اقدامات مثبت هم داشته ایم، تصمیمات انضباطی موثر و قابل رویت است

به گزارش مجله پیامک، به گزارش خبرنگاران، در شرح روابط عمومی فدراسیون فوتبال در واکنش به گزارش منتشره در خبرنگاران آمده است:

اقدامات مثبت هم داشته ایم، تصمیمات انضباطی موثر و قابل رویت است

احتراما با عنایت به مطلب منتشره در آن رسانه وزین به اطلاع می رساند؛

1- سازمان مالی فدراسیون فوتبال مطابق برنامه پیش بینی شده فدراسیون فوتبال در مجمع عمومی اخیر این فدراسیون (اسفند 97) به تصویب رسید و در حال حاضر امور مربوطه در این سازمان در بحث درآمدزایی در حال پیگیری است. پر واضح است که آگاهان و متخصصان مباحث درآمدزایی و مالی مطلعند امور مربوطه در بحث مارکتینگ فرآیندهای زمان بری محسوب می شوند که در این راستا به طور حتم با سیاست گذاری و کوشش های انجام شده در سازمان مالی نتایج مثبت آن در آینده رویت خواهد شد و نمی توان انتظار داشت در مقطع کوتاهی نتیجه فعالیت چنین سازمانی که برای نخستین بار در فوتبال کشور ایجاد شده قابل رویت برای همگان باشد.

2 - رییس محترم فدراسیون فوتبال در نشستی که در 31 اردیبهشت ماه سال 1398 در مجلس شورای اسلامی داشتند، از توصیه به باشگاهها در بهره وری از ظرفیت داخلی در ابعاد مختلف بازیکن و مربی سخن گفتند. عین متن اظهارات رییس فدراسیون به توضیح ذیل است: به همه مدیران باشگاه ها توصیه شده که بعد از این دیگر نمی توانند مربی خارجی یا بازیکن خارجی جدید جذب نمایند، ضمن آنکه باید از لباس های ایرانی استفاده گردد.

موضوعی که با توجه به شرایط مالی عمده باشگاهها مورد تاکید خانواده فوتبال هم قرار داشته است. با این وجود، اظهارنظر ریاست فدراسیون بر مبنای توصیه بوده و هیچ دستورالعملی در این باره وجود نداشته است..

3- در بحث سیستم یاری داور الکترونیکی، موضوع حائز اهمیت در گام نخست طی فرآیند آموزشی لازم برای تیم ایرانی بود. در ادامه، ظرفیت چند شرکت داخلی پیرامون این موضوع مورد آنالیز و تحلیل نهاده شد که این فرآیند ادامه دارد. ریاست محترم فدراسیون فوتبال از تمامی ظرفیت های این فدراسیون در بخش های مربوطه در این زمینه استفاده نموده و خواهان تسریع در طی مراحل لازم شدند اما تجربه اجرای این طرح در سایر کشورها نیز نشان می دهد که نخستین گام ایجاد زیرساخت های ضروری است و مراحل اجرای طرح همچنان با جدیت از سوی کمیته ها و بخش های مربوطه در حال پیگیری است. درباره آخرین وضعیت مربوط به یاری داور الکترونیک آخرین اقدامات در موقع مقتضی به اطلاع عموم علاقمندان خواهد رسید.

4- بحث استانداردسازی ورزشگاهها و مغالطه آن با حادثه تلخ جان باختن یک کودک، البته موضوعی عجیب است که توسط نویسنده محترم به آن اشاره شده است. در حالی که علاقمندان به فوتبال سال جاری نخستین بار فرآیند خرید بلیط را به صورت مدرن طی نموده و شاهد تغییرات اساسی در بحث استاندارسازی ورزشگاهها هستند، ارتباط دادن موضوعی که دلایل آن کوچکترین ارتباطی به موضوع استاندارسازی ورزشگاهها نداشته جای تاسف دارد. خوشبختانه با پافشاری فدراسیون فوتبال، ادارات کل ورزش و جوانان، سازمان لیگ و هیات های فوتبال و همچنین با همکاری باشگاهها گیت های استاندارد لازم در ورزشگاههای کشور نصب شده، شرایط فروش بلیط همچنین تردد و ورود و خروج تماشاگران به شکل معنی داری تغییر نموده و برای نخستین بار در کشور بلیط فروشی به صورت الکترونیک همچنین با شماره گذاری در مسابقات لیگ انجام می گردد. این موضوع در مطلب منتشره در خبرگزاری وزین مهر هم به وضوح مورد آنالیز نهاده شد که برای مثال در دربی اخیر و به مدد روند استانداردسازی انجام شده هیچ بلیطی در بازار سیاه به فروش نرسید. قطعا و حتما جهت مربوطه در همه ابعاد پیش خواهد رفت.

5- در بحث توپ مسابقات لیگ برتر، رییس فدراسیون فوتبال در نشست هم اندیشی سرمربی تیم ملی با سرمربیان لیگ فزونی به سازمان لیگ دستور رسیدگی به اعتراضات را دادند. در این میان، سازمان لیگ و سازمان مالی در این باره در روشنگری نموده اند. با این وجود، در صورتیکه همچنان باشگاهها نسبت به کیفیت توپ اعتراضی دارند به طور حتم در این باره اقدامات بیشتر جهت افزایش کیفیت توپ ها انجام خواهد شد.

6- سهمیه تماشاگران در دربی از جمله مواردی بود که سازمان لیگ در این باره به جدیت موضوع را پیگیری کرد. با این وجود عدم وجود زیرساخت لازم برای باشگاه میزبان در این باره این موضوع را به تاخیر انداخت. طبیعتا علاوه بر تحولات و اقدامات ارزشمند انجام شده، تکمیل اینگونه برنامه های اجرایی مثبت و سازنده نیز با همکاری و تعامل همه جانبه در بازه زمانی مشخص صورت می پذیرد و انتظار از رسانه های وزین کشور، حمایت و همراهی در بهبود شرایط و حرفه ای سازی ساختار فوتبال کشور از جهات مختلف است. نگاه یک جانبه و منفی به چنین مقوله ای و تمرکز بر نیمه خالی لیوان قطعا تاثیر مثبتی نداشته و سازنده نخواهد بود.

7- حوزه انضباطی هم از دیگر موارد مثبتی بود که در لیگ جدید رخ داد و به گواه متخصصان امر، آثار مثبتی را در کوتاه مدت به همراه داشته است. خوشبختانه رفتارهای مربیان، بازیکنان و مدیران با رویه پیشگیرانه انضباطی در وضعیت مطلوبی به سر می برد و به طور حتم آثار مثبت مربوطه در آینده نزدیک بیش از گذشته نمایان خواهدشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 479

به "اقدامات مثبت هم داشته ایم، تصمیمات انضباطی موثر و قابل رویت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات مثبت هم داشته ایم، تصمیمات انضباطی موثر و قابل رویت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید