چگونه با سرمایه گذاری اقامت دائم آلمان را بگیریم؟

به گزارش مجله پیامک، کشور آلمان یکی از پر هوادار ترین مقاصد مهاجرتی در جهان می باشد و از لحاظ رفاه اجتماعی بالا ترین رتبه را در بین کشور های مختلف دارد. اخذ اقامت آلمان به وسیله سرمایه گذاری، یکی از روش های مهاجرت به این کشور می باشد. آلمان با برنامه سرمایه گذاری به متقاضیان اقامت ارائه می دهد و افراد پس از پنج سال می توانند شهروند آلمان شوند. در این مقاله به روز ترین اطلاعات درباره اخذ اقامت آلمان به وسیله سرمایه گذاری برای شما نوشته شده است. پس با ما همراه باشید.

چگونه با سرمایه گذاری اقامت دائم آلمان را بگیریم؟

روش های اخذ اقامت آلمان به وسیله سرمایه گذاری

طبق قوانین آلمان سرمایه گذاری در این کشور برای اتباع خارجی آزاد است و هر فردی با سرمایه گذاری در آلمان می تواند اقدام به دریافت اقامت این کشور نماید. توجه داشته باشید که همه روش های سرمایه گذاری منجر به اقامت آلمان نخواهد شد و تنها از بعضی راه های سرمایه گذاری می توان برای اقامت اقدام کرد. به طور کلی 4 روش برای دریافت اقامت این کشور به وسیله سرمایه گذاری وجود دارد:

ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود

در صورتی که متقاضیان در ایران یک شرکت فعال و معتبر دارند و می خواهند در آلمان نیز فعالیت کنند، می توانند یک شرکت مشابه در این کشور تاسیس نموده و فعالیت خود را شروع کنند. شرکت متقاضی به صورت مسئولیت محدود می باشد و به عنوان یک شرکت کاملا مستقل به شمار میرود. حداقل سرمایه لازم برای تاسیس این شرکت 25 هزار یورو خواهد بود.

ثبت شرکت تضامنی

شرایط ثبت شرکت تضامنی نیز همانند شرکت مسئولیت محدود می باشد و تنها تفاوتی که دارد، مربوط به اندازه اعتبار شرکت و مسئولیت سهام داران آن خواهد بود.

تاسیس دفتر کنندگی یا شعبه (Niederlassung)

متقاضیان برای دریافت اقامت آلمان می توانند به وسیله تاسیس دفتر کنندگی اقدام کنند. در ابن روش اگر متقاضی یک شرکت بازرگانی و یا کارخانه تولیدی در ایران داشته باشد، می تواند یک شعبه آن را نیز در آلمان تاسیس کند. افراد از دو طریق می توانند اقدام به تاسیس شعبه در آلمان کنند:

  • تاسیس شعبه مستقل
  • تاسیس شعبه وابسته: مانند انبار پخش کالا، دفتر کارخانه و …

برای دریافت مشاوره جهت تاسیس دفتر کنندگی و شعبه در آلمان می توانید با مشاوران ما در مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید. برای سرمایه گذاری و مهاجرت به آلمان اصطهباناتی یکی از برترین موسسه ها برای ارائه خدمات مهاجرتی می باشد.

راه اندازی یک کسب و کار طبق فعالیت های حرفه ای و فردی

علاوه بر ثبت شرکت در آلمان، افراد می توانند با داشتن تخصص در فعالیت های صنفی از جمله رستوران، کافی شاپ، فروشگاه پوشاک و مواد غذایی و … در آلمان سرمایه گذاری کنند. افراد از این طریق می توانند بدون احتیاج به ثبت شرکت و تنها با دریافت جواز های صنفی لازم، کسب و کار مورد نظر خود را در این کشور راه اندازی کنند.

سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در کشور آلمان

متقاضیان برای سرمایه گذاری در کشور آلمان باید حداقل 25 هزار یورو سرمایه داشته باشند. توجه داشته باشید که علاوه بر سرمایه اولیه افراد باید بعضی هزینه های سالانه اداره شرکت را نیز در نظر بگیرند. این مخارج سالانه عبارتند از:

  • هزینه اجاره یک سال دفتر
  • حقوق دوازده ماه خود متقاضی به عنوان مدیرعامل شرکت
  • حقوق یک سال کارمندان استخدام شده (در صورت احتیاج)
  • سایر هزینه های ثابت و غیر ثابت مانند خرید تجهیزات، تبلیغات و… (در صورت احتیاج)

مراحل اخذ اقامت آلمان به وسیله سرمایه گذاری

ابتدا مدارک متقاضی ترجمه رسمی شده و به تائید سفارت آلمان می رسد. سپس مدارک تائید شده به همراه طرح توجیهی (بیزینس پلن) برای وکلای آلمانی ارسال می گردد تا طرح توجیهی را تائید کنند. پس از تائید طرح توجیهی در اداره ثبت شرکت ها در استان مد نظر متقاضی در آلمان، برای فرد اجازه فعالیت مالی صادر می گردد. سپس مدارک لازم به ایران ارسال می شوند تا متقاضی به سفارت آلمان در کشور خود مراجعه نموده و درخواست خود را ثبت نماید.

آیا اقامت آلمان با سرمایه گذاری به اقامت دائم و تابعیت تبدیل می گردد؟

در صورتی که سرمایه گذار پس از 3 سال، مطابق با بیزینس پلن ارائه شده، سرمایه گذاری موفقی داشته باشد می تواند اقامت خود را به اقامت دائم تبدیل کند. موفقیت در سرمایه گذاری به این معنی است که فعالیت مالی فرد، تا حدود زیادی مطابق با طرح توجیهی ارائه شده جلو برود. بعلاوه فرد برای سه سال آینده منظره قابل قبولی داشته باشد.

علاوه بر این باید فعالیت مالی مورد نظر نتیجه مثبت و سودآوری داشته باشد و تمامی پرداخت های قانونی از جمله بیمه، مالیات و … به موقع پرداخت گردد. برای اطلاع از شرایط اقامت دائم و مشاوره مهاجرت اصطهباناتی آماده ارائه خدمات حقوقی و مشاوره به شما عزیزان می باشد.

اخذ اقامت آلمان به وسیله سرمایه گذاری چه مزایایی دارد؟

  • عدم احتیاج به مدرک زبان
  • امکان همراهی خانواده
  • کوتاه بودن فرایند دریافت اقامت آلمان
  • برخورداری از حقوقی تقریبا یکسان با شهروندان اتحادیه اروپا
  • راه اندازی کسب و کار در یکی از امن ترین و پویا ترین اقتصاد های دنیا

مدارک لازم جهت اخذ اقامت آلمان با سرمایه گذاری

  • مدارک شناسایی
  • مجوز کسب و کار (برای روش راه اندازی کسب و کار)
  • مدارک شرکت فعال در ایران با حداقل یک سال سابقه فعالیت معتبر (برای روش های ثبت شرکت و تاسیس شعبه)

سخن پایانی

برای سرمایه گذاری در خارج از کشور، آلمان یکی از برترین گزینه ها می باشد. روش های مختلفی همانند خرید ملک، خرید سهام، خرید اوراق قرضه و … نیز برای سرمایه گذاری در این کشور وجود دارد که منجر به اخذ اقامت نخواهند شد. با روش های ذکر شده در مقاله می توانید پس از چند سال زندگی در آلمان به اقامت دائم و تابعیت این کشور برسید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2201

به "چگونه با سرمایه گذاری اقامت دائم آلمان را بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با سرمایه گذاری اقامت دائم آلمان را بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید