اصلاح و ابلاغ آیین نامه آنالیز سوانح و حوادث هوایی

به گزارش مجله پیامک، تهران (پانا) - با امضای محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری، آیین نامه آنالیز سوانح و حوادث هوایی (غیرنظامی) اصلاح و ابلاغ شد.

اصلاح و ابلاغ آیین نامه آنالیز سوانح و حوادث هوایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، در جلسه هیئت وزیران مورخ 19 آبان 1400، اعضای دولت با توجه به گذشت 10 سال از ابلاغ آیین نامه آنالیز سوانح و حوادث هوایی (غیرنظامی) و لزوم بروز رسانی آن و برطرف خلاءهای نحوه رسیدگی به این سوانح و نیز ضرورت پاسخگویی به یافته های نو ممیزی سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) منطبق با الزامات و استانداردهای بین المللی و قوانین و مقررات ملی، با اصلاح بعضی از مواد آیین نامه یاد شده موافقت کردند.

یکی از اهداف اصلی ایکائو جدایی بخش آنالیز سانحه از نهادهای نظارتی و رگولاتوری سازمان هواپیمایی کشوری می باشد. بعلاوه حصول دستیابی به سایر موارد از قبیل برطرف یافته های قبلی ایکائو در آیین نامه های بالادستی (CE1)، اجابت استانداردهای نو ضمیمه شماره 13 پیمان شیکاگو که پس از سال 1391 به تصویب ایکائو رسیده اند، همسویی و هماهنگی بین نهادهای داخلی در اجرای مفاد آیین نامه، کنترل مستقیم صحنه سانحه و فرایند انتشار گزارش های سوانح در متن آیین نامه مذکور پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1893

به "اصلاح و ابلاغ آیین نامه آنالیز سوانح و حوادث هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاح و ابلاغ آیین نامه آنالیز سوانح و حوادث هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید