کشته شدن 6 غیرنظامی در حمله هوایی آمریکا در شرق افغانستان

به گزارش مجله پیامک، در حمله هوایی هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به غیرنظامیان در شرق افغانستان 6 عضو یک خانواده جان باختند.

کشته شدن 6 غیرنظامی در حمله هوایی آمریکا در شرق افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اعضای شورای ولایت خوست اعلام کردند که در حمله یک هواپیمای بدون سرنشین به یک منزل غیرنظامی 6 عضو یک خانواده کشته شدند.

مقامات امنیتی محلی نیز وقوع این حمله را تأیید نموده اما می افزایند که آنالیز ها را درباره تلفات غیرنظامیان شروع نموده اند.

به گزارش طلوع نیوز، نیروهای آمریکایی اما مدعی هستند که در شهرستان تیرزی ولایت خوست یک حمله هوایی را علیه طالبان انجام داده اند.

تلفات غیرنظامیان افغان در بمباران جنگنده های آمریکایی در حالی افزایش یافته که حملات هوایی این کشور نیز با هدف تقویت موضع آمریکا بر سر میز مذاکره با طالبان به شدت تشدید شده و فرماندهی نیروهای آمریکایی نیز بارها کشتار غیرنظامیان را کتمان نموده است.

لازم به ذکر است که نیروهای آمریکایی در افغانستان از مصونیت قضایی برخوردارند و دولت کابل نیز نمی تواند موضوع کشتار غیرنظامیان توسط نظامیان آمریکایی را پیگیری کند.

حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان که یکی از بزرگترین منتقدان آمریکا در این کشور محسوب می گردد ضمن بی رحمانه خواندن این حمله آن را محکوم کرد.

کرزی در ادامه پیامش در توئیتر نوشت: این خشونتی آشکار علیه مردم افغانستان است. من بار دیگر از تمام طرف ها می خواهم تا کاملاً به روی فرایند صلح تمرکز نمایند.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 613

به "کشته شدن 6 غیرنظامی در حمله هوایی آمریکا در شرق افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن 6 غیرنظامی در حمله هوایی آمریکا در شرق افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید