امید عالیشاه: بی پول بودیم، تحمل کردیم، قهرمان شدیم

به گزارش مجله پیامک، امید عالیشاه صبر و تحمل بازیکنان در اوضاع بی پولی پرسپولیس را یکی از مهم ترین دلایل قهرمانی این تیم می داند. عالیشاه در عین حال به نقش هواداران هم اشاره کرده است.

امید عالیشاه: بی پول بودیم، تحمل کردیم، قهرمان شدیم

حمیدرضا عرب،امید عالیشاه سومین قهرمانی پی در پی پرسپولیس در لیگ برتر را حاصل صبرو تحمل هم تیمی هایش می داند. به گفته عالیشاه بازیکنان این تیم هم همواره درگیر مسائل مالی بودند اما برای رسیدن به هدفی بزرگ تر دم نزدند تا هواداران تیم شان از یک قهرمانی دیگر محروم نکنند. حالا قهرمانی سه باره با پرسپولیس در کارنامه بسیاری از بازیکنان این تیم نقش بسته است و امید ه این افتخار را بسیار مهم وبزرگ می داند. هافبک-مهاجم بی حاشیه باشگاه پرسپولیس پیرامون مباحث داوری هم حرف هایی به زبان آورده است. او بر این باور است که برای کاستن از حاشیه های داوری، حتما باید از سیستم وی.ای.آر استفاده شود تا شاید بسیاری از حاشیه ها فروکش کند و جامعه داوری متهم به جانب داری از تیم خاصی نشود.

شما درشرایطی دوباره قهرمان لیگ شدید که به نظر می رسد روزهای سختی را تجربه کرده اید.

همین طور است. ماه های پرفراز و نشیبی را سپری کردیم. ما در مقطعی از کمبود نفرات رنج می بردیم. زمانی که فقط 13،14 بازیکن داشتیم درگیرلیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بودیم. طبیعتا پیشروی در چنین شرایطی سخت ودشوار است اما ما دم نزدیم و با همان ابزاری که در اختیار داشتیم سعی کردیم به نتایج دلخواه برسیم که خداراشکر همان شد که می خواستیم. ما در فصلی که کمبود نفرات داشتیم تا فینال لیگ قهرمانان آسیا بالا رفتیم و چند ماه بعد از آن برای سومین بار قهرمان لیگ شدیم. کار خیلی سختی بود که ما انجام دادیم؛ خیلی سخت.

چه فضایی در یک تیم باید حاکم باشد که با وجود این حجم ازکاستی ها به پیروزیت های پی در پی برسد. همان طور که گفتی با وجود کمبود بازیکن تا فینال آسیا رفتید ودر حالی که درگیر رقابت های داخلی هم بودید سومین قهرمانی را هم به چنگ آوردید.

نکته ای که نباید از یاد ببرید این است که با وجود کاستی هایی که وجود داشت و از نقل وانتقالات محروم بودیم اما استخوان بندی تیم ما حفظ شده بود. ما تعداد مشخصی بازیکن داشتیم که در همه رقابت ها حاضر می شدند و بار سنگینی که روی دوش شان گذاشته شده بود را جلو می بردند. خب، خیلی عوامل مثبت و تاثیر گذار در داخل تیم بوده که چنین پیروزیت هایی به دست آمده اما من می خواهم یکی از آن ها را برای تان مثال بزنم. در این مدت که ما درگیر رقابت های گوناگون بودیم، هواداران خیلی پشت ما بودند. ما وقتی در سرما و گرما به ورزشگاه ها می رفتیم و هواداران را می دیدیم که با عشق آمده اند وما را تشویق می کنند بیشتر نیرو می گرفتیم و همه مسائلی که داشتیم را از یاد می بردیم. هواداران باعث می شدند تا تلاش ما مضاعف شود.

درعین حال مسائل مالی هم بود، درست است؟

بله، دقیقا. ما مسائل مالی کم نداشتیم اما حقیقت این است که به خاطر همین هواداران تحمل کردیم. می دانستیم که باشگاه پرسپولیس بالاخره دستمزد های ما را می دهد، برای همین پیروزیت را فدای خیلی چیزها نکردیم. ما اصلا به این فکر نمی کردیم که دریافتی داریم یا نداریم. فقط فکر ما این بود که با تیم پیروز شویم که خدا را شکر آخرش دوباره خوب تمام شد و ما برای سومین بار قهرمان لیگ برترشدیم.

یعنی این قهرمانی ها نتیجه تحمل شما است؟

ببینید ما روزهای سخت در لیگ کم نداشتیم. تیم ما هم مشکل مالی داشت و هنوز هم دارد. می توانید درباره این موضوع تحقیق کنید اما اجازه ندادیم بی پولی به پرسپولیس لطمه بزند ونتایج تحت الشعاع قرار بگیرد. فکر می کنم جواب این همه صبر و شکیبایی را هم گرفتیم.

در هفته های آخر لیگ اعتراض ها به داوری به نقطه اوج رسید و جریانی هم می کوشید که قهرمانی شما را به مسائل داوری ارتباط دهد.

من ترجیح می دهم درباره داوران حرفی نزنم اما اگر بخواهم مختصر و مفید به این سوال پاسخ بدهم باید بگویم که داوران هم انسان هستند و انسان هم خطا می کند.

اما شاید بیش از همه این استقلالی ها بودند که نسبت به قهرمانی شما موضع گرفتند و آن را حاصل اشتباه های داوری دانستند.

من برای هواداران تیم رقیب احترام قائلم اما سوالی که می توانم مطرح کنم و منتظر پاسخش هم هستم این است که ما کجا از داوری سود بردیم؟ اگر داوری سهوا به نفع ما گرفته مطمئن باشید به نفع دیگر تیم ها هم سوت زده است. شما اگر تمام بازی هایی که این فصل انجام شد را بررسی کنید حتما به این نتیجه خواهید رسید که اشتباه های داوری برای همه یکسان بوده است. ضمن اینکه اگر اشتباه های داوری تا این اندازه فوتبال ایران را تحت الشعاع قرار می دهد پیشنهاد می کنم که همه ورزشگاه ها را به سیستم وی .ای. آر مجهز کنند تا این همه حرف و حدیث پیش نیاید. شما اگر بهترین داوران دنیا را هم به لیگ ایران بیاورید حتما اشتباه هایی از آن ها خواهید دید. اما اگر بخواهیم این اشتباه ها به حداقل برسد باید حتما از سیستم وی.ای.آر استفاده کنیم تا حرف و حدیث ها کمتر شود.

واینکه فصل بعد هم تو را در پرسپولیس خواهیم دید؟

قطعا. من قرارداد دارم و با قدرت تمرین می کنم تا فصل بهتری را رقم بزنم. یک سال دیگر از قراردادم با پرسپولیس مانده و با قدرت به لیگ برمی گردم.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 228

به "امید عالیشاه: بی پول بودیم، تحمل کردیم، قهرمان شدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امید عالیشاه: بی پول بودیم، تحمل کردیم، قهرمان شدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید