انتقاد از شرایط اسفناک کارگران بنگلادشی در عربستان

به گزارش مجله پیامک، بسیاری از فعالان و رسانه های بنگلادشی از شرایط دردناک کارگران این کشور در عربستان انتقاد کردند.

انتقاد از شرایط اسفناک کارگران بنگلادشی در عربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سعودی لیکس، رسانه های بنگلادشی سوء استفاده گسترده عربستان را از کارگران بنگلادشی در این کشور محکوم کردند.

مجله داخلی نیو ایج بنگلادش اظهار داشت که کارگران بنگلادشی در عربستان سعودی تحت اخاذی، ناعدالتی، تجاوز جسمی و جنسی قرار دارند و قبل از اتمام قرارداد کارشان اخراج می شوند.

این مجله در ادامه تاکید نمود که کارگران بنگلادشی در عربستان سعودی ، به ویژه زنان پس از سوء استفاده جسمی کارفرمایان از آن ها در بسیاری موارد مورد آزار جنسی قرار می گیرند.

در ادامه این گزارش آمده است که با وجود شکایت بسیاری از سازمان های بین المللی و فعالان حقوق بشری مداخله دولت سعودی در محکومیت چنین جنایتی دیده نمی گردد درحالی که بسیاری از فعالان حقوق بشر مهاجر بنگلادشی تاکید نمودند که تعداد زیادی از زنان مهاجر که در خانه کار می کردند، قبل از خاتمه دوره قراردادشان با علائم مختلف آسیب دیدگی بر روی بدن خود به خانه بازگشتند.

در میان مراجعینی که مورد آزار و اذیت قرار گرفتند ، بعضی از آنها دست ، پا و دندان شکسته و بعضی قربانیان سوءاستفاده جنسی در عربستان بودند و این حوادث در حال افزایش است که نه مقامات بنگلادشی و نه دولت سعودی اقدامی انجام نداده اند و حتی مقامات سعودی نیز سابقه تخلفات را ثبت نکردند.

در ماه آوریل یک سازمان غیردولتی، گزارشی در خصوص بازگشت 262 کارگر مهاجر از عربستان سعودی منتشر کرد که 65٪ آنها مورد سوء استفاده جنسی ، 60٪ شکنجه جسمی ، 50٪ مورد تمسخر قرار گرفتند و 37٪ برای کار بدون پرداخت حقوق در خانه بستگان کارفرمایان استخدام شده بودند ، 33٪ مورد شکنجه روحی را تجربه نموده بودند.

شریف حسن رئیس برنامه مهاجرت بنگلادش، گفت که در چهار سال گذشته ، بنگلادش 500 جسد و 12000 تا 15000 زن مهاجر را ثبت نموده که در کشورهای مقصد مورد آزار قرار گرفته اند و از حداقل 500 کارگر، 100 نفر خودکشی کردند که بیشتر آنها مورد بدرفتاری قرار گرفتند و آنها بدون کالبد شکافی به خاک سپرده شدند.

بعضی از فعالان حقوق بشری تصریح کردند که کارفرمایان از میله های داغ آهنی برای سوزاندن بدن و حتی ریختن آب جوش روی آن ها برای شکنجه کارگران استفاده می نمایند.

جوبیدا بیگم کارگر بنگلادشی در عربستان سعودی در حال بازگشت به خانه گفت: من غذایی دریافت نمی کردم آن ها حتی به من اجازه استراحت هم نمی دادند و حقوقم نیز پرداخت نمی شد و من 18 تا 20 ساعت برای یک خانواده 8 نفره کار می کردم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1622

به "انتقاد از شرایط اسفناک کارگران بنگلادشی در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از شرایط اسفناک کارگران بنگلادشی در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید