آی فون ویژه هکر ها

به گزارش مجله پیامک، این گوشی ها برای استفاده عادی عرضه نشده اند و اگر محققان آسیب پذیری هایی را به وسیله آن ها بیابند باید آن را به اپل یا یکی از شرکای تجاری تایید شده این شرکت گزارش نمایند.

آی فون ویژه هکر ها

اپل سال ها مدعی بوده که ایمن ترین گوشی های جهان را عرضه می نماید، اما هکر ها گاهی به این گوشی ها نفوذ نموده اند. حالا این شرکت رویکرد خود را تغییر داده و آی فون ویژه هکر ها را عرضه می نماید. آی فون تولیدی برای استفاده هکر ها به اختصار CRD نام گرفته که مخفف وسیله تحقیقات امنیتی است.

محققان امنیتی می توانند با استفاده از این گوشی نقاط ضعف و قوت و آسیب پذیری های آی فون را آنالیز نمایند و یافته های خود را در اختیار اپل قرار دهند. آی فون های SRD تنها با تنظیمات کنترل شده در دسترس محققان امنیتی قرار می گیرند و البته دارای دسترسی های خاصی به نرم افزار ها و سخت افزار های اپل هستند که در آی فون های عادی ممکن نیست.

از جمله این دسترسی ها می توان به دسترسی به پوسته روت گوشی و امکان اجرای بعضی فرامین خاص اشاره نمود. این گوشی ها برای استفاده عادی عرضه نشده اند و اگر محققان آسیب پذیری هایی را به وسیله آن ها بیابند باید آن را به اپل یا یکی از شرکای تجاری تایید شده این شرکت گزارش نمایند.

سپس اپل برای حل مشکل یادشده کوشش می نماید و زمانی را نیز برای برطرف نقص اعلام می نماید. تا آن موقع محققان حق ندارند یافته های خود را در اختیار اشخاص ثالث قرار دهند. دسترسی به این گوشی ها محدود خواهد بود و محققان به وسیله ثبت نام در یک برنامه ویژه می توانند آن ها را دریافت نمایند.

اجرای این برنامه موجب توقف اجرای طرح اعطای جایزه به افراد شناسایی نماینده ضعف های امنیتی آی فون نمی گردد. در قالب این برنامه حداکثر یک میلیون دلار به افرادی که حفره های امنیتی تولیدات اپل را شناسایی نمایند، جایزه داده می گردد.

منبع: فرادید
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1138

به "آی فون ویژه هکر ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آی فون ویژه هکر ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید