کرملین تحریکات ضد روسی در گرجستان را محکوم کرد

به گزارش مجله پیامک، سخنگوی کرملین از اعتراضات پنج شنبه شب در گرجستان با عنوان تحریکات ضد روسی یاد کرد.

کرملین تحریکات ضد روسی در گرجستان را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرملین اعتراضات خشونت بار پنج شنبه شب در گرجستان را محکوم کرد و آن را تحریکاتی ضد روسی نامید که امنیت شهروندان روس را به مخاطره انداخته است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، دیمیتری پسکوف سخنگوی دولت روسیه روز جمعه به خبرنگاران گفت اعتراضات گرجستان با وجود حضور توریست های روس در این کشور، نگرانی شدید کرملین را در پی داشت.

این در حالی است که سالومه زورابیشویلی رئیس جمهور گرجستان پنج شنبه شب، روسیه را دشمن اشغال گر نامید و ستون پنجم این کشور را عامل نا آرامی ها دانست.

معترضان خشمگین، پنج شنبه شب تظاهراتی را خارج از ساختمان مجلس علیه حضور کنندگان روس در مجمع عمومی مجلسی ارتودوکس گرجستان برگزار کردند. معترضان به دولت نیز با پیوستن به این تظاهرات از دولت و رئیس مجلس خواستند استعفا کنند. اگر چه شرکت کنندگان در این تظاهرات متفرق شدند، اما برخی معترضان وارد دفتر حزب حاکم شدند و این محل را تخریب کردند.

اوایل وقت امروز جمعه هم پلیس گرجستان برای مهار خشم مردم در برابر مجلس این کشور به استفاده از گاز اشک آور، ماشین های آب پاش و گلوله های پلاستیکی روی آورد که به زخمی شدن حدود 240 نفر منجر شد.

سفارت ایران در تفلیس با اشاره به بروز برخی ناآرامی های اجتماعی در گرجستان طی اطلاعیه ای از شهروندان ایرانی مقیم این کشور و هموطنانی که قصد سفر به گرجستان را دارند درخواست کرد از حضور در محل تجمعات و درگیری ها خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 256

به "کرملین تحریکات ضد روسی در گرجستان را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین تحریکات ضد روسی در گرجستان را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید