کردن و سنجیدن خواب کاربر را داشته باشد. البته اپلیکیشن های جانبی برای این منظور ساخته و عرضه شده اند که می توانند کیفیت خواب کاربر را بسنجند اما می توان تقریبا هیچ کدام از آن ها، عملکرد عالی ندارند.

اپل در حال آماده سازی اپلیکیشن Sleep برای اپل واچ است

اگر خبرها را پیش از مراسم شهریور ماه اپل نیز دنبال نموده بودید، حتما در خبرها خوانده بودید که قرار است اپل واچ سری 5 با یک اپلیکیشن جدید برای دنبال کردن خواب عرضه گردد. اما در نهایت چنین اتفاقی نیفتاد تا امروز که در یک اسکرین شات، به نظر می رسد به زودی شاهد اپلیکیشن مربوطه خواهیم بود. در فروشگاه اپ استور اپل واچ، اسکرین شاتی از اپلیکیشن Alarm دیده شده که در توضیحات آن، به اپلیکیشن دیگری به نام Sleep اشاره شده است. حالا در این شرایط، گفته می گردد که Sleep همان اپلیکیشنی است که قرار است کیفیت خواب کاربر را بسنجد.

اسکرین شاتی که در زیر می بینید، از توضیحات اپلیکیشن Alarm گرفته شده اما مدت کوتاهی پس از انتشار آن، اپل تصویر زیر را اصلا کرد و دیگر ردی از اپلیکیشن Sleep در توضیحات Alarm نیست.

در بخش زیرین توضیحات Alarm متنی نوشته شده با این عنوان که Set your bedtime and wake up in Sleep App. این یعنی پس از تنظیم کردن آلارم، اپلیکیشن Sleep قرار است به بیدار شدن شما یاری کند که احتمالا در این بین، کیفیت خواب شما را هم خواهد سنجید.

یک احتمال قوی در رابطه با این اپلیکیشن جدید، این است که به واسطه یک بروزرسانی watchOS برای اپل واچ عرضه گردد. البته با توجه به سابقه اپل، بعید به نظر می رسد که اپل واچ های قدیمی نیز چنین اپلیکیشنی را دریافت نمایند و احتمالا فقط محدود به اپل واچ سری 4 و سری 5 خواهد بود. همچنین یک مسئله ای که هنوز جای سوال دارد، این است که تاثیر اپلیکیشن Sleep روی مصرف باتری این ساعت چطور خواهد بود؟ مخصوصا اینکه کاربران Apple Watch هر شب ساعت خود را به شارژر وصل می نمایند تا برای روز بعد از آن استفاده نمایند اما با این شرایط، حالا باید هرشب و در هنگام خواب هم ساعتشان را به دستشان ببندند.

گزارشی که وب سایت 9To5Mac در ماه گذشته منتشر نموده و از این ویژگی اطلاع داد، نام آن را Time in Bed tracking گذاشت و گفت که قرار است این ویژگی کیفیت خواب را با استفاده از سنسورهای مختلف از جمله سنسور ضربان قلب، بسنجد. در این حالت تمام حرکات کاربر در خواب ثبت و بررسی می گردد و با توجه به صدای محیط و ضربان قلب کاربر، اپل واچ می تواند تشخیص دهد که چقدر خواب با کیفیتی داشته اید. اگر این ویژگی عرضه گردد، این اطلاعات را احتمالا هم در اپلیکیشن Sleep می توان دید و هم به اپلیکیشن Health منتقل و در آن جا ذخیره می گردد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 483

به "اپل در حال آماده سازی اپلیکیشن Sleep برای اپل واچ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل در حال آماده سازی اپلیکیشن Sleep برای اپل واچ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید