اتفاقی عجیب در آلمان ، شناسایی هویت یک دایناسور مرموز پس از 100 سال! (تور آلمان ارزان)

به گزارش مجله پیامک، بر اساس تحقیقات جدیدی که روی اسکلت یک دایناسور گردن دراز کشف شده در سال 1922 در آلمان انجام شد، هویت این دایناسور معین شده است. هویت این اسکلت که از 100 سال قبل در موزه یکی از دانشگاه های جنوب آلمان نگهداری می گردد تا همین چندی پیش نامعین بود.

اتفاقی عجیب در آلمان ، شناسایی هویت یک دایناسور مرموز پس از 100 سال! (تور آلمان ارزان)

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیلی میل، در یک مقطع زمانی هویت این دایناسور پلاتئوسائوروس اعلام شده بود. پلاتئو ساوروس از گونه دایناسورهای گیاه خوار با گردنی دراز و پنجه هایی قوی بود. این دایناسور در اواخر دوره تریاسه در 204 تا 2014 میلیون سال قبل زندگی می کرد.

اما بر اساس تحقیقات اخیر معین شده که دایناسور کشف شده در جنوب آلمان در سال 1922 به گونه ناشناخته ای از دایناسورها تعلق دارد. بر اساس تحقیقات تازه ثابت شده که بسیاری از استخوان های این حیوان با گونه پلاتتئوسائوروس مشابهت ندارد.

اخیرا زمین شناسان دانشگاه توبینگن این دایناسور را توئه بنگوسائوروس مایرفرتزوروم نامگذاری نموده اند. بقایای اسکلت توئه بنگوسائوروس مایرفرتزوروم بیشتر شامل پشت این حیوان است. به عنوان مثال، اسکلت این گونه در مقایسه با گونه پلاتئو ساوروس، دارای لگن پهن تر و قوی تر با مهره های خارجی جوش خورده، و بعلاوه استخوان های بلند غیرعادی بزرگ و قوی است، هر دوی این ویژگی ها حرکت این جاندار روی چهار پا را نشان می دهند. این معینات بر خلاف ویژگی های پلاتئوسائوروس است، که اگرچه شبیه ساروپودهای گردن دراز منطقه ژورا هستند، اما به احتمال زیاد تنها روی دو پا حرکت می کردند.

سنگ های رسوبی اطراف محل کشف این دایناسور در جنوب آلمان و شرایط استخوان های آن نشان می دهد که این توئه بنگوسائوروس در باتلاق فرو رفته و مرده است.

بیشتر بخوانید:

  • کشف یک فسیل شگفت انگیز | این جانور 50 میلیون سال پیش از دایناسورها زندگی می کرد!

دایناسورهای توئه بنگوسائوروس مایرفرتزوروم اما از گونه گیاه خواران بودند و شباهت هایی نیز با دایناسورهای گردن دراز موسوم به سائوروپودز داشتند. این دایناسور در حدود 203 تا 211 میلیون سال قبل از در منطقه ای به نام آلپ سوابی منطقه ای واقع در جنوب غربی آلمان امروزی، زندگی می کردند.

محققان می گویند که توئه بنگوسائوروس مایرفرتزوروم به ساروپودهای بزرگ بعدی مانند براچیاسائوروس یا دیپلودوکوسشباهت بیشتری داشت تا با پلاتئوسائوروسها.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2137

به "اتفاقی عجیب در آلمان ، شناسایی هویت یک دایناسور مرموز پس از 100 سال! (تور آلمان ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاقی عجیب در آلمان ، شناسایی هویت یک دایناسور مرموز پس از 100 سال! (تور آلمان ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید